Auteur Topic: Art 24.7 / Sniper  (gelezen 148666 keer)

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #180 Gepost op: donderdag 24 december 2009 - 15:41:23 »
DIEGENE DIE HIER ANTWOORD KIJKT NAAR DE VERLENGINGEN    MAAR DAT IS NIET DE BEDOELING     JE MOET GEWOON RECHTSTREEKS 5 M VAN DE SNIJPUNTEN BLIJVEN VOLGENS HUN CONSENSUS
HET GEDEELTE VAN DE 3M PASSEERRUIMTE HEEFT NIETS TE ZIEN MET DE BEPALING VAN DE AFSTAND TOT HET SNIJPUNT   VERMITS DAAR ZOWIESO 5 M GEHANTEERD WORDT

______Z < 5m _ .                ___________
                         /               /

x geparkeerde auto
. snijpunt
Als de auto 2m breed is moet de weg minstens 7 meter breed zijn.
Even tekening lenen:

Aja ? En wanneer voertuig Y en Z (beide 2 meter breed) daar ook staan ? denk aan de minimum 3 meter !  ;)

« Laatst bewerkt op: donderdag 24 december 2009 - 15:50:17 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #181 Gepost op: donderdag 24 december 2009 - 16:03:44 »
ik ga ervan uit dat alle voertuigen die op de kruispunten getekend worden elk appart te bekijken zijn en niet samen
het gaat over art 24.7 alleen, en dat is blijkbaar al moeilijk genoeg
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline sniper

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #182 Gepost op: donderdag 24 december 2009 - 16:08:16 »
Als ik het juist begrijp bepaal jij naastbijgelegen tov de verlenging van de rand van de dwarsrijbaan maar dat staat zo niet in art24.7
Je moet volgens art24.7 de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan bepalen.
Als je blijft uitgaan van de naastbijgelegen verlengingen zal je mij bewust of onbewust nooit begrijpen.

Citaat
op minder dan 5 meter van (de verlenging van (de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan))
waar staat er dat ik niet naar de verlenging moet kijken en enkel naar de rechtse dwarsrijbaan?
als je mij daarvan kan overtuigen geloof ik je
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #183 Gepost op: donderdag 24 december 2009 - 16:16:34 »
DIEGENE DIE HIER ANTWOORD KIJKT NAAR DE VERLENGINGEN    MAAR DAT IS NIET DE BEDOELING     JE MOET GEWOON RECHTSTREEKS 5 M VAN DE SNIJPUNTEN BLIJVEN VOLGENS HUN CONSENSUS
HET GEDEELTE VAN DE 3M PASSEERRUIMTE HEEFT NIETS TE ZIEN MET DE BEPALING VAN DE AFSTAND TOT HET SNIJPUNT   VERMITS DAAR ZOWIESO 5 M GEHANTEERD WORDT

______Z < 5m _ .                ___________
                         /               /

x geparkeerde auto
. snijpunt
Als de auto 2m breed is moet de weg minstens 7 meter breed zijn.
Even tekening lenen:

Aja ? En wanneer voertuig Y en Z (beide 2 meter breed) daar ook staan ? denk aan de minimum 3 meter !  ;)

De 3M is vrije ruimte op de rijbaan
Als je tegenover een ander voertuig parkeert moeten twee voertuigen kunnen kruisen.
Maar ik wil deze discussie wel voeren maar niet mengen met wat we nu bezig zijn want dan wijken we weer af en geraakt niemand er nog aan uit.

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #184 Gepost op: donderdag 24 december 2009 - 16:20:03 »
Als ik het juist begrijp bepaal jij naastbijgelegen tov de verlenging van de rand van de dwarsrijbaan maar dat staat zo niet in art24.7
Je moet volgens art24.7 de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan bepalen.
Als je blijft uitgaan van de naastbijgelegen verlengingen zal je mij bewust of onbewust nooit begrijpen.

Citaat
op minder dan 5 meter van (de verlenging van (de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan))

waar staat er dat ik niet naar de verlenging moet kijken en enkel naar de rechtse dwarsrijbaan?
als je mij daarvan kan overtuigen geloof ik je
Opletten ik heb nooit beweerd dat je enkel naar de rechtse dwarsrrijbaan moet kijken, wel naar de naastbijgelegen.

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #185 Gepost op: donderdag 24 december 2009 - 16:28:42 »
citaat:
De verlengingen van de randen en de werkelijke randen hebben dezelfde benoeming.
De rand is daar daar waar de verlenging begint

antwoord:  wel dat is mooi gezegd, op dat punt waar de werkelijke rand stopt en overgaat in de denkbeeldige verlenging, die punten moet je gebruiken om te bepalen welke rand het meest nabijgelegen is tov van je voertuig dat je wil parkeren.
Nadat je bepaald hebt welk uiteinde of punt van de rand het meest nabijgelegen ligt tov je auto, dan pas kan je die rand en geen andere verlengen om je 5 m te bepalen.

Nu ga ik naar het kerstfeest.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #186 Gepost op: donderdag 24 december 2009 - 17:24:25 »
                           c  /          /b
_________________/          /______________
                    y                    .........X          
                                                 .
                                               .
  __________________           ._____________
                                 /         /
                                /         /a

c, b, a rijbaanranden
Y,X voertuigen die willen parkeren.
Edit: Is uw verlenging die puntjes schuin over de baan ? Ja neem ik aan.

Die schuine puntjes over de rijbaan stellen de te meten afstand tov rijbaanrand a voor... als die langsrijbaan 5,5 mter breed is, mijn auto X  2 meter breed is, tja dan ligt die rijbaan rand op ca. 3,5 meter.

Als uw  .........X  : 5 m voorstellen van rijbaanrand b tov van X ; tja dan is rijbaanrand a de naastbijgelegen rijbaanrand.

En wat nu ?

Waar ik X zou parkeren weet je al uit mijn vorige tekeningen...  ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 24 december 2009 - 17:27:41 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #187 Gepost op: vrijdag 25 december 2009 - 01:13:14 »
Wel je hebt de naastbijgelegen rand bepaald door 5.5 m breedte horizontale rijbaan in te vullen en het voertuig X 2m breed te maken.
Ik had hier speciaal niets ingevuld.
Met deze gegevens is a naastbijgelegen.

Nu kan je a verlengen.
En dan neem je 5 m van de verlenging van a om X te laten parkeren.

c  /          /b
                                                ' 5M  X
                                               '  
                                              '
  __________________           '____________
                                 /         /
                                /         /a

« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 december 2009 - 01:19:46 door mazda »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #188 Gepost op: vrijdag 25 december 2009 - 01:57:30 »
Wel je hebt de naastbijgelegen rand bepaald door 5.5 m breedte horizontale rijbaan in te vullen en het voertuig X 2m breed te maken.
Ik had hier speciaal niets ingevuld.

Nu kan je a verlengen.

c  /          /b
                                                ' 5M  X    Y
                                               '  
                                              '
                                 /         /
                                /         /a

OK, maar dan nog eens de vraag : waarom verleng je a schuins ? Waar staat dat ?

Neem je nu schuins om schuins die 5 meter van de hoek of snijpunt van a af te passen tot aan de linkerkant van mijn auto ?
Hoe doe ik dat dan ? 5m afpassen langs de langsrijbaanrand lijkt me gemakkelijker als de de rijbaan schuins over te steken...
(lees verder bij onderste tekening)

Als je schuins verlengt past bvb mijn auto X er net niet in (voor een andere auto Y), verleng ik dwars of loodrecht dan wel.

Stel eens voor a mond ~20° omgekeerd uit:
                             c /          /b
                                                ' 5M  X
                                               '  
                                              '
                                  \          \
                                    \          \a

Wat verandert er nu aan... - bvb de overzichtelijkheid - van het "kruispunt" ?

Waar ga je X nu parkeren ? Begrijp je ?

of zo :

c /          /b
                                                ' 5M  X
                                               '  
                                              '                   A
                                  \          \ a
                                   `           `  
                                      `            `
                                           `     B      `
Moet ik als parkerende bestuurder van X de langsrijbaan A oversteken en kijken hoe die rand a van dwarsrijbaan B verder verloopt ?  ???

Ik verleng a altijd dwars of loodrecht, en zet mijn auto op minstens 5M van "de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan"
Schuins gemeten direct van a zal ik wslk altijd ook meer als 5 m staan (hier 6 m) , autobreedte 2m, tekening en figuren staan ~ op juiste schaal, rijbaanbreedte 5,5 m ook juist nagemeten.  

c  /          /b
_________________/          /___________________
                                            |< 5M  >| auto  |
                                            |           ´``````
                                            |       ´ >5 m (6 m)
  __________________           ' _´___________
                                 /         /
                                /         /a

Vergeet niet dat dwars op zich in de eerste plaats ook loodrecht betekent...

Citaat
7° in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering;

Citaat
dwars bn, bw 1 in een richting loodrecht op een andere 2 scheef 3 weerbarstig
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=dwars
?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 december 2009 - 03:18:02 door Michel »
© Koning Willem I

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #189 Gepost op: vrijdag 25 december 2009 - 09:01:06 »
citaat:
Ik verleng a altijd dwars of loodrecht, en zet mijn auto op minstens 5M van "de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan"
Schuins gemeten direct van a zal ik wslk altijd ook meer als 5 m staan (hier 6 m) , autobreedte 2m, tekening en figuren staan ~ op juiste schaal, rijbaanbreedte 5,5 m ook juist nagemeten.  
                                    Y
                            c  /          /b
                                            |< 5M  >| auto  |
            X                               |           ´``````
                                            |       ´ >5 m (6 m)
                                 /         /
                                /         /a
                                    Z

antwoord:  Dit is een geheel nieuw gegeven.  Als je dwars (wat niets met de verlenging te maken heeft maar wel met de rijbaan waarvan je de rand moet verlengen) zo strikt zou nemen dan moet je in het geheel zelfs geen rekening houden met alle straten die niet loodrecht of dwars uitmonden in de langsstraat.

Ter verduidelijking:  Z staat niet loodrecht of dwars op X     Y staat niet loodrecht op X
Dan zou je gewoon tot op de hoek mogen parkeren want dan kan je Z en Y niet beschouwen als dwarsrijbaan.

citaat:
Schuins gemeten direct van a zal ik wslk altijd ook meer als 5 m staan (hier 6 m)
antwoord:  Dit mag je in Belgie niet doen om je 5 m te bepalen moet je dat vanaf de verleninging doen en niet rechtstreeks zoals in Duitsland
Je auto staat volgens mij  fout geparkeerd.  Te dicht bij het kruispunt als je de verlening zou doortrekken zoals ik.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 december 2009 - 09:13:34 door mazda »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #190 Gepost op: vrijdag 25 december 2009 - 12:32:17 »
citaat:
                                    Y
                            c  /          /b
                                            |< 5M  >| auto  |
            X                               |           ´``````
                                            |       ´ >5 m (6 m)
                                 /         /
                                /         /a
                                    Z

antwoord:  Dit is een geheel nieuw gegeven.  Als je dwars (wat niets met de verlenging te maken heeft maar wel met de rijbaan waarvan je de rand moet verlengen) zo strikt zou nemen dan moet je in het geheel zelfs geen rekening houden met alle straten die niet loodrecht of dwars uitmonden in de langsstraat.

Ter verduidelijking:  Z staat niet loodrecht of dwars op X     Y staat niet loodrecht op X
Dan zou je gewoon tot op de hoek mogen parkeren want dan kan je Z en Y niet beschouwen als dwarsrijbaan.

citaat:
Schuins gemeten direct van a zal ik wslk altijd ook meer als 5 m staan (hier 6 m)
antwoord:  Dit mag je in Belgie niet doen om je 5 m te bepalen moet je dat vanaf de verleninging doen en niet rechtstreeks zoals in Duitsland
Je auto staat volgens mij  fout geparkeerd.  Te dicht bij het kruispunt als je de verlening zou doortrekken zoals ik.

Mijn auto staat niet fout geparkeerd, ik trek de verlenging door zoals het niet anders kan zijn, enkel zo gaat Art 24.7 voor alle kruispunten werken, dat herhaal ik nu al de 4e keer

Zoals jij die verlenging doortrekt is het absurd -zie je dat nu echt niet in ?- , er zijn nog 2 figuren - identieke kruispuntplaats - met een a in ´t rood die dat duidelijk bevestigen. Trek je verlenginging daar ook eens door dan moet je dat toch inzien ?

Of je wilt het blijkbaar niet begrijpen: je verdraait mijn woorden van mijn redenering zoals het U past, en op de andere figuren waar a in ´t rood staat ga je helemaal niet in, raar.
Als het zo is laat het dan maar, discussieer maar solo verder.  :-[

vbn van mijn woordenverdraaiing:

1.
Citaat
::) ::)  Wat schreef ik, wat citeerde ik ? Lees nog maar eens.  :-[

Citaat
dwars bn, bw 1 in een richting loodrecht op een andere 2 scheef 3 weerbarstig
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=dwars
Citaat van: Michel
Vergeet niet dat dwars op zich in de eerste plaats OOK loodrecht betekent...

-------------------  -  -------------------------------------------------------------------------------
Dwars-verlengen heeft niets met dwarsweg te maken, dwars wilt ook scheef zeggen, "dwars" kan dus 2 betekenissen hebben in de context van een ganse zin.

A. Dwarsrijbaan = kan scheef zijn, kan ook loodrecht zijn.

B. (Dwars) verlengen kan ook enkel loodrecht verlengen bedoelt zijn.

Daarbij ik kan geen 5 meter afpassen op een schuine lijn als ik parallel aan de langsrijbaan moet parkeren, dan moet je me eens zeggen van welk punt op die schuine verlenging ik mijn 5 meter juist moet afpassen. Er staat nog een auto achter mij ik moet het dus juist weten.

AUTOPARKEERPLAATS ? welke afstand ? sterk vergroot, -ik wil het nog schuiner doen maar gaat niet-:
                  __________________________________________________________________________rijba anrand waar ik wil parkeren
                 /<                         5 m                                                >// AUTOPARKEERPLAATS ?   A
                /
               /<                         5 m                                               >/   / AUTOPARKEERPLAATS ?    B
              /
             /<                         5 m                                               >/     / AUTOPARKEERPLAATS ?    C      2 m brede parkeerplaats
            /
           /
          /<                        5 m                                                >/  1m  / AUTOPARKEERPLAATS ?    D
*schuine verlenging      -  -  -  -  -   -  -  -   -   -   -    -   -   -    -    -    -    -    -    -     -    -    -    -    -   -    -    -     -    -   -  
 à la Mazda @              ^
      /                            v
     /                             v   } nog 3,5 meter naar overkant       :    totaal 5,5 m brede langsrijbaan  
    /                              v  
   / _______________________________________________________________________________ _________ overkant
  / a
 /  : naastbijgelegen (schuine) rand van dwarsrijbaan

* een schuine verlenging van 30° maakt op 2 meter parkeerplaatsbreedte 1 m uit tussen mogelijke parkeerplaatsafstanden A en D tov van de schuine verlenging ! Dus ik vraag welk punt < moet ik nu juist nemen om juist mijn 5 meter te bepalen tov verlenging dwarsrand a ?

Citaat
7° in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering;

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.
Citaat
Als je dwars (wat niets met de verlenging te maken heeft maar wel met de rijbaan waarvan je de rand moet verlengen)
Waar staat in Art 24. dat je de verlenging zo moet verlengen, en niet loodrecht ? Dat verlengen volgens het ganse verloop van die ene naastbijgelegen dwarsrijbaanrand werkt toch bijna nooit, man. (Enkel bij haakse kp)

Ik heb al talrijke tekeningen geplaatst van andere-niet-rechte en anders-scheve en bochtige uitmondingen die je allemaal negeert!

Het wordt hier stilaan hilarisch.
Met een tekening op papier was het in 5 min uitgeklaard, maar meer tekeningen plaatsen als ik totnutoe gedaan heb ga ik niet meer doen.
Het zal paste-copy worden van vorige tekeningen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 december 2009 - 13:52:32 door Michel »
© Koning Willem I

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #191 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 10:38:22 »
citaat:
Mijn auto staat niet fout geparkeerd, ik trek de verlenging door zoals het niet anders kan zijn, enkel zo gaat Art 24.7 voor alle kruispunten werken, dat herhaal ik nu al de 4e keer

Zoals jij die verlenging doortrekt is het absurd -zie je dat nu echt niet in ?- , er zijn nog 2 figuren - identieke kruispuntplaats - met een a in ´t rood die dat duidelijk bevestigen. Trek je verlenginging daar ook eens door dan moet je dat toch inzien ?

antwoord:  Ik zie volledig in dat als je die verlening op die manier doortrekt tot aan de overkant dat het absurd is.
Dit is nu net waar ik eindelijk wil toe komen.
Ik wil voorlopig mijn versie zoals ze nu is niet verdedigen omdat ik zoals ik al schreef nog maar aan stap één zit in mijn uitleg. ( didactisch principe)
Vooraleer over te gaan naar stap 2 moet ik er zeker van zijn dat je begrijpt hoe ik de verlengingen doortrek en hoe ik voorlopig naastbijgelegen bepaal.
Dat is alles.
Ik vraag zeker niet om akkoord te zijn, ik vraag alleen dat je begrijpt wat ik bedoel.
Jij probeert je standpunt te verdedigen, en dat mag, maar niet tov mijn halve uitleg.
Ik ben totaal niet klaar met mijn stelling. En zolang we rond hetzelfde potje blijven draaien kan ik geen stap vooruit.
En alvorens een stap verder te gaan wil ik  zeker zijn dat je tenmiste weet hoe ik de dingen zie.
Het heeft nog niets te maken met akkoord of niet.  Die discussie voeren we later wel als alle elementen duidelijk zijn.

Dus nog even geduld.
Als jij mij kan uitleggen hoe ik naastbijgelegen zie in je eigen woorden, en als jij mij ook kan uitleggen hoe ik een verlenging doortrek,  zelfs al ben je niet akkoord want de vraag is dat je begrijpt hoe IK het zie.

Dan pas zal ik verder  gaan met de volgende stap.

« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 december 2009 - 10:43:30 door mazda »

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #192 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 10:52:45 »
Ik wil gewoon mijn versie stap voor stap kunnen uitleggen.
Dat is alles wat ik vraag.
Doordat je je constant wil verdedigen geraken we gewoon niet verder in de opbouw.
De meeste zaken waarover we spreken zijn tijdverlies.  Je hebt het ene nog niet begrepen en je verdedigt je al tov de volgende stap.

Ik probeer geen vragen te stellen om mijn gelijk te halen, ik probeer alleen met schetsen duidelijk te maken hoe ik in eerste instantie verleng en hoe ik in eerste instantie naastbijgelegen bepaal.
Als je gewoon zou begrijpen hoe ik dat doe dan kan ik verdergaan met mijn theorie.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #193 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 12:09:10 »
Als jij mij kan uitleggen hoe ik naastbijgelegen zie in je eigen woorden, en als jij mij ook kan uitleggen hoe ik een verlenging doortrek,  zelfs al ben je niet akkoord want de vraag is dat je begrijpt hoe IK het zie.
Dan pas zal ik verder  gaan met de volgende stap.

Citaat van: mazda
Wel je hebt de naastbijgelegen rand bepaald door 5.5 m breedte horizontale rijbaan in te vullen en het voertuig X 2m breed te maken. Ik had hier speciaal niets ingevuld.
Nu kan je a verlengen.
                                   C
                             /           /b      
________________/           /<_f=7m___>_____________
                                       /        <  5m >|X  } 2m  
 A                                   ´       '           ´                  A   } 5,5 m
                                     ´       '      ´ e=6,8 m              
 __________________   ´       /_´___________________
                               /           /
                              /    B     /a
Met eigen woorden:  ;)   En ik neem je oorspronkelijke tekening en zet het ~ op schaal.

Rijbaan A is een 5,5 m brede rijbaan, daar komen 2 dwarsrijbanen B en C "schuin" op uit en vormen een kruispunt.

Mazda bepaalt nu de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan tov van het parkeren voertuig door ook rekening te houden hoe breed het te parkeren voertuig is (hier 2 m {|X parkeerruimte); want als het langs de langsrand van rijbaan A staat kan de afstand tov de tegenovergelegen dwarsrijbaanrand a van B naastbijgelegener zijn als de dwarsrijbaanrand b van C  aan de aanliggende zijde.
In de bovenstaande tekening is dat het geval: afstand e=6,8 m(vanaf hoek a)< afstand f=7 m(vanaf hoek b)
(bij afgeronde hoeken is het snijpunt van de aanliggende randen bepalend).

Dus a is de naastbij-gelegen dwarsrijbaanrand. Was de parkeerruimte ~ 1,8 m waren a en b naastbijgelegen...

Maar hoe weet men nu hoe nabij voertuig |X juist mag staan tov het kruispunt vanaf die dwarsranden ?
Mazda bepaalt dat vooraf door de dwarsranden b en a die in aanmerking komen te verlengen zoals dat in .7° staat: "verlenging van de naastbijgelegen rand"; hij verlengd de randen b en a volgens het verdere respectievelijke aanliggende dwarsrijbaanrandverloop (verlenging b en a genoemd) van de dwarsrijbanen C en B, en dan 5 meter dat de nabijheid bepaalt tov die plaats (kruispunt) volgens .7°.

Art 24.7 zegt ook dat het verboden is een voertuig  - op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen -  te parkeren, én bepaalt die nabijheid tov die plaats, in dit geval een "Kruispunt" - inzonderheid in .7°:
Citaat
Citaat
2.9. "Kruispunt" : de plaats waar twee of meer openbare wegen samenlopen.

Ik wil gewoon mijn versie stap voor stap kunnen uitleggen.
Dat is alles wat ik vraag.
Doordat je je constant wil verdedigen geraken we gewoon niet verder in de opbouw.
De meeste zaken waarover we spreken zijn tijdverlies.  Je hebt het ene nog niet begrepen en je verdedigt je al tov de volgende stap.

Ik probeer geen vragen te stellen om mijn gelijk te halen, ik probeer alleen met schetsen duidelijk te maken hoe ik in eerste instantie verleng en hoe ik in eerste instantie naastbijgelegen bepaal.
Als je gewoon zou begrijpen hoe ik dat doe dan kan ik verdergaan met mijn theorie.
??? Ik heb geduld, als jij zegt dat ik je bepaling van "naastbijgelegen", en je schuine verlenging van de naastbijgelegen rand tov het te parkeren voertuig niet begrepen heb, dan zul jij dat wel beter weten als ik.

Ik dacht het begrepen te hebben, blijkbaar is dat niet zo. Ik ben benieuwd wachtende.

Ge moogt mijn bovenstaande tekst verbeteren, mss door de foute zaken in het rood te zetten.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 december 2009 - 13:45:32 door Michel »
© Koning Willem I

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #194 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 14:04:36 »
Voor de anderen nog even mijn interpretatie van 24.7 (ik pas de tekening aan en laat de afstand f=7 m staan)

C
                             /           /b      
________________/           /<_f=7m___>_____________________
                                            |<  5m >|X  } 2m                   rechts
 A                                         |     ´                  A    } 5,5 m    
                                            |                                                      
 __________________           |_______________________________
                               /           /
                              /    B     /a

Ik kom vanop A van rechts langzaam aangereden ik schat ruw dat de dwarsweg B -en rand a- van het kruispunt een ~ 2m korterbij ligt en verleng de hoek (of snijpunten) in gedachten dwars door naar de overkant - tijdens het parkeren > 90° naar links kijken - ... nog een goede wagenlengte achteruit ... voila dat zouden 5 meter moeten zijn.

Ik sta  1 - 1,5 m korter bij het kruispunt als de redenering in vorige post.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 december 2009 - 14:13:29 door Michel »
© Koning Willem I