Toch weer een houding waarbij je op voorhand al niet meer terug kan
Niet noodzakelijk. De stuurtechniek bestaat 'm erin om snel van stuurrichting te wisselen. Dus stel dat ik naar links instuur met die methode en om de één of andere reden op dat ogenblik de wagen plots overstuurd geraakt net als ik mijn linkerhand naar links heb getrokken en ik met mijn rechterhand terug kwart-voor-drie wil innemen, dan kan ik ogenblikkelijk mijn rechterhand onder de linkerhand plaatsen om bliksemsnel het stuur naar rechts te draaien.
en voor de airbag komt.
Dat blijven vasthouden van het stuur leer je ook af als een aanrijding onvermijdelijk is. Handen los van het stuur, linkervoet en rechtervoet die geen steun meer zoeken op de voetsteun of rempedaal.
Ik denk dat de methode voor de rest aanvaardbaar is maar te moeilijk voor JAN (die 'Jozef' was maar een grapje hé) en alleman.
Ik denk dat het een heel goeie methode is, maar er is een reden waarom je ze pas op verder gevorderde cursussen tegenkomt. Inazuma probeert het nu via zelfstudie, maar ik blijf er bij dat hij best ook nog die cursus volgt om het hele begrip te krijgen. Al was het maar omdat het erg moeilijk is om als bestuurder je
fouten in de techniek te herkennen.