Auteur Topic: wet rond filefilteren goedgekeurd  (gelezen 33398 keer)

wooter

• Gast
Re: wet rond filefilteren goedgekeurd
« Reactie #120 Gepost op: vrijdag 23 september 2011 - 06:22:38 »
filefilteren zou idd moeten verboden worden wegens langs geen kanten veilig
ze filteren links, rechts, op de pechstrook en aan gelijk welke snelheid (zelfs nu het mag tss 30 en 50 km/u)
en in de nieuwe richtlijn van mr schoepe is niet omschreven wat de andere weggebruikers moeten doen om het filefilteren mogelijk te maken
dus blijft er niet genoeg plaats over tussen de voertuigen om een moto te laten rijden
Het gebeurt anders talloze keren elke dag dat er wél genoeg ruimte is tussen de voertuigen. En hoewel de cijfers beperkt zijn (bij gebrek aan hopen studies) is er reden om te geloven dat filefilteren eigenlijk veiliger is dan achteraan in de file aansluiten. Dit is omdat filefilteren vaak tegen matige snelheid gebeurd en aanrijdingen voornamelijk beperkt zijn tot laterale tikken door van rijstrook wisselende auto's, terwijl het verbieden van filefilteren betekent dat de motorrijder achter de file moet aansluiten en dat daar dan weer automobilisten en vrachtwagenchauffeurs wel de reeks auto's voor hen nog opmerken, maar niet de motorfiets.

http://www.youtube.com/watch?v=6TjmW_8dInM

Nu, als je koppig uiterst rechts blijft rijden op je rijstrook, is het dan niet een beetje logisch dat men ter hoogte van jou links, rechts en over de pechstrook voorbij gaat?

Ik vind het overigens wel opmerkelijk dat jullie twee hier zo van jetje geven tegen filefilteren - en iets zegt me dat het niet is omwille van de individuele veiligheid van de motorrijder - maar totaal geen probleem zien met bellen achter het stuur of een hele hoop andere nevenactiviteiten die onder artikel 8.3 vallen.

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #121 Gepost op: vrijdag 23 september 2011 - 08:55:37 »
Ik vind het overigens wel opmerkelijk dat jullie twee hier zo van jetje geven tegen filefilteren - en iets zegt me dat het niet is omwille van de individuele veiligheid van de motorrijder - maar totaal geen probleem zien met bellen achter het stuur of een hele hoop andere nevenactiviteiten die onder artikel 8.3 vallen.
Ik zei het al eerder, en ik zal het nog eens zeggen: dit is het calimero-effect "want zij gaan vooruit, en ik niet, en dat is niet eerlijk"  :'(

Offline sniper

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #122 Gepost op: vrijdag 23 september 2011 - 14:50:42 »
maar totaal geen probleem zien met bellen achter het stuur of een hele hoop andere nevenactiviteiten die onder artikel 8.3 vallen.
wanneer heb ik dat gezegd?
ik zeg dat elke weggebruiker zich aan dezelfde regels dient te houden (ik doe het ook, dus kan het niet moeilijk zijn)

maar zoals zo dikwijls in belgie : als er genoeg overtredingen begaan worden, passen we de wet aan zodat het geen overtreding meer is
vb ; fietsers door enkel richting
vb ; filefilteren
vb ; fietsers die door rood rijden om af te slaan
vb ; .....
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: vrijdag 23 september 2011 - 16:43:11 »
Ben je tegen filefilteren?

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1079629/10pct-meer-motorfietsen-betekent-40pct-minder-files.aspx

Je zou verdorie elke motorrijder die zo zot is om te filefilteren op je blote knieën moeten bedanken. Want in ruil voor een stevig pak rechtsonzekerheid en een geschaafd imago en motorpak ben jij als automobilist wel een stevig deel van je file kwijt.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #124 Gepost op: vrijdag 23 september 2011 - 19:40:57 »
Ben je tegen filefilteren?

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1079629/10pct-meer-motorfietsen-betekent-40pct-minder-files.aspx

Je zou verdorie elke motorrijder die zo zot is om te filefilteren op je blote knieën moeten bedanken. Want in ruil voor een stevig pak rechtsonzekerheid en een geschaafd imago en motorpak ben jij als automobilist wel een stevig deel van je file kwijt.
Waarom zouden die met de moto moeten gaan, enkele rit 15 km is best haalbaar met de fiets.
Zet dan nog eens 10% thuis aan het werk en we zijn helemaal goed bezig.
Hoezo niet bevoegd, klacht wegens verkeersagressie?
Nu is links voorbij rijden al verkeersagressie?
Nee maar als ze jou tegenhouden moet je naar links en dan ga je op ruiten tikken, dat laatste zou heel spijtig kunnen zijn als je dat bij mij doet.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #125 Gepost op: vrijdag 23 september 2011 - 19:41:42 »
maar totaal geen probleem zien met bellen achter het stuur of een hele hoop andere nevenactiviteiten die onder artikel 8.3 vallen.
wanneer heb ik dat gezegd?
ik zeg dat elke weggebruiker zich aan dezelfde regels dient te houden (ik doe het ook, dus kan het niet moeilijk zijn)

maar zoals zo dikwijls in belgie : als er genoeg overtredingen begaan worden, passen we de wet aan zodat het geen overtreding meer is
vb ; fietsers door enkel richting
vb ; filefilteren
vb ; fietsers die door rood rijden om af te slaan
vb ; .....
Je vergeet de bussen die 100 rijden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

• Gast
« Reactie #126 Gepost op: vrijdag 23 september 2011 - 20:37:12 »
Waarom zouden die met de moto moeten gaan, enkele rit 15 km is best haalbaar met de fiets.
Waarom zit jij dan nog in een auto? Omdat je verder dan 15 km van je werk woont? Tiens, ik ook. Of moet ik verhuizen om korter bij mijn werk te wonen? En jij dan?

Nee maar als ze jou tegenhouden moet je naar links en dan ga je op ruiten tikken, dat laatste zou heel spijtig kunnen zijn als je dat bij mij doet.
Ik tik niet op ruiten als ik links voorbij moet, maar als je uitstapt wees dan zeker om mooi te glimlachen wanneer mijn dashcam registreert dat jij als eerste de verkeersagressie initieert.

En het lijkt me nogal zinloos om fysieke agressie te plegen tegen iemand die gekleed is in beschermende motorkledij en helm.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #127 Gepost op: vrijdag 23 september 2011 - 21:29:17 »
Weet zeker dat ik niet uitstap, tenzij om te voet verder te gaan als ik geparkeerd heb.

Ben al aan het bekijken geweest of ik de 25 km binnendoor niet met de fiets kan doen maar de fietspaden zijn  te slecht, misschien dat ik de brozem ga uithangen, brommer of moto koop.

wooter

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: vrijdag 23 september 2011 - 21:33:14 »
Een 125cctje is niet slecht, maar je mag er geen fietspad mee op. Ik ken mensen die beslissen voor een B-klasse bromfiets net omdat je met een motorfiets de rijbaan moet volgen, en die toch altijd vast staat.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #129 Gepost op: vrijdag 23 september 2011 - 22:10:52 »
Klasse B is nog slechter, die moet ook vaak als snelheidsremmer dienen.

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #130 Gepost op: zaterdag 24 september 2011 - 22:15:05 »
Ga je nu ook al bepalen wie met de fiets moet rijden ?

Over arrogantie, egoïsme en egocentrisme gesproken

Loopt de 0-meridiaan mss door je gat ?

[mod Jozef]: Geen persooonlijke aanvallen alsjeblieft.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 24 september 2011 - 22:35:48 door jozef »

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #131 Gepost op: zaterdag 24 september 2011 - 22:45:02 »
Wat is de nulmeridiaan? O ja juist als mijn zadel er niet op staat. ::) ;D

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #132 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 04:41:41 »
Dat doet zeer ze die nulmeridiaan, alez, denk ik toch. ;D ;D ;D

Verder zijn er nog weinig dingen waar ik van schrik op de weg.
Een voorbeeld waar ik soms wel nog van schrik is wanneer je rustig met de vrachtwagen aan 89km/u aan het rijden bent en je in je ooghoek een auto ziet inhalen op de linker van de 2 rijvakken.
Niks mis mee denk je dan tot er daar plots een motor met veel lawaai en zeer hoge snelheid tussendoor zoeft.
Pittig detail:
Op die motor zaten 2 personen en die zoefden mij voorbij een paar honderd meter voor de afrit E40 richting Brussel komende van Lummen. ::)

Wat ik me ook afvraag is hoe je als motorrijder, met die stevige handschoenen, kan "tikken" op een ruit.
Lijkt me eerder bonken of geen effect.

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #133 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 10:35:48 »
[mod Jozef]: Geen persooonlijke aanvallen alsjeblieft.
Sorry Jozef
maar sommige mensen zijn toch het prototype van da mag ik wschlk weer ni zeggen

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #134 Gepost op: zondag 25 september 2011 - 10:37:00 »
Wat is de nulmeridiaan?
zoek het es op