Auteur Topic: oversteekplaatsen  (gelezen 36210 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #135 Gepost op: woensdag 02 februari 2011 - 21:14:59 »
Als men toch overweegt om  een onbewaakte oversteekplaats aan te leggen kan men best de snelheid door middel van borden naar beneden halen tot 50 km uur, 30 meter ervoor tot 30 meter erna
dat hebben ze hier al uitgehaald op een weg die voor de paniekpolitiek 120 km/u was
het resultaat is dat je nu beter 20 km kan omrijden om sneller thuis te zijn (op een afstand van 30 km)
Door de foute ruimtelijke ordening in Vlaanderen (lintbebouwing)
ik heb het eigenlijk over een voormalige 2*2 weg tussen kustgemeentes waar plots tussen de duinen een pad uitkomt waar ze een zeebrapad voor geschilderd hebben
en waar de mensen dan liefst naast oversteken
in de verste verte geen bebouwing te zien
vroeger was het in de zomer 90 km/u op die plaatsen
nu heb ik onlangs gezien dat het bij regenweer zelfs maar 50 km/u meer is ipv 120 km/u
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #136 Gepost op: donderdag 03 februari 2011 - 12:32:15 »
Zolang dit idee bij de weggebruikers niet verdwijnt zal de verkeersveiligheid niet verbeteren, integendeel.
Tiens, in Duitsland waar de wetteksten ondubbelzinnig voorrangsrecht bepalen zijn de aantallen een heel stuk lager.

Misschien ligt het dus niet aan het idee dat mensen voorrang hébben, maar aan het feit dat velen in België gewoon niet weten wanneer ze voorrang moeten verlenen.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #137 Gepost op: donderdag 03 februari 2011 - 15:43:52 »
Citaat
als de ene weggebruiker aan een andere voorrang moet verlenen, dan heeft die andere voorrang (= het recht om zich als eerste verder te verplaatsen).Het is dus niet zo dat je pas voorrang zou hebben als de voorrangsplichtige jou die daadwerkelijk verleent.
Zolang dit idee bij de weggebruikers niet verdwijnt zal de verkeersveiligheid niet verbeteren, integendeel.

# In 2006 werden in ons land 4621 voetgangers het slachtoffer van een verkeersongeval. 122 van hen werden gedood, 702 raakten zwaar gewond. Bijna 20% van de voetgangers die bij een ongeval betrokken raakten werden dus zwaar getroffen, het gaat hier met andere woorden om een bijzonder kwetsbare weggebruikerscategorie. Als we de cijfers van de jongste jaren naderbij bekijken, merken we overigens een zorgwekkende evolutie van het aantal doden bij voetgangers. Tot 2005 lag dit cijfer nog in dalende lijn, maar sindsdien is de tendens omgekeerd. Een voetganger heeft geen beschermend koetswerk, neemt minder plaats in, is minder goed zichtbaar, en gaat trager vooruit dan het omringende verkeer. Al deze factoren spelen natuurlijk in zijn nadeel, zodat bij een ongeval met een andere weggebruiker de voetganger steeds met de brokken blijft zitten. Bij voetgangers onderscheiden we twee risicogroepen: enerzijds kinderen en jongeren tot 19 jaar (25% van alle gedode of zwaargewonde voetgangers), anderzijds senioren (34% van alle gedode of zwaargewonde voetgangers, maar bijzonder kwetsbaar, want senioren vormen bijna de helft van de gedode voetgangers). Een andere onrustbarende vaststelling is dat bijna 1 op 3 ongevallen met voetgangers zich voordoet op een (al dan niet beschermde) oversteekplaats. Deze ongevallen worden veroorzaakt door onvoorzichtigheid van één van beide partijen #.

En ?, wil je hiermee de indruk wekken dat die cijfers relatief hoog zijn ?

En waarom citeer je het allerlaatste net niet ?   :-\
dat kwam achter je # c/p # :
Citaat
Enerzijds lopen sommige voetgangers doodleuk de oversteekplaats op zonder oog te hebben voor naderende weggebruikers, anderzijds “vergeten” sommige automobilisten te vertragen bij het naderen van een oversteekplaats, en vertikken zij het om voorrang te geven aan voetgangers die oversteken of op het punt staan om dat te doen



Heeft de BIVV dan ook cijfers van gedode voetgangers op voetgangersoversteekplaatsen, en mss hoe (ook op 2+2 met zebrapad) ?
Ze spreken van 1 op 3 aantal ongevallen op (al dan niet beschermde) oversteekplaatsen;
naja, dat wil zeker niet zeggen dat 1 op 3 gedode voetgangers op een oversteekplaats vallen.
Ik neem toch aan dat daar minder doden vallen aangezien oversteekplaatsen meestal in bebouwde kom liggen waar de gereden snelheden veel lager zijn.
   

Zeker doden op een zebrapad* moeten toch kunnen geregistreerd worden, niet ?

Dan is het kot toch te klein, en staat het groot en breed in de krant, zelfs zonder ongevalPV...
onlangs nog eentje in Winterslag/Genk*, ´acties´ volgens data...:
*
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=JE34UL42
http://www.hbvl.be/limburg/genk/dertienjarige-doodgereden-op-noordlaan-in-genk.aspx

http://www.hbvl.be/limburg/genk/snelheidscontroles-in-genkse-noordlaan-na-dodelijk-ongeval.aspx
http://www.hbvl.be/limburg/genk/zebrapaden-verlicht-na-dodelijk-ongeval-op-noordlaan-in-genk.aspx
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=F635CGUB

Als we statistisch alle voetgangersdoden procentueel gaan vergelijken tov het totaal verkeersdoden op de weg, staat Be ´vierde´ van 29 OECD-landen.
(laatste kolom: % all road user fatalities, Ijsland, Nieuw Zeeland en NL gaan ons respectievelijk vooraf)

Dus eigenlijk zijn de voetgangers, enkel tov de andere weggebruikers, toch niet echt zo onvoorzichtig als menige mogen denken, bij internationaal vergelijk;  BIVV incluis...  ;D

Allez, als de registratie van de voetgangersdoden naargelang (´beschaafd´) land toch ~ even betrouwbaar is, neem ik even aan (aantal doden zijn wel steeds het best geregistreerd) (tja, met statistieken...  ;D )

Citaat
http://internationaltransportforum.org/irtad/pdf/roaduse.pdf
IRTAD Database, June 2010 -- Fatalities by road use
                               All
                           road users   Pedestrians   % all road
                                                             user fatalities
Australia           2008   1442          190        13.2
Austria             2009    633           101        16.0
Belgium          2008    944           99        10.5
Canada             2007   2761          376        13.6
Czech Republic  2009    901           176        19.5
Denmark           2008   406             58        14.3
Finland              2008   344             53        15.4
France              2008  4275            548       12.8
Germany           2008  4477            653       14.6
Greece              2008  1553            248       16.0
Hungary            2008   996             251       25.2
Iceland           2008   12               0          0.0
Ireland              2009   239             40         16.7
Israel                2009   314            105         33.4
Italy                  2008   4731           648       13.7
Japan               2009   5772          2012       34.9
Korea               2008   5870          2137       36.4
Luxembourg      2008     35              4          11.4
Netherlands    2009  644             63        9.8
New Zealand   2008  366             31        8.5

Norway             2008   255              33        12.9
Poland              2009  4572          1467        32.1
Portugal            2009   840             148       17.6
Slovenia            2008   214               39       18.2
Spain                2008  3100            502       16.2
Sweden           2008   397            45       11.3
Switzerland        2008  357              59        16.5
United Kingdom  2008  2645            591       22.3
USA                  2008  37261         4378       11.7
De eerste 5 in ´t groen gezet.  ;)

via http://www.plan.be/databases/database_det.php?lang=nl&TM=30&IS=60&DB=TRANSP&ID=14
de Belgische evolutie van het juiste aantal voetgangersdoden per Gewest:

Die 123 doden in 2006 was dus degelijk een negatieve uitschieter.
Ik weet echt niet waar de BIVV het haalt zoiets voorbarig te verkondigen, ik zie nog steeds een zeer licht dalende tendens.  ;D

Citaat
1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008
Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Doden: Voetganger
 18 12 16 11 19 11 9 11 11 4 6 11 10 12
Vlaams Gewest, Doden: Voetganger
 74 81 56 79 81 82 78 64 55 47 47 55 44 45
Waals Gewest, Doden: Voetganger
 57 61 70 72 54 49 71 57 47 50 55 57 50 42
Totaal Doden: Voetganger
 149 154 142 162 154 142 158 132 113 101 108 123 104 99

ik zal het toch maar volledig citeren:
Citaat
http://admin.bivv.be/main/OnzeCampagnes/Archief/DetailCampaign.shtml?detail=733283043&language=nl

Campagne - Gedetailleerde info
 
Voetgangers respecteren...  

11/04/2008 - 04/05/2008  
Het BIVV lanceert in samenwerking met de drie Gewesten een sensibilisatiecampagne over de zwakke weggebruikers, meer bepaald over voetgangers. Deze campagne loopt tot 4 mei 2008, en de slogan luidt: “Voetgangers respecteren is jezelf respecteren”. Het is de bedoeling om automobilisten aan te zetten tot meer inlevingsvermogen en hoffelijkheid ten aanzien van voetgangers, om zo de hoge dodentol bij deze laatsten te verminderen.

Eén gedode weggebruiker op tien is een voetganger!

Citaat
In 2006 werden in ons land 4621 voetgangers het slachtoffer van een verkeersongeval. 122 van hen werden gedood, 702 raakten zwaar gewond. Bijna 20% van de voetgangers die bij een ongeval betrokken raakten werden dus zwaar getroffen, het gaat hier met andere woorden om een bijzonder kwetsbare weggebruikerscategorie.

Als we de cijfers van de jongste jaren naderbij bekijken, merken we overigens een zorgwekkende evolutie van het aantal doden bij voetgangers. Tot 2005 lag dit cijfer nog in dalende lijn, maar sindsdien is de tendens omgekeerd.

Een voetganger heeft geen beschermend koetswerk, neemt minder plaats in, is minder goed zichtbaar, en gaat trager vooruit dan het omringende verkeer. Al deze factoren spelen natuurlijk in zijn nadeel, zodat bij een ongeval met een andere weggebruiker de voetganger steeds met de brokken blijft zitten.

Bij voetgangers onderscheiden we twee risicogroepen: enerzijds kinderen en jongeren tot 19 jaar (25% van alle gedode of zwaargewonde voetgangers), anderzijds senioren (34% van alle gedode of zwaargewonde voetgangers, maar bijzonder kwetsbaar, want senioren vormen bijna de helft van de gedode voetgangers).

Oversteekplaatsen zijn niet 100% veilig

Een andere onrustbarende vaststelling is dat bijna 1 op 3 ongevallen met voetgangers zich voordoet op een (al dan niet beschermde) oversteekplaats, terwijl deze voorziening net bedoeld is om hen te beschermen! Deze ongevallen worden vaak veroorzaakt door onvoorzichtigheid van één van beide partijen.
Enerzijds lopen sommige voetgangers doodleuk de oversteekplaats op zonder oog te hebben voor naderende weggebruikers, anderzijds “vergeten” sommige automobilisten te vertragen bij het naderen van een oversteekplaats, en vertikken zij het om voorrang te geven aan voetgangers die oversteken of op het punt staan om dat te doen.

Wederzijdse ergernis

De campagne is bedoeld om voetgangers en automobilisten aan te zetten tot meer onderling respect. Nog al te vaak vertonen automobilisten een gedrag waarvan voetgangers hinder ondervinden en omgekeerd. Maar wat verwijten beide partijen elkaar eigenlijk? Een studie uit 2007 naar aanleiding van een campagne van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest bracht antwoord op deze vraag.

Automobilisten ergeren zich veruit het meest aan voetgangers die door het rood stappen. Maar liefst 8 op 10 automobilisten hebben hieraan een gloeiende hekel! Hierna komt onverwachts oversteken op een zebrapad en op de rijbaan stappen terwijl er een voetpad is.

Voetgangers ergeren zich bij automobilisten achtereenvolgens het meest aan parkeren op een oversteekplaats, geen voorrang geven aan voetgangers die willen oversteken (auto’s in beide rijrichtingen), met volle snelheid een parking of garage verlaten, en op het voetpad parkeren.

De meeste problemen doen zich dus blijkbaar voor bij het oversteken. Toch zou al heel wat ergernis kunnen verholpen worden moesten voetgangers en automobilisten eenvoudigweg het verkeersreglement respecteren.

Tot slot moeten we ons ook afvragen of de automobilist zich voldoende kan inleven in de rol van de voetganger en omgekeerd. Begaat een automobilist als voetganger overtredingen waaraan hij zich zou ergeren achter het stuur van zijn wagen? En hoe zit het met voetgangers die achter het stuur plaatsnemen?

Een campagne gebaseerd op inlevingsvermogen

De campagneboodschap draait volledig rond het inlevingsvermogen tussen automobilisten en voetgangers. Vroeg of laat zijn alle bestuurders voetganger en gaan ze beseffen hoe belangrijk het is dat de rechten van de zwakke weggebruikers worden gerespecteerd. Toch vergeten sommige bestuurders dit nogal eens en gedragen ze zich egoïstisch in het verkeer. Daarom wil deze campagne hen oproepen tot meer inlevingsvermogen wanneer ze achter het stuur plaatsnemen.

Met een knipoog toont de affiche dat je als bestuurder van het ene op het andere ogenblik voetganger kunt zijn. Ietwat karikaturaal uitgedrukt, kunnen we zelfs stellen dat automobilisten per slot van rekening toch ook maar voetgangers zijn op wielen. Een voetganger stapt in zijn auto en wordt automobilist. Vervolgens stapt hij weer uit en wordt hij opnieuw voetganger. En dan begint alles weer van voor af aan, zoals we kunnen zien op de affiche.

De slogan ("Voetgangers respecteren is jezelf respecteren") roept automobilisten op tot meer respect en hoffelijkheid ten aanzien van voetgangers. Het komt er min of meer op neer dat hen gevraagd wordt hoe ze zich zouden voelen moesten ze in de schoenen staan van een voetganger die door egoïstische automobilisten volledig over het hoofd gezien wordt. De vraag stellen is ze beantwoorden.

Ook de vrijwilligers voor veilig verkeer dragen hun steentje bij aan deze campagne en zullen actief zijn op parkings van winkelcentra. Naast geurverspreiders voor in de wagen met daarop de campagneboodschap, zullen zij ook folders uitdelen met praktische tips voor automobilisten en voetgangers om samen vlotter de weg te delen. Deze tips hebben vooral betrekking op het oversteken, omdat zich hierbij de grootste problemen voordoen tussen beide weggebruikerscategorieën.
« Laatst bewerkt op: donderdag 03 februari 2011 - 16:48:44 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #138 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 05:09:49 »
Als we statistisch alle voetgangersdoden procentueel gaan vergelijken tov het totaal verkeersdoden op de weg, staat Be ´vierde´ van 29 OECD-landen.
(laatste kolom: % all road user fatalities, Ijsland, Nieuw Zeeland en NL gaan ons respectievelijk vooraf)

Dus eigenlijk zijn de voetgangers, enkel tov de andere weggebruikers, toch niet echt zo onvoorzichtig als menige mogen denken, bij internationaal vergelijk;  BIVV incluis...  ;D

Allez, als de registratie van de voetgangersdoden naargelang (´beschaafd´) land toch ~ even betrouwbaar is, neem ik even aan (aantal doden zijn wel steeds het best geregistreerd) (tja, met statistieken...  ;D )

Citaat
http://internationaltransportforum.org/irtad/pdf/roaduse.pdf
IRTAD Database, June 2010 -- Fatalities by road use
                               All
                           road users   Pedestrians   % all road
                                                             user fatalities
Australia           2008   1442          190        13.2
Austria             2009    633           101        16.0
Belgium          2008    944           99        10.5
Canada             2007   2761          376        13.6
Czech Republic  2009    901           176        19.5
Denmark           2008   406             58        14.3
Finland              2008   344             53        15.4
France              2008  4275            548       12.8
Germany           2008  4477            653       14.6
Greece              2008  1553            248       16.0
Hungary            2008   996             251       25.2
Iceland           2008   12               0          0.0
Ireland              2009   239             40         16.7
Israel                2009   314            105         33.4
Italy                  2008   4731           648       13.7
Japan               2009   5772          2012       34.9
Korea               2008   5870          2137       36.4
Luxembourg      2008     35              4          11.4
Netherlands    2009  644             63        9.8
New Zealand   2008  366             31        8.5

Norway             2008   255              33        12.9
Poland              2009  4572          1467        32.1
Portugal            2009   840             148       17.6
Slovenia            2008   214               39       18.2
Spain                2008  3100            502       16.2
Sweden           2008   397            45       11.3
Switzerland        2008  357              59        16.5
United Kingdom  2008  2645            591       22.3
USA                  2008  37261         4378       11.7
De eerste 5 in ´t groen gezet.  ;)

Volgens mij zijn dat toch de gewone brute cijfers zonder rekening te houden met andere gegevens zoals bvb. aantal inwoners van een land, bevolkingsdichtheid, ... enzoverder.
USA, is dat geen verzameling van landen (staten) en hoort Canada daar dan niet bij?
Australia, das een heel continent.
....

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #139 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 12:29:19 »
Volgens mij zijn dat toch de gewone brute cijfers zonder rekening te houden met andere gegevens zoals bvb. aantal inwoners van een land, bevolkingsdichtheid, ... enzoverder.
De aantallen zijn absoluut, maar de percentages voetganger-doden zijn uiteraard relatief tov het totaal aantal verkeersdoden..

Citaat
USA, is dat geen verzameling van landen (staten)
Ja, elk met hun eigen wegcode.
Ze zijn dan ook vaak groter dan een doorsnee Europees land.

Citaat
en hoort Canada daar dan niet bij?
Neen.

Citaat
Australia, das een heel continent.
Waar amper volk woont.
Maar waar ze wonen, wonen ze wel bij trosjes bij elkaar.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #140 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 13:26:45 »
Volgens mij zijn dat toch de gewone brute cijfers zonder rekening te houden met andere gegevens zoals bvb. aantal inwoners van een land, bevolkingsdichtheid, ... enzoverder.
Zie antwoord Inazuma.

De bedoeling van die IRTAD-database is kijken hoe het met de voetgangersveiligheid staat tov van de totale verkeersveiligheid, natuurlijk gaat het om inwoners van een land die aan het verkeer deelnemen als weggebruiker.

Doden worden het best geregistreerd dus die %-cijferverhoudingen zouden redelijk objectief moeten zijn.

Natuurlijk zijn er landen die wat uit "de gemiddelde norm" vallen, maar daar hebben ze pakweg evenzo voetpaden en oversteekplaatsen hoor, en "verkeersveiligheid" wordt in die *29 OESO-landen toch nergens echt verwaarloosd...
(*zie citaat Irtad onderaan)

Normaal hoort Mexico, Turkije en Slovakije ook bij de oorspronkelijke 30 OESO-landen, maar die zullen mss wel om bepaalde redenen weggelaten zijn in de Irtad-database. In de plaats daarvan zie ik Israel en Slovenië erbij staan, beide pas lid in 2010; wat het totaal op 34 brengt met de andere nieuwe leden.
Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Organisatie_voor_Economische_Samenwerking_en_Ontwikkeling

De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) (in het Engels: Organisation for Economic Cooperation and Development, OECD, in het Frans: Organisation de coopération et de développement économiques.) is een samenwerkingsverband van 34 landen om sociaal en economisch beleid te bespreken, bestuderen en coördineren. De aangesloten landen proberen gezamenlijke problemen op te lossen en trachten internationaal beleid af te stemmen.

De lidstaten van de OESO zijn overwegend welvarende landen; 30 (gemarkeerd *) worden beschreven als lidstaten met een hoog inkomen door de Wereldbank in 2003.

Citaat
USA, is dat geen verzameling van landen (staten) en hoort Canada daar dan niet bij?
Canada staat er wel tussen. USA en Canada zijn aparte landen.

Citaat
Australia, das een heel continent...
Het gaat over landen hé  ;)

Allez dan maar: het land Australia is het grootste deel van het continent Australia;
waar ook het OESO-land Nieuw-Zeeland bijhoort, eveneens in die Irtad-tabel

Tot werelddeel of continent Australië behoren volgende gebieden:
Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Australi%C3%AB_(continent)
Ashmore- en Cartiereilanden
Australië (land)
Oostelijk Indonesië (gedeelte ten oosten van de Halmaherazee, de Ceramzee en de Arafurazee)
Koraalzee-eilanden1
Nieuw-Zeeland1
Papoea-Nieuw-Guinea
ook:   http://nl.wikipedia.org/wiki/Werelddeel

en btw als ge de link aanklikt http://internationaltransportforum.org/irtad/pdf/roaduse.pdf
heb je ook de relatieve respectievelijke verkeersdoden tov het totaal verkeersdoden van :
-enkel voetgangers (topic)
-enkel fietsers
-enkel motorfietsen (ook bromfietsers)
-enkel voertuig-inzittenden
Citaat
fatalities:
Pedestrians / % all road user fatalities
Bicyclists / % all road user fatalities
Motorized 2wheeler / % all road user fatalities
Passenger car occupants / % all road user fatalities

Dit is de hoofdlink met nog andere verkeersveiligheidstatistieken, waar ge ziet dat het om de OECD-landen gaat:
http://internationaltransportforum.org/irtad/datasets.html

Citaat
About IRTAD

Background

In 1988, the OECD Road Transport Research Programme established the International Road Traffic and Accident Database (IRTAD) as a mechanism for providing an aggregated database, in which international accident and victim as well as exposure data are collected on a continuous basis.

What is IRTAD?

IRTAD includes both a database and a working group.

•The IRTAD database includes accident and traffic data and other safety indicators for 29 countries.
•The International Traffic Safety Data and Analysis Group (known as the IRTAD Group) is an on-going working group of the Joint Transport Research of the OECD and the International Transport Forum. It is composed of road safety experts and statisticians from renowned safety research institutes, national road and transport administrations, international organisations, universities, automobilists associations, motorcar industry, etc. Its main objectives are to contribute to international co-operation on road accident data and its analysis.
The ambition of IRTAD is to include as many countries as possible and to build and maintain a high quality database on road safety information.

« Laatst bewerkt op: zaterdag 05 februari 2011 - 13:55:19 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Kunde

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #141 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 18:34:36 »
Citaat
Ik neem toch aan dat daar minder doden vallen aangezien oversteekplaatsen meestal in bebouwde kom liggen waar de gereden snelheden veel lager zijn.
Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #142 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 19:14:14 »
Citaat
Ik neem toch aan dat daar minder doden vallen aangezien oversteekplaatsen meestal in bebouwde kom liggen waar de gereden snelheden veel lager zijn.
Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder nietKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger. Maar natuurlijk zijn alle middelen goed om het verkeersgedrag niet bij te sturen en het voor lief te nemen dat er elke dag een paar doden in het verkeer vallen. Is toch normaal, meneer, waar maak jij je druk om.
[/quote]

Ik denk vanaf 5 kmh of zelfs minder.

"Vrachtwagens en bussen kunnen voetgangers onder hun wielen verpletteren, meneer."  ;)

Zelfs een auto die achteruit rijdend vanuit een huisafrit een spelend kind kan doodrijden aan enkele kmh.
Veel is er niet nodig, direct/indirect hoofdimpact kan voldoende zijn.
(gewoon googlen, een ongeval was hier zelfs een topic)

hierzie:
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1328.msg11277.html#msg11277

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GGB21G0RJ

Verpleegster reed Quinten dood zonder dat ze het zag
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343

En anders Kunde, over de quasi 3e-beste plaats van België qua relatieve voetgangersveiligheid heb je verder niets te melden ?
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 07:02:36 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #143 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 19:30:57 »
Vanaf 30 km/u kan een ongeval dodelijk zijn voor een voetganger.
Reden te meer om te stoppen wanneer de wegcode je dat verplicht ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #144 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 19:32:58 »
btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verklKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #145 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 22:46:11 »
btw, betreft Gasmeterlaan in Gent was er geen sprake van een oversteekplaats, hier relaas van de Politierechtbank:
http://www.gva.be/Archief/guid/slachtoffers-van-doodrijder-gasmeterlaan-ook-verantwoordelijk.aspx?artikel=e133237d-3f27-4cee-9c3b-167ce3ebf343
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Sterke journalistiek :

Bovendien reed hij aan een zeer hoge snelheid die zijn remafstand sterk verkleinde...
[/quote]

Dat moet anders inderdaad een zeer speciaal voertuig geweest zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #146 Gepost op: zaterdag 05 februari 2011 - 22:59:24 »
En dan de reacties van de lezers.  Toen ze (verkeerdelijk) lazen dat die werkloze garagist die kleine zou hebben doodgereden: MOORD, BRAND!!!!
Toen uiteindelijk bleek dat die verpleegster die kleine had doodgereden: "Ocharme, dat hààr nu zoiets moet overkomen.  Zo'n lief kind, staat altijd klaar voor iedereen".

Alsof die kleine daardoor zou terugkomen, of het leed van diens nabestaanden minder erg zou zijn.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #147 Gepost op: maandag 07 februari 2011 - 11:54:04 »
En dan de reacties van de lezers.  Toen ze (verkeerdelijk) lazen dat die werkloze garagist die kleine zou hebben doodgereden: MOORD, BRAND!!!!
Toen uiteindelijk bleek dat die verpleegster die kleine had doodgereden: "Ocharme, dat hààr nu zoiets moet overkomen.  Zo'n lief kind, staat altijd klaar voor iedereen".
Waarin het parket vrolijk meeheulde door de vermeende bandiet een nachtje onschuldig op te sluiten ...

De hypocrisie ten top, maar dat zijn we gewoon in B.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #148 Gepost op: maandag 07 februari 2011 - 13:44:26 »
Waarin het parket vrolijk meeheulde door de vermeende bandiet een nachtje onschuldig op te sluiten ...

Om hem vervolgens vrij te laten met een "Ho sorry, 't was een vergissing.  Zal ni meer gebeuren, meneer.  Prettige dag, nog".

Je zal 't maar voor hebben, zoiets.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: oversteekplaatsen
« Reactie #149 Gepost op: maandag 07 februari 2011 - 17:16:39 »
En dan de reacties van de lezers.  Toen ze (verkeerdelijk) lazen dat die werkloze garagist die kleine zou hebben doodgereden: MOORD, BRAND!!!!
Toen uiteindelijk bleek dat die verpleegster die kleine had doodgereden: "Ocharme, dat hààr nu zoiets moet overkomen.  Zo'n lief kind, staat altijd klaar voor iedereen".
Waarin het parket vrolijk meeheulde door de vermeende bandiet een nachtje onschuldig op te sluiten ...

De hypocrisie ten top, maar dat zijn we gewoon in B.
Hoezo die bandiet

Ze hebben toch die man en zijn vrouw een nacht opgesloten ?

Citaat
Vrouw uit Gingelom onterecht in cel voor doodrijden peuter
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 
http://www.hbvl.be/limburg/gingelom/vrouw-uit-gingelom-onterecht-in-cel-voor-doodrijden-peuter.aspx

Dat zijn die getuigen die zeggen dat die en die altijd te hard rijden en als de plaatselijke politie dan eens een verdekte snelheidscontrole doet in die buurt pakken ze meestal diezelfde getuigen...  ("ik ken mijn straat toch..." )  ;D
 
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 07:03:26 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I