Auteur Topic: Art 24.7 / Sniper  (gelezen 136962 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #465 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 14:22:46 »
Citaat Inazuma:
Dus werd er iets ingevoerd dat duidelijk maakt van welke (verlenging van ...) rand je precies moet afblijven : de dichtstbijgelegen ...
Antwoord:
Hier zit je weer in je oude denkpiste.
1) Je moet niet 5 meter van de rand van de dwarsrijbaan blijven maar 5m van de verlenging van die rand. Wat niet altijd op hetzelfde neerkomt.
2) Je moet eerst de naastbijgelegen dwarsrand bepalen en  die dan verlengen om daar dan 5M vandaan te blijven.
Naastbijgelegen werd bijgevolg niet ingevoerd om duidelijk te maken van welke verlenging je moet afblijven.
Naastbijgelegen werd ook niet ingevoerd om duidelijk te maken van welke rand je moet afblijven. (je moet 5M van de verlenging afblijven en niet van de rand)

Jij zou al de dwarsranden verlengen en dan zien welke naastbijgelegen is?
Maar je moet in deze 1e fase nog geen enkele verlenging uitvoeren want  dat geeft net het vertekende beeld dat jullie allemaal van in het begin hebben.
Jullie zien kruispunten met allemaal verlengingen, daar loopt het fout.
Je bepaalt in de 1e fase alleen de naastbijgelegen dwarsrand tov de plaats waar je wil parkeren.
En dan ga je in de 2e fase deze dwarsrand net zover als nodig en volgens de regels verlengen om je 5m te bepalen.

Dit is de basis, ik dacht dat je dit begrepen had.
Je moet dat kruispunt helemaal anders bekijken


 Originele franse tekst.
 7° aux abords des carrefours, à moins de 5 mètres du prolongement du bord le plus rapproché de la chaussée transversale, sauf réglementation locale;

Aux abords des carrefours: Op de toegangen van kruispunten    NIET : Op kruispunten

Wat is het verschil tussen naastbijgelegen en dichtstbijgelegen wat jij altijd gebruikt.
Dichtstbijgelegen staat niet in de tekst.
De originele franstalige Belgische tekst spreekt ook niet van "le plus proche"
Naastbijgelegen staat er speciaal om het aanliggend karakter van de dwarsrijbaanrand te benadrukken.
Zoals ook in het frans "le plus rapproche" gebruikt werd.

Als je de nuance tussen "le plus proche" en "le plus rapproche" begrijpt dan begrijp je ook het verschil tussen "dichtstbijzijnde" en "naastbijgelegen".

Ik zal dit nogmaals proberen uit te leggen.

Le plus proche betekent dat in dit geval de meest dichtbije rand, de rand is  waarmee je rekening zou moeten houden.
Maar deze randen moeten NIET op een bepaald moment aaneensluiten, verbinding maken, aaneenvoegen, samenkomen.
Het kan dus de dwarsrand aan de overkant van de straat zijn die het dichtsbij ligt.

Le plus rapproche betekent in deze situatie dat de dwarsrand  op een bepaald punt rechtstreekse aansluiting zoekt op de rand van de rijbaan waar je wil parkeren.
Benaderen tot ze mekaar raken.
Unir, assembler, se joindre - samenbrengen,  aaneenvoegen, verbinden.


Bijgevolg zijn het alleen de randen die samen een hoek vormen die in aanmerking genomen kunnen worden en niet de dwarsranden aan de overkant van de straat.

In de 1e fase waarin je de naastbijgelegen dwarsrand zal moeten bepalen, hou je alleen rekening met "le bord le plus raproche" en niet met de dichtstbijzijnde rand of le bord le plus proche.
Als er geen dwarsranden zijn aan de kant waar je wil parkeren, dan is er geen enkele rand die kan voldoen aan "le plus rapproche" of "naastbijgelegen"
::)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #466 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 16:18:19 »
Citaat Inazuma: #453
Dus werd er iets ingevoerd dat duidelijk maakt van welke (verlenging van ...) rand je precies moet afblijven : de dichtstbijgelegen ...
Antwoord:
Hier zit je weer in je oude denkpiste.
1) Je moet niet 5 meter van de rand van de dwarsrijbaan blijven maar 5m van de verlenging van die rand. Wat niet altijd op hetzelfde neerkomt.
2) Je moet eerst de naastbijgelegen dwarsrand bepalen en  die dan verlengen om daar dan 5M vandaan te blijven.
Naastbijgelegen werd bijgevolg niet ingevoerd om duidelijk te maken van welke verlenging je moet afblijven.[Toegevoegd: (Er is nog geen enkele verlenging getrokken in deze fase.)]
Naastbijgelegen werd ook niet ingevoerd om duidelijk te maken van welke rand je moet afblijven. (je moet 5M van de verlenging afblijven en niet van de rand)
[Toegvoegd:Naastbijgelegen staat er om te bepalen welke rand je moet gebruiken om te verlengen.]


Jij zou al de dwarsranden verlengen en dan zien welke naastbijgelegen is?
Maar je moet in deze 1e fase nog geen enkele verlenging uitvoeren want  dat geeft net het vertekende beeld dat jullie allemaal van in het begin hebben.
Jullie zien kruispunten met allemaal verlengingen, daar loopt het fout.
Je bepaalt in de 1e fase alleen de naastbijgelegen dwarsrand tov de plaats waar je wil parkeren.
En dan ga je in de 2e fase deze dwarsrand net zover als nodig en volgens de regels verlengen om je 5m te bepalen.

Dit is de basis, ik dacht dat je dit begrepen had.
Je moet dat kruispunt helemaal anders bekijken


 Originele franse tekst.
 7° aux abords des carrefours, à moins de 5 mètres du prolongement du bord le plus rapproché de la chaussée transversale, sauf réglementation locale;

Aux abords des carrefours: Op de toegangen van kruispunten    NIET : Op kruispunten

Wat is het verschil tussen naastbijgelegen en dichtstbijgelegen wat jij altijd gebruikt.
Dichtstbijgelegen staat niet in de tekst.
De originele franstalige Belgische tekst spreekt ook niet van "le plus proche"
Naastbijgelegen staat er speciaal om het aanliggend karakter van de dwarsrijbaanrand te benadrukken.
Zoals ook in het frans "le plus rapproche" gebruikt werd.

Als je de nuance tussen "le plus proche" en "le plus rapproche" begrijpt dan begrijp je ook het verschil tussen "dichtstbijzijnde" en "naastbijgelegen".

Ik zal dit nogmaals proberen uit te leggen.

Le plus proche betekent dat in dit geval de meest dichtbije rand, de rand is  waarmee je rekening zou moeten houden.
Maar deze randen moeten NIET op een bepaald moment aaneensluiten, verbinding maken, aaneenvoegen, samenkomen.
Het kan dus de dwarsrand aan de overkant van de straat zijn die het dichtsbij ligt.

Le plus rapproche betekent in deze situatie dat de dwarsrand  op een bepaald punt rechtstreekse aansluiting zoekt op de rand van de rijbaan waar je wil parkeren.
Benaderen tot ze mekaar raken.
Unir, assembler, se joindre - samenbrengen,  aaneenvoegen, verbinden.


Bijgevolg zijn het alleen de randen die samen een hoek vormen die in aanmerking genomen kunnen worden en niet de dwarsranden aan de overkant van de straat.

In de 1e fase waarin je de naastbijgelegen dwarsrand zal moeten bepalen, hou je alleen rekening met "le bord le plus rapproche" en niet met de dichtstbijzijnde rand of le bord le plus proche.
Als er geen dwarsranden zijn aan de kant waar je wil parkeren, dan is er geen enkele rand die kan voldoen aan "le plus rapproche" of "naastbijgelegen"
::)

HEB NADIEN NOG EEN AANTAL DINGETJES TOEGEVOEGD TER VERDUIDELIJKING EN HEB ZODOENDE HET CITAAT VAN MICHEL OOK AANGEPAST¨[TOEGEVOEGD]
« Laatst bewerkt op: maandag 25 januari 2010 - 16:36:16 door mazda »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #467 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 16:34:00 »
BLADVULLING DUS
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #468 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 16:43:14 »
Ja aan wie ligt dat?
Als jij niet alles had geciteerd zonder reden dan had ik nog zonder probleem kunnen aanvullen.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #469 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 17:07:34 »
Citaat
Een politiebeamte heeft een appreciatierecht, wat hem toestaat om te beoordelen of hij het al dan niet aangewezen acht om bij een overtreding op te treden.
Ik hoor dit geregeld.
Wat ik er eens van zou willen zien is de wettelijke basis, wegens nog niet gevonden.

http://www.gratisrijbewijsonline-forum.be/viewtopic.php?p=15280&sid=913ef0d652481d301054046047b99594
Dat gaat in de eerste plaats wel om de Koninklijke Besluiten die de nadere uitvoering van de wetten regelen, en die genomen worden door de ministers in naam van de koning .

Als ik je wetstukje daar quote, en gesteld dat dit naast op ministers ook op door de koning benoemd politiepersoneel van kracht is,  dan mag een agent dus geen vrijstelling van "uitvoering" van de wetgeving verlenen :
Citaat
Quote: Art. 108 (oud artikel 67)

De Koning maakt de verordeningen en neemt de besluiten die voor de uitvoering van de wetten nodig zijn, zonder ooit de wetten zelf te mogen schorsen of vrijstelling van hun uitvoering te mogen verlenen.
Door niet op te tredentegen overtredingen verleent een koninklijk agent dan impliciet een vrijstelling van de wetsuitvoering ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #470 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 20:05:46 »
http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,31104.msg275760.html#new

wegcode.be gaat hier alweer de mist in.
Niet enkel betreffende de ingeperkte versie van Art. 24.7 die daar gehanteerd wordt.

De voertuigen staan op de plaatjes duidelijk opgesteld zoals bij tweerichtingsverkeer.
De vrije ruimte op de rijbaan is dan niet "minstens 3m", maar moet voldoende zijn om 2 voertuigen te laten kruisen ... (Art 25.11 )
« Laatst bewerkt op: maandag 25 januari 2010 - 20:07:32 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #471 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 20:38:56 »
http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,31104.msg275760.html#new

wegcode.be gaat hier alweer de mist in.
Niet enkel betreffende de ingeperkte versie van Art. 24.7 die daar gehanteerd wordt.

De voertuigen staan op de plaatjes duidelijk opgesteld zoals bij tweerichtingsverkeer.
De vrije ruimte op de rijbaan is dan niet "minstens 3m", maar moet voldoende zijn om 2 voertuigen te laten kruisen ... (Art 25.11 )
Idd, dubbele kemel geschoten.

Voor Art 24.7-verlengingen van de verdere rand hebben ze een landmeter nodig...sowieso zo niet toepasbaar op bochtige dwarsweguitmonding, en op dubbele T-kruispunten -tegenover mekaar verzet- was ik vergeten

vb. gevaarlijk T-kruispunt Smeetshofweg 5,5 m breed  van onderaan komend moet VVR geven aan "boerenweg" Waartheidestraat 2,5 m breed + onverharde randen, van rechts.

Max-snelheden eigenlijk 90 kmh... (staan geen borden enkel op bepaalde afstand een B17)
Regelmatig gebeuren daar zware ongevallen, zelfs mijn buurvrouw.
Voor enkele jaren een dodelijk ongeval.
Parkeer daar maar op het T-kruispunt zelf...  :o

Begrijpen die dan niet dat een T-kp met VVR al op zich een gevaarlijk KP is, zonder dat daar auto´s op geparkeerd staan ?

Goed dat enkel maar volslagen idioten daar zouden parkeren.  :-X

Nog een Vb VVR- KP Laarderweg/Hoogstraat/Coenenhofweg Trek jullie verlengingen maar...

De schijnbaar witte doorlopende rand over het KP stelt geen rijrandmarkering voor het is witte beton zonder markering, ondertussen is er rijbaanmarkering maar enkel aan de werkelijke rijbaanranden, dus niet op het kp.
De Laarderweg is de hoofdweg ca. 5,3 m breed, 70 kmh. Enkel misleidende witte betonbocht op het kp, daar geen rijbaanrandmarkering.
« Laatst bewerkt op: maandag 25 januari 2010 - 22:04:48 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #472 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 21:36:34 »
http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,31104.msg275760.html#new

wegcode.be gaat hier alweer de mist in.
Niet enkel betreffende de ingeperkte versie van Art. 24.7 die daar gehanteerd wordt.

De voertuigen staan op de plaatjes duidelijk opgesteld zoals bij tweerichtingsverkeer.
De vrije ruimte op de rijbaan is dan niet "minstens 3m", maar moet voldoende zijn om 2 voertuigen te laten kruisen ... (Art 25.11 )

Er bestaat geen ingeperkte versie van 24.7 zie mijn gefundeerde uitleg over le plus proche en le plus rapproche.
Jij verwijt wegcode.be dat ze hun stelling niet onderbouwen.
Dat kan je in ieder geval mij niet verwijten.

De vraag naar wegcode.be ging enkel en alleen over de verlengingen.
Je ziet hier duidelijk hoe verlengingen worden doorgetrokken.

Een beetje spijtig dat er een verwijzing staat van 3M vrije ruimte net tussen twee auto's want dit zou betekenen dat minstens één van deze auto's niet geparkeerd staat maar stilstaat.
Indien al deze auto's geparkeerd zouden staan moet er inderdaad ruimte zijn om twee auto's te laten kruisen.


Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #473 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 21:57:44 »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #474 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 22:04:11 »
De vraag naar wegcode.be ging enkel en alleen over de verlengingen.
Je ziet hier duidelijk hoe verlengingen worden doorgetrokken.
hun antwoord is helemaal juist, voor de ene zijde van het kruispunt
mr decorte vergeet wel te vermelden dat hij zijn verlengingen wel dient door te trekken over het hele kruispunt, en dat er aan de andere kant ook niet binnen de 5 mtr van die verlengingen mag geparkeerd  worden

maar gezien wegcode.be geen rekening verkiest te houden met een uitspraak van cassatie, zullen ze het nooit helemaal juist hebben
« Laatst bewerkt op: maandag 25 januari 2010 - 22:06:55 door sniper »
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #475 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 22:13:20 »
Hier werken de verlengingen ook niet, men zou pal op het kp staan (Kuilkensweg = 6 m breed)

KLIK HIER

Zoals ge ziet komen die verzette T-kp regelmatig eens voor in de bbk*, verlengingen hier niet gans doortrekken is dus waardeloos.
En men verstoot duidelijk tegen Art 24.

Op het satellietenbeeld kan je aan de witte betonklinkersporen zien hoe men van Boekweitveld de Kuilkensweg opdraait, zelfs de berm daar is heel onveilig...

* de volgende ligt 150 meter verder:
T-KPn Eilandsweg-Braamsnijderstraat én - Kuilkensweg
« Laatst bewerkt op: maandag 25 januari 2010 - 22:25:56 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #476 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 22:25:35 »
Citaat Sniper:
maar gezien wegcode.be geen rekening verkiest te houden met een uitspraak van cassatie, zullen ze het nooit helemaal juist hebben

Antwoord:
Bedoel jij die uitspraak over wat onder de term kruispunt verstaan wordt? Die ze hebben laten verdwijnen.
Als jij die uitspraak bedoelt weet ik niet waar het verband ligt met wel of niet parkeren aan de doorlopende kant van de T.
Je hebt dit nog al eens aangehaalt maar die verlenging mag je inderdaad verder doortrekken zelfs tot in het oneindige van mijn part.
Het is niet omdat  verleniging zou doorgetrokken worden tot  aan de doorlopende zijde dat je daar rekening moet mee houden.
Dat heb ik toch allemaal  nog eens duidelijk in mijn antwoord #464 geschreven.

Lees aub # 464 nog eens goed na en probeer te begrijpen wat er staat.
Het bepalen van de naastbijgelegen rand heeft niets te zien met de definitie van cassatie over een kruispunt.

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #477 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 22:49:48 »
Citaat Michel:
Voor Art 24.7-verlengingen van de verdere rand hebben ze een landmeter nodig...

Antwoord: Volgens mij ben jij de enige die zijn verlengingen nog altijd dwars, loodrecht ziet.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #478 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 22:59:53 »
Citaat Michel:
Voor Art 24.7-verlengingen van de verdere rand hebben ze een landmeter nodig...

Antwoord: Volgens mij ben jij de enige die zijn verlengingen nog altijd dwars, loodrecht ziet.
En gans Nederland.  :D en wslk heel Europa, ken je nog andere wegcodes waar ze zo over "de verlenging van de dwarsrijbaan" spreken of interpreteren zoals jij en mss anderen in de Be-wegcode ?   ???

Noem of citeer mij een buitenlandse wegcode waar dit ongeveer in voorkomt:
Citaat
op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan


Daarbij heb ik met feiten en facten bewezen, dat enkel dwarse verlengingen overal werken, lees het topic maar eens door.

En een landmeter zal je bij jouw "Be-wegcodeverlengingen" zeker nodig hebben.

Man man toch ik parkeer op ca. 5 meter van de rand waar ik het dichtst bij gaan staan, ik ga echt geen wit krijt en een rolmeter, best 20 m en watdanook... meenemen... wandeling maken rond de hoek, 10- 20 meter meter "ergens" inhaken --- hopelijk blijft hij hangen---  schuin verlengen... wit kruis trekken waar ik op de langsrijbaan kom, hopelijk zien de auto´s ze me daar bezig op de rijbaan...   ::) ::) ::)

Deze landmeter lijkt me geschikt voor jou, vergeet niet exact de verlenging parallel aan de verdere dwarswegrand aan te leggen, en voor bochtige uitmonding pak dan maar ergens een punt op de boog tot zover je landmeter gaat...
Citaat
http://www.gereedschaptotaal.nl/index.php?module=shop&item_id=1174

Prijs: € 16,75
Professionele landmeter met een lengte van 10 meter. Voorzien van schokvaste kast en een duurzame koolstofstalen meetband, voorzien van een polymeer beschermlaag.

Er zijn ook laserversies maar die hebben mindere reikwijdte...  ;D
« Laatst bewerkt op: maandag 25 januari 2010 - 23:29:49 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #479 Gepost op: maandag 25 januari 2010 - 23:02:46 »
Citaat van: Michel
En gans Nederland.  :D

Alwaar Mazda eveneens contact kan opnemen met het V.O.A. in Nederland!
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be