Auteur Topic: snellheidszones  (gelezen 26608 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: snellheidszones
« Reactie #75 Gepost op: woensdag 25 april 2012 - 01:22:00 »
Daarstraks viel dit gele bord me hier op, in m'n zoektocht naar snelheidszones: http://g.co/maps/3x62v    ::)
Jammer dat ik er niet in moest.  'k Had er anders toch vierkant m'n ... aan geveegd.  Aan dat gele bord, bedoel ik dan.    Enfin, ik dwaal af. 
Dit zijn toestanden die echt niet kunnen.
Dit lijkt op een normaal bord, maar zou "vrijblijvend" zijn.
Totale waanzin.

Citaat
Toch nog een leuke gevonden.  Gerheze nr 1 Olen, als ik hier de Doffen wil oversteken, zie ik http://g.co/maps/3eurb.  Ben ik het kruispunt dan recht over gestoken, eindigt de zone 50, en herbegint de zone 70.  (dezelfde twee bordjes op dezelfde paal, doch in omgekeerde volgorde).
De zones kunnen kloppen, en door ze deels in de zijstraten te laten beginnen, geldt de zone 70 al zeker op meerdere wegen.

Niets anders opgevallen ?

Vanuit de kant waar je link begint is dat een KP met VVR (aangegeven met B17).
Aan KP met VVR - we volgen voor een keer de officiële lijn dat een B17 de regel 12.3.1 "illustreert" - mag er echter geen oversteekplaats aangebracht worden ...

Steek je de weg over en kijk je achterom, staat er daar echter een B1 !!!
Op Doffen staan B15.
Kijk je vanop Doffen in Gerheze, staat er daar ook een B1 - tussen beide passages van de Googlemobiel is de voorrang daar dus veranderd !
Google streetview is dus ook een beetje gevaarlijk.

Kwa voorrangsborden klopt het verhaal dan wel weer, maar het fietspad MOET verplicht doorgetrokken worden over het KP aangezien het voor en na doorloopt op de weg die voorrang heeft.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: snellheidszones
« Reactie #76 Gepost op: dinsdag 01 mei 2012 - 19:16:02 »
Update: http://g.co/maps/3eurb

Wie nu vanuit Gerheze de Doffen oprijdt, heeft ook een B1.  Die oversteekplaats, ligt er nog steeds zoals te zien is op de link.  Volg ik dan de Doffen, richting Geelseweg, dan staat er vlak voor het kpt met die Geelseweg (N13) nu een herhalingsbord van die zone 70.  (wat dus verboden is).  Het herhalingsbord is evenwel niet te zien op Googlemaps.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 01 mei 2012 - 19:21:35 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: snellheidszones
« Reactie #77 Gepost op: dinsdag 01 mei 2012 - 19:43:18 »
Volg ik dan de Doffen, richting Geelseweg, dan staat er vlak voor het kpt met die Geelseweg (N13) nu een herhalingsbord van die zone 70.  (wat dus verboden is). 
Regio Geel staat propvol overtredingen inzake zonale borden - snelheidszones en andere, bvb een "werken"-zone ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: snellheidszones
« Reactie #78 Gepost op: dinsdag 01 mei 2012 - 23:52:16 »
Volg ik dan de Doffen, richting Geelseweg, dan staat er vlak voor het kpt met die Geelseweg (N13) nu een herhalingsbord van die zone 70.  (wat dus verboden is).  Het herhalingsbord is evenwel niet te zien op Googlemaps.

Aha, wslk het niet-bindend herkenningsbord door de wegbeheerder geplaatst op basis van:
Citaat
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/248-art65

11. De wegbeheerder mag binnen de snelheidszone aan verlichtingspalen en verkeerspalen een zelfklevend vignet of herkenningsbord bevestigen met een afbeelding van het verkeersbord C43 die zonale snelheid in herinnering brengt.

Het vignet en het herkenningsbord dienen als herkenningsteken en hebben op zich geen bindende gevolgen voor de weggebruiker.

De minister bevoegd voor het wegverkeer kan de plaatsingsvoorwaarden en de afmetingen van het vignet en het herkenningsbord bepalen.
Verboden op basis van ?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 01 mei 2012 - 23:54:48 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I