citaat:
Ik verleng a altijd dwars of loodrecht, en zet mijn auto op minstens 5M van "de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan"
Schuins gemeten direct van a zal ik wslk altijd ook meer als 5 m staan (hier 6 m) , autobreedte 2m, tekening en figuren staan ~ op juiste schaal, rijbaanbreedte 5,5 m ook juist nagemeten.
Y
c / /b
_________________/ /___________________
|< 5M >| auto |
X | ´``````
| ´ >5 m (6 m)
__________________ ' _´___________
/ /
/ /a
Z
Vergeet niet dat dwars op zich in de eerste plaats ook loodrecht betekent...
antwoord: Dit is een geheel nieuw gegeven. Als je dwars (wat niets met de verlenging te maken heeft maar wel met de rijbaan waarvan je de rand moet verlengen) zo strikt zou nemen dan moet je in het geheel zelfs geen rekening houden met alle straten die niet loodrecht of dwars uitmonden in de langsstraat.
Ter verduidelijking: Z staat niet loodrecht of dwars op X Y staat niet loodrecht op X
Dan zou je gewoon tot op de hoek mogen parkeren want dan kan je Z en Y niet beschouwen als dwarsrijbaan.
citaat:
Schuins gemeten direct van a zal ik wslk altijd ook meer als 5 m staan (hier 6 m)
antwoord: Dit mag je in Belgie niet doen om je 5 m te bepalen moet je dat vanaf de verleninging doen en niet rechtstreeks zoals in Duitsland
Je auto staat volgens mij fout geparkeerd. Te dicht bij het kruispunt als je de verlening zou doortrekken zoals ik.
Mijn auto staat niet fout geparkeerd, ik trek de verlenging door zoals het niet anders kan zijn,
enkel zo gaat Art 24.7 voor alle kruispunten werken, dat herhaal ik nu al de 4e keerZoals jij die verlenging doortrekt is het absurd -zie je dat nu echt niet in ?- , er zijn nog 2 figuren -
identieke kruispuntplaats - met een
a in ´t rood die dat duidelijk bevestigen. Trek je verlenginging daar ook eens door dan moet je dat toch inzien
? Of je wilt het blijkbaar niet begrijpen: je verdraait mijn woorden van mijn redenering zoals het U past, en op de andere figuren waar
a in ´t rood staat ga je helemaal niet in, raar.
Als het zo is laat het dan maar, discussieer maar solo verder.

vbn van mijn woordenverdraaiing:
1.
Ter verduidelijking: Z staat niet loodrecht of dwars op X Y staat niet loodrecht op X
Dan zou je gewoon tot op de hoek mogen parkeren want dan kan je Z en Y niet beschouwen als dwarsrijbaan.

Wat schreef ik, wat citeerde ik ? Lees nog maar eens.

dwars bn, bw 1 in een richting loodrecht op een andere 2 scheef 3 weerbarstig
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=dwars
Vergeet niet dat dwars op zich in de eerste plaats OOK loodrecht betekent...
------------------- - -------------------------------------------------------------------------------
Dwars-verlengen heeft niets met dwarsweg te maken, dwars wilt
ook scheef zeggen, "dwars" kan dus
2 betekenissen hebben in de context van een ganse zin.
A. Dwarsrijbaan = kan scheef zijn, kan ook loodrecht zijn.
B. (Dwars) verlengen kan ook enkel loodrecht verlengen bedoelt zijn.
Daarbij ik kan geen 5 meter afpassen op een schuine lijn als
ik parallel aan de langsrijbaan moet parkeren, dan moet je me eens zeggen van welk punt op die schuine verlenging ik mijn 5 meter juist moet afpassen. Er staat nog een auto achter mij ik moet het dus juist weten.
AUTOPARKEERPLAATS ? welke afstand ?
sterk vergroot, -ik wil het nog schuiner doen maar gaat niet-: __________________________________________________________________________rijba
anrand waar ik wil parkeren
/< 5 m >// AUTOPARKEERPLAATS ? A
/
/< 5 m >/ / AUTOPARKEERPLAATS ? B
/
/< 5 m >/ / AUTOPARKEERPLAATS ? C 2 m brede parkeerplaats
/
/
/< 5 m >/ 1m / AUTOPARKEERPLAATS ? D
*schuine verlenging - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
à la Mazda @ ^
/ v
/ v } nog 3,5 meter naar overkant : totaal 5,5 m brede langsrijbaan
/ v
/ _______________________________________________________________________________
_________ overkant
/ a
/ : naastbijgelegen (schuine) rand van dwarsrijbaan
* een schuine verlenging van 30° maakt op 2 meter parkeerplaatsbreedte
1 m uit tussen mogelijke parkeerplaatsafstanden A en D tov van de schuine verlenging ! Dus ik vraag
welk punt < moet ik nu juist nemen om
juist mijn 5 meter te bepalen
tov verlenging dwarsrand a ?
7° in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering;
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.
Als je dwars (wat niets met de verlenging te maken heeft maar wel met de rijbaan waarvan je de rand moet verlengen)
Waar staat in Art 24.
7° dat je de verlenging zo
moet verlengen, en niet loodrecht ? Dat verlengen volgens het ganse verloop van die ene naastbijgelegen dwarsrijbaanrand werkt toch bijna nooit, man. (Enkel bij haakse kp)
Ik heb al talrijke tekeningen geplaatst van andere-niet-rechte en anders-scheve en bochtige uitmondingen die je allemaal negeert!
Het wordt hier stilaan hilarisch.
Met een tekening op papier was het in 5 min uitgeklaard, maar meer tekeningen plaatsen als ik totnutoe gedaan heb ga ik niet meer doen.
Het zal paste-copy worden van vorige tekeningen.