http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,31104.msg275760.html#new
wegcode.be gaat hier alweer de mist in.
Niet enkel betreffende de ingeperkte versie van Art. 24.7 die daar gehanteerd wordt.
De voertuigen staan op de plaatjes duidelijk opgesteld zoals bij tweerichtingsverkeer.
De vrije ruimte op de rijbaan is dan niet "minstens 3m", maar moet voldoende zijn om 2 voertuigen te laten kruisen ... (Art 25.11 )
Idd, dubbele kemel geschoten.
Voor Art 24.7-verlengingen van de verdere rand hebben ze een landmeter nodig...sowieso zo niet toepasbaar op bochtige dwarsweguitmonding,
en op dubbele T-kruispunten -tegenover mekaar verzet- was ik vergetenvb. gevaarlijk
T-kruispunt Smeetshofweg 5,5 m breed van onderaan komend moet VVR geven aan "boerenweg" Waartheidestraat 2,5 m breed + onverharde randen, van rechts.
Max-snelheden eigenlijk 90 kmh... (staan geen borden enkel op bepaalde afstand een B17)
Regelmatig gebeuren daar zware ongevallen, zelfs mijn buurvrouw.
Voor enkele jaren een dodelijk ongeval.
Parkeer daar maar op het T-kruispunt zelf...
Begrijpen die dan niet dat een T-kp met VVR al op zich een gevaarlijk KP is, zonder dat daar auto´s op geparkeerd staan ?
Goed dat enkel maar volslagen idioten daar zouden parkeren.
Nog een Vb
VVR- KP Laarderweg/Hoogstraat/Coenenhofweg Trek jullie verlengingen maar...
De schijnbaar witte doorlopende rand over het KP stelt geen rijrandmarkering voor het is witte beton zonder markering, ondertussen is er rijbaanmarkering maar enkel aan de werkelijke rijbaanranden, dus niet op het kp.
De Laarderweg is de hoofdweg ca. 5,3 m breed, 70 kmh. Enkel misleidende witte betonbocht op het kp, daar geen rijbaanrandmarkering.