Wegcode, zit in de basisopleiding van élke agent. Ongeacht welke functie hij/zij later binnen de politie zal bekleden.
Akkoord, maar ...
Ik heb ook een basisopleiding gehad, van de douane dan wel, in 2003. Een deel van die opleiding is radicaal veranderd, uitgebreid, bijgevoegd, deels of grotendeels aangepast of geschrapt, een ander deel weet ik nog flarden van of andere nog (groten)deels. Gewoon omdat ik in de uitvoering van MIJN deel daarin -bij de Douane en Accijnzen, dienst Toezicht-Controle-Vaststellingen, meer bepaald bij het scanteam- daar niet (meer) in contact ben gekomen. Dan heb ik het over diensten zoals bvb Geschillen ; Opsporing ; Drugs en Precursoren ; Verificatie ; Bewaking ; Hondenbrigade ; Maritieme Brigade ; Inningen/Invordering ; Accijnzen ; Invoerrechten ; boetes en andere fraaie inkomsten berekenen ; BTW/Belasting ; Kadaster/Registratie/Domeinen ; ...
Maar ik ben dan weer beter in MIJN materie dan iemand van pakweg 't Kadaster/R/D dat zou zijn ...
Bij die agenten dus ook, allemaal dezelfde basiscursus (basis !) met de algemene dingen die je bij de politie kan tegenkomen
In die basiscursus zijn doorheen de jaren ook veel dingen veranderd, uitgebreid, aangepast, bijgevoegd, ...
Maar als iemand dan naar een specifiekere dienst overgaat, is 't m.i. logisch dat hij/zij mettertijd dingen van de begincursus zal vergeten dewelke hij niet meer zal gebruiken of tegenkomen ...
Ik geef je zeker gelijk dat iemand die dan bij de verkeerscel terecht komt wel van op de hoogte moet zijn van verkeerszaken, desnoods door eerst op te zoeken.
Het is weinigen gegeven elke punt en komma van dat kluwen te kennen.
Hoewel niet helemaal uitgesloten, is de kans toch eerder klein dat het om bevoegde personen gaat, die anderen beteugelen, (...)
Inderdaad, laat ik het anders stellen : volgens Streetview is die situatie er al jaar en dag (zeker van 2009), dus een negental jaar ...
Daar hebben dus al die jaren zonder problemen of foto's in de gazet al honderden, duizenden voertuigen gestaan -op die plaats én zeker ook voor dat zebrapad- maar nu is er ne kwiet van ""hola pola, een flikkenkar voor 't zebrapad, die moeten we direct op de foto zetten hé én in de gazetten aan de schandpaal nagelen, want dàt kan niet"".
En mogelijk is die kwiet ene die daar ook ergens staat met zijn wagen ...
Gewoon vraagje : zou jij daar gaan staan op die plaats ?
Niet waar de politiewagen staat uiteraard (zou ik ook nooit gaan staan) maar op een andere plaats ?
Dus meer dan 5 meter voor dat zebrapad of ergens erna, bvb de plaats van de Peugeot / Volvo.
Als ik de foto van die politiewagen zie, gaat écht niemand mij wijsmaken, dat er nog een begaanbare strook van 1,5 meter aan de buitenzijde van de openbare weg was, sorry.
Er is wel een begaanbare strook van (om en bij, "gok") 1,5 meter daar.
Of die 1,5 meter vrije plaats overal 1,5 meter is gezien de genomen parkeermoeite, ben ik akkoord dat je daar aan mag twijfelen, maar ook hier : niet alleen die politiewagen staat daar "breed" ... de ene al wat schever en"breder" dan de andere ...
volgens hen om een verharde berm gaat die als een trottoir moet worden beschouwd.
Idd, "volgens hen" , niet "volgens het verkeersreglement" ... maar wat er staat in het verkeersreglement, dat telt ... want "volgens andere mensen" is dat een parkeerstrook ...
Simpel op te lossen met palen, borden, onderborden, ... nog wat meer wegverfraaiing **zucht**