Nog eens in een tekening gieten, ik zal mijn best doen...

7° in de nabijheid van de kruispunten (de ruimte die, over de gehele breedte van de betrokken samenlopende wegen, wordt begrensd door de denkbeeldige verlengden van de gevels of afsluitingen van de gebouwen of van de gronden die langs de openbare wegen zijn gelegen op de plaats waar deze samenkomen of in elkaar overgaan (1). (1) Cass., 14 maart 1989, A.C. 1988-89, AR nr 2578, nr 396. ) , op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering;
Legende :
- buiten bbk,
géén berm, géén trottoir, enz.. om het gemakkelijker te maken, normale rijbaan - zeggen we 5,2 m-brede rijbaan zonder rijvakken, parkeren dus i.p. toegelaten
op de rijbaan als men de 3 m respecteert.
puntjes . . . = rijbaanrand "dwarsrijbanen" A en C
____________ = rijbaanrand "langsrijbaan" B , die ook een "dwarsrijbaan" is als men uit de dwarsrijbanen A en C gereden komt.
_| en |_ _ = verlenging dwarsranden tot snijpunt omdat de uitmonding rijbaan A afrondingen heeft;
rijbaanhoeken rijbaan C behoeven geen snijpunt.
* * * * * = verticale verlengingen van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbanen, er staat nergens in het Artikel .7° hoe ik die moet verlengen, maar die verlenging bepaald wel de 5 m nabijheid tov "het kruispunt", m.a.w. uit de bepalingen hieronder definieer ik die 5 m nabijheid tov "de plaats waar 2 of meer rijbanen tesamenlopen".
(ik weet dat een kp groter op de tekening is, volgens HvCassatie
)- a* en b* is de verticale verlenging van kromme rijbaan A vanuit de snijpunten,
of moet ik uitstappen ... gaan wandelen en die kromme randen rechttrekken... 
- c* en d* is de verticale verlenging van rechte rijbaan C vanuit de hoeken.
2.9. "Kruispunt" : de plaats waar twee of meer openbare wegen* samenlopen.
*Staat niet in wegcode: Openbare weg: *rijbaan + berm + evntueel fietspaden en/of voetpaden enz..
*2.1. "Rijbaan" : het deel van de openbare weg* dat voor het voertuigenverkeer in het algemeen is ingericht.
. .
. A .
. .
. .
. .
. .
. .
. .
____________________._| |_ _ . _______________________________________________
"auto 1"|-- -- -- 5 m -- -> <- -- 5 m -- -- --| "auto 2" <- -- 5 m -- -- --| "auto 3"
* * * *
* * * * B
L * * * * R
* * * *
"auto 4"|- -- -- 5 m -- >a* b* c* d*<- -- 5 m -- -- -| "auto 5"
_______________________________________ ____________________________
. .
. .
. .
. C .
Welke zijn de "verlengingen van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan" vanuit rijrichting L of R op rijbaan B ?
Op minder dan 5 m van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan is het verboden te parkeren.
Welke auto´s staan allemaal goed ?
Auto´s 1 2 3 komen van R aangereden, auto´s 4 en 5 van links.