de race technieken die ons soms aanbevolen worden zijn op onze wegen niet echt van toepassing, gezien we hier niet eens een kwart van de race snelheden bereiken
Inderdaad sniper, achtervolging, interceptie, rally, ... doe ik niet zo vaak (meer) in een land waar na iedere struik, boom of geparkeerde auto een struikrover kan zitten en waar je aan een ongelooflijke snelheid van 31km/u reeds als snelheidsduivel/misdadiger bestempeld wordt.
Ongevallen? Ik moet na meer dan 4 miljoen gereden kilometers mijn eerste nog tegenkomen, boetes daarentegen....ik wordt misselijk als ik eraan denk.
De meest onnozele eerst.
Om 22.00u 's avonds bvb. 100 meter nadat een 2x2 in 1x1 overgaat, geen kat op de baan, een openbare weg van minstens 20 meter breed €50 aan je been omdat je zogezegd sneller dan 50km/u reed (weet het preciese getal niet meer, denk 56) terwijl je zeker bent dat je onder de 50km/u zat want ik had mijn aanhangwagen mee en ik vond dat die oprijplaten te veel lawaai maakten op die hobbelige weg (ook al zoiets, die slechte wegen) wanneer ik sneller reed zo laat in de avond, bovendien was ik op zoek naar een adres vlakbij.
Aanvechten?
District Dendermonde = vergeet het maar.
Onlangs nog "gegooglet" voor een bijverdienste als chauffeur (jawel). Het ging om een job bij een zelfstandige chauffeur die binnen zijn toegelaten rij uren wekelijks zijn opdrachten niet meer uitgevoerd krijgt. Begrijpelijk, tegen dat je goed en wel op dreef bent zitten je rij uren erop, had ik vroeger ook altijd last van op de grotere afstanden.
Ik heb het maar zo gelaten want voor een afstand van 26km te overbruggen zou ik met de wagen 40 minuten onderweg zijn, enkele reis.
Dat is een gemiddelde van 39km/u en dan mag je nog geen ander verkeer tegenkomen.
In het buitenland haalt een elektrische auto tegenwoordig een hoger gemiddelde over een afstand van 1003km zonder bij te laden.
Die voetsteun gebruikte ik vroeger ook vaak in het buitenland (vooral Frankrijk) maar als je aan dat slakkengangetje hier in België al die voetsteun nodig hebt....