Citaat mazda:
De breedte van de weg speelt vooral een rol als ik jullie interpretatie van "naastbijgelegen" zou willen volgen.
Ik probeer jullie dus duidelijk te maken dat als je mij wil overtuigen dat "naastbijgelegen" ook aan de overkant zou kunnen liggen dat er zich een bijkomend probleem van interpretatie
voordoet.
Dit is de reden waarom wij al 9 bladzijden naast mekaar liggen praten.
De discussie of aan de overkant ook naastbijgelegen is kan zelfs niet gestart worden als jullie de basis fout interpreteren.
Ik heb al meerdere malen geschreven dat "naastbijgelegen" bij rand hoort en niet bij verlenging.
Mijn probleem is om op T kruispunten de rand aan de overkant als "naastbijgelegen" te zien.
Maar als jullie op T kruispunten de rand aan de overkant als "naastbijgelegen" zien dan ging ik er zowieso vanuit dat jullie bij kruispunten met 4 toegangswegen toch minstens dezelfde visie zouden aanhouden. Maar dit blijkt niet zo te zijn. Jullie slagen 2 zaken door mekaar waardoor het natuurlijk zeer moeilijk wordt om mij te overtuigen.
De werkelijke rand is verschillend van de denkbeeldige verlenging.
Inazuma heeft dit wel begrepen blijkbaar.
Re: Art 24.7 / Sniper
« Antwoord #119 Gepost op: Gisteren om 16:41 »
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat Inazuma:
Je dient niet de werkelijke randen te volgen, maar hun verlengingen.
mazda:
Hier volg ik weer even niet. Om de verlengingen te bepalen moet je toch rekening houden met de naastbijgelegen rand.
Antwoord Inazuma:
Op die manier ... dan klopt je redenering wat dat betreft.
Dus : de naastbijgelegen rand van een dwarsrijbaan nemen, daar de verlenging van doortrekken, en daar 5m vandaan blijven.
Antwoord:
Pas bij antwoord 119 heeft Inazuma mijn uitleg over 24.7 verstaan. Daarvoor sprak iedereen, zowel Inazuma over de naastbijgelegen verlenging.
Inazuma zijn antwoord op dit nieuwe gegeven was: Als er geen dwarsranden zijn aan de kant waar je wil parkeren dan moet je rekening houden met de dwarsranden aan de overkant van de straat want die zijn dan naastbijgelegen.
Dit antwoord gaf aan dat hij mij duidelijk begrepen had en dat dit misschien wel een mogelijke interpretatie kon zijn, nieuw voor ons beiden.
Zo zag Inazuma het zelf niet, maar door mijn visie te begrijpen kon hij niet anders dan dit antwoord te geven .
Vanaf dan heb ik geprobeerd om volgens deze nieuwe visie van Inazuma op alle vragen van Michel te antwoorden.
Het resultaat was totaal onlogisch, het klopt alleen bij mooie rechte kruispunten, omdat de afwijkingen naar de overkant te groot werden bij schuine of kromme dwarsstraten.
Ineens kwam een nieuw gegeven naar boven, jullie zagen de verlengingen anders , niet in het eigenlijke verlengde ( schuin of krom al naargelang de situatie).
Ik ben er altijd vanuitgegaan dat je de randen op die manier verlengt, en dat dit de enige juiste manier is.
Door deze voor mij zeer leerrijke gesprekken moet ik vaststellen dat voor mij de term "naastbijgelegen" niet aan de overkant kan betekenen, gezien de onlogische situaties die daarbij ontstaan. (Zie antwoorden die ik heb proberen te geven op Michel zijn vragen)
a b
_____________| |___________
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
_____________X______ _____
| |
c d
Wat is de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan voor X?
Er is maar één naastbijgelegen rand.
C ligt het dichtste bij X, maar dan sta je wel op de verlening van rand a.
a is niet naastbijgelegen tov X.
X mag parkeren op 5M van de verlenging van C
a b
________________| |____________
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
________________X________________
Nu een T kruispunt, rand c en d vallen weg.
Volgens Inazuma ligt de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan voor X nu aan de overkant van de straat, rand a in dit geval.
Deze keer zou X niet mogen parkeren omdat minder dan 5 m van de verlenging van a
Hier zie je hoe belachelijk het is om de naastbijgelegen rand zowel aan de overkant van de straat dan aan de kant waar je wil parkeren te gaan zoeken.
Je moet dan in sommige gevallen ook nog rekening houden met de breedte van de rijbaan.
Jullie vroegen een gefundeerde uitleg over 24.7.
Mij kan je niet overtuigen dat naastbijgelegen ook aan de overkant is en er aldus een verbod zou zijn aan de ononderbroken kant op T kruispunten.
Als je alleen rekening houd met de dwarsranden aan de kant van de weg waar je wil parkeren dan mogen deze al zeer schuin liggen of in een bocht dan heb je nog maar een kleine afwijking
bij het bepalen van je 5m.
Ik heb nog eens alles van voorafaan herlezen en jullie kunnen mij niet overtuigen.