Auteur Topic: stiptheid treinen  (gelezen 40495 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bertje

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: stiptheid treinen
« Reactie #15 Gepost op: maandag 05 februari 2007 - 20:36:01 »
In de vier jaar die ik bijna dagelijks van Lier naar Etterbeek ben gespoord (schooljaren '01-'05) ben ik nog nooit een controleur in burger tegengekomen; ze hadden altijd minstens een blauwe NMBS jas aan.

Sinds 4 januari rij ik met het openbaar vervoer naar mijn werk (tot mijn motor hersteld is); ik neem de IR trein van Lier naar A'pen C om 0730 in Lier. Deze heeft nog maar één keer zoveel vertraging gehad dat ik de P trein van 0735 moest nemen en in Berchem overstappen.
In deze periode heb ik welgeteld twee keer een zitplaats gevonden vanaf Lier (waarvan een op die P trein) en heb ik drie keer tot Centraal moeten rechtstaan.
Tijdens de ochtendspits ben ik al twee keer gecontroleerd geweest; tijdens de avondspits (variërend tussen 1630 en 1930) iets meer, maar nog niet genoeg om aan een gemiddelde van 2x per week te komen.

In Centraal neem ik tram 2 naar Hoboken/Zwaantjes. Op de meeste dagen is het mogelijk om op 4 à 5 haltes voor ik eraf moet een zitplaats te vinden. Het geafficheerde aantal staanplaatsen wordt dagelijks overschreden, zich vasthouden is niet nodig want je kan toch niet vallen. Ik heb al filmpjes gezien van Aziatische metro's waar het personeel de passagiers moet samenpersen om de deuren dicht te krijgen; wel, op sommige momenten is de situatie op de Antwerpse trams vergelijkbaar.
Waar ik een ongeloofelijke hekel aan heb, zowel op trein als tram, zijn de mensen die alle mogelijke moeite doen om op te stappen en wanneer ze vervolgens veilig binnen de deuren staan, blijven staan in plaats van door te schuiven en anderen ook een staanplaats te gunnen.

Mijn totale reistijd van deur tot deur bedraagd 60 minuten met het openbaar vervoer, 45 à 75 minuten met de auto en 30 à 35 minuten met de motor. De dag dat mijn motor hersteld is (én mijn trein/Lijn abonnement verlopen) rij ik gegarandeerd terug op twee wielen naar mijn werk.

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: stiptheid treinen
« Reactie #16 Gepost op: maandag 05 februari 2007 - 23:38:32 »
Citaat
Waar ik een ongeloofelijke hekel aan heb, zowel op trein als tram, zijn de mensen die alle mogelijke moeite doen om op te stappen en wanneer ze vervolgens veilig binnen de deuren staan, blijven staan in plaats van door te schuiven en anderen ook een staanplaats te gunnen.
Je zal mij niet voor de deuropening zien staan, ik laat wel ruimte voor anderen om er door te kunnen. Wel heb ik eens dat de trein dermate vol zit dat ik geen plaats ga zoeken, vooral als ik al een tijd gezeten heb en ik er binnen een half uur toch weer van af moet. Soms sta ik ook liever even bij een langere reis. Als je ietwat lang bent en dus de meubels veel te klein zijn (gemaakt voor de gemiddelde mens, in België nog wat kleiner dan in Nederland, goed te merken bij restaurants waar mijn knieën bijna nooit onder de tafel passen) dan krijgen jouw benen wat minder bloed en heb je er eerder behoefte aan om weer even te staan.

Je zal ws. wel weten dat je altijd meer zitplaatsen hebt als je verder naar voor of achteren instapt.  ;)
Voor wie geen treinervaring heeft, de meeste mensen stappen ergens in het middelste deel van de trein op omdat dat deel het meest centraal op het perron stopt (bij de trappen) en lang niet iedereen gaat tal van coupé's aflopen om een zitplaats te vinden.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: stiptheid treinen
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 06 februari 2007 - 00:20:05 »
Nochtans hebben de nu gangbare rijtuigen meer dan genoeg beenruimte. Neem eens een M6, I11 of AM96, deze hebben een zee van ruimte. Als je daarentegen de Nederlandse rijtuigen neemt is het heel wat minder. Bovendien is het comfort een pak minder. Vooral de I11 hoort tot de top in Europa. Momenteel neem ik meestal de trein terug naar huis via Antwerpen Berchem, net omdat ze daar de I11 (nieuw rijtuig, te herkennen aan de max. snelheid van 200 km/u) of de AM96 (deense neuzen) op inzetten.
Gelukkig hoeven de rijtuigen in België nog niet 'hufterproof' te zijn. In Nederland blijkt het de gewoonte te zijn om het spoorwegmaterieel af te breken. Ik ben ooit getuige geweest van een kudde 'ollanders die net dat deden. "Hé, treinchauffeur, we gaan je trein afbreken, hé, treinchauffeur, we gaan je trein afbreken, van je hopsa ...", werd ondertussen  luid gezongen, vreemd volkje.

Voor de slimme reiziger ! Momenteel neemt de NMBS een reeks nieuwe M6-rijtuigen in dienst (de nieuwe dubbeldekkers). Blijkbaar worden de eerste klasse rijtuigen eerst geleverd en die hebben een zee van beenruimte. Heel dikwijls zijn deze nu tijdelijk gedemoveerd tot 2de klasse, je kan daar dus rustig met je tweede klasse ticket gaan zitten.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: stiptheid treinen
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 06 februari 2007 - 00:43:27 »
Nochtans hebben de nu gangbare rijtuigen meer dan genoeg beenruimte. Neem eens een M6, I11 of AM96, deze hebben een zee van ruimte. Als je daarentegen de Nederlandse rijtuigen neemt is het heel wat minder. Bovendien is het comfort een pak minder. Vooral de I11 hoort tot de top in Europa. Momenteel neem ik meestal de trein terug naar huis via Antwerpen Berchem, net omdat ze daar de I11 (nieuw rijtuig, te herkennen aan de max. snelheid van 200 km/u) of de AM96 (deense neuzen) op inzetten.
Gelukkig hoeven de rijtuigen in België nog niet 'hufterproof' te zijn. In Nederland blijkt het de gewoonte te zijn om het spoorwegmaterieel af te breken. Ik ben ooit getuige geweest van een kudde 'ollanders die net dat deden. "Hé, treinchauffeur, we gaan je trein afbreken, hé, treinchauffeur, we gaan je trein afbreken, van je hopsa ...", werd ondertussen  luid gezongen, vreemd volkje.

Voor de slimme reiziger ! Momenteel neemt de NMBS een reeks nieuwe M6-rijtuigen in dienst (de nieuwe dubbeldekkers). Blijkbaar worden de eerste klasse rijtuigen eerst geleverd en die hebben een zee van beenruimte. Heel dikwijls zijn deze nu tijdelijk gedemoveerd tot 2de klasse, je kan daar dus rustig met je tweede klasse ticket gaan zitten.
Ik merk maar weinig verschil tussen 1ste en 2de klasse. Ik zou het liefst hebben dat ze de 1ste klasse zouden afschaffen; deze coupe's zijn altijd maar voor een zeer klein deel gevuld. Enerzijds leidt dat tot ridicule toestanden wanneer de rest van de trein overvol zit en reizigers terecht kwaad worden dat ze niet in de 1ste klas mogen zitten omwille van het plaatsgebrek, anderzijds levert dat een hoop nutteloze massa (= Diesel of stroom) en andere extra lasten op die de 2deklasse-reizigers mogen betalen.
Het is zoiezo niet meer van deze tijd.
Tegenwoordig bestaat er overigens ook een 3de klasse in de Nederlandse treinen die geen 3deklas mogen worden genoemd omdat ze dan evenveel kunnen vragen. Daar hebben ze alleen maar wat kuipstoeltjes geplaatst.  >:(
Dat doet mij denken aan een andere lachwekkende discussie van een paar jaar geleden waarin de NS met droge ogen beweerde dat een ticket enkel een vervoersbewijs is en geen plaatsbewijs.  ??? :o

Citaat
Gelukkig hoeven de rijtuigen in België nog niet 'hufterproof' te zijn. In Nederland blijkt het de gewoonte te zijn om het spoorwegmaterieel af te breken. Ik ben ooit getuige geweest van een kudde 'ollanders die net dat deden. "Hé, treinchauffeur, we gaan je trein afbreken, hé, treinchauffeur, we gaan je trein afbreken, van je hopsa ...", werd ondertussen  luid gezongen, vreemd volkje.
Het is natuurlijk maar een kleine minderheid. In Nederland is er veel agressie tov de spoorwegen omdat de Ollanders zich belazerd voelen door die NS. Korte situatieschets: beursgang wat tot prijsopdrijving heeft geleid, managers die ineens 10 keer zo veel geld krijgen als voor de privatisering terwijl die managers wanbeleid hadden gevoerd en ook nog eens een gouden handdruk meekregen, een stiptheidspercentage van zelfs onder de 80%, lijnen die geschrapt worden, een paar jaar lang moesten de mensen staan als sardines in een blik (de sardines hebben meer ruimte garandeer ik je) omdat ze door een zinloze beursgang het materiaal niet hadden onderhouden, veel uitval, geen loketten meer buiten de grote steden, in de grote steden enkel loketten open op korte delen van de dag, 3 euro toeslag op kaartjesverkoop op het loket en mijn persoonlijke favoriete klacht; geen verwarmde ruimte waar je de 40 minuten wachttijd kan doorbrengen als het buiten koud is. Er is wel een ruimte maar deze is niet verwarmd en vaak ook nog eens gesloten.
Kortom, de NS behandelt de klanten als shit en dat lokt reacties uit.
Deze ellende heeft nu al 10-15 jaar geduurd, ze zullen eerst eens een jaar of 5 goed moeten presteren voordat hun imago weer een beetje aanvaardbaar is.

 

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: stiptheid treinen
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 06 februari 2007 - 00:46:46 »
Ik merk dat een trein in vertraging altijd veel vrevel opwekt, terwijl men over een rit met de auto zonder probleem een 50% langere rijtijd omwille van file, ongeval, spitsuur en dergelijke voor lief neemt.

Treinen horen inderdaad op tijd te rijden, maar techniek en en mensen falen wel eens. Overigens, een zeker aantal van de vertragingen zijn aan derden te wijten.

Het kan inderdaad beter, maar ook veel slechter

Op een aantal treinlijnen zijn er nu eenmaal grote problemen, dat weet de NMBS. De gekendste probleemlijnen zijn Leuven-Gent en vooral ook Brussel-Turnhout.
Als je dan merkt dat nét de NMBS het geraffineerdst goochelt met cijfers over stiptheid, dan stuit dat tegen de borst. Met goochelen van statistieken bedoel ik :

- afgeschafte treinen tellen niet mee in de statistieken (nochtans moet de klant dan ook wachten tot de volgende trein er is, dus is hij even goed een half uur of een uur later pas op zijn bestemming)
- treinen die grote vertraging onderweg oplopen krijgen ineens de stempel "afgeschaft", zodat de vertraging ook niet in de statistiek opgenomen wordt.
- missen van de aansluiting doordat je eerste trein vertraging had, wordt ook niet meegeteld. Ik bv. moet als ik bepaalde uren heb, in Gent overstappen op een trein naar Deinze. Als mijn trein Brussel-Gent vertraging heeft, maar de trein Gent-Deinze niet, dan ben ik wel m'n aansluiting kwijt, en moet ik langer wachten op een volgende trein waardoor ik nog later thuis kom, maar dat komt natuurlijk niet in de statistieken
- in de "90% stiptheid" waar NMBS graag mee goochelt, zitten alle weekends en feestdagen mee inbegrepen, waarbij ze normaal gezien altijd +/- 100% stipt kunnen rijden, het zou er nog aan moeten mankeren! maar moesten ze eens statistieken trekken, van wanneer 50% (ruwe schatting) van hun reizigers de trein nodig heeft, namelijk tijdens de spitsuren 's morgens en 's avonds, denk ik dat je gelukkig mag zijn als ze nog 50% stiptheid halen. Je moet maar eens tussen 7 en 8 's morgens naar één van de vertrekborden kijken in een groot Brussels station: juist! geen enkele trein die niet minstens 10 minuten vertraging heeft!

Ik ben dan nog alleszins geen specialist te noemen, maar dat alleen al zorgt voor de nodige ergernis.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: stiptheid treinen
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 06 februari 2007 - 00:51:37 »
Vandaag eerste dag van meting :

Traject Deinze-Diegem
Vertrektijd Deinze 10:59
Normale aankomsttijd Diegem : 12:11
Overstap in Brussel Noord omstreeks 11:59

Trein in Deinze is op tijd vertrokken en om 11:53 toegekomen in Brussel Noord (terwijl hij er maar om 11:57 moest zijn) dus da's prima.
Stuk Brussel-Noord-Diegem was de trein van 11:59 echter met 10 minuten vertraging aangemeld.
Hij is dus pas om 12:10 vertrokken, en 't was 12:22 (ipv. 12:11) voor ik uitstapte in diegem.

Vertraging : 11 minuten

Om toch positief te zijn nog :

Vanavond :

Traject Diegem-Deinze
Vertrektijd Diegem 21:00
Normale aankomsttijd Deinze : 23:20
Overstap in Brussel Noord omstreeks 22:40

Geen enkele vertraging, trein was prima op tijd.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: stiptheid treinen
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 06 februari 2007 - 01:32:57 »
Nochtans hebben de nu gangbare rijtuigen meer dan genoeg beenruimte. Neem eens een M6, I11 of AM96, deze hebben een zee van ruimte. Als je daarentegen de Nederlandse rijtuigen neemt is het heel wat minder. Bovendien is het comfort een pak minder. Vooral de I11 hoort tot de top in Europa. Momenteel neem ik meestal de trein terug naar huis via Antwerpen Berchem, net omdat ze daar de I11 (nieuw rijtuig, te herkennen aan de max. snelheid van 200 km/u) of de AM96 (deense neuzen) op inzetten.
Gelukkig hoeven de rijtuigen in België nog niet 'hufterproof' te zijn. In Nederland blijkt het de gewoonte te zijn om het spoorwegmaterieel af te breken. Ik ben ooit getuige geweest van een kudde 'ollanders die net dat deden. "Hé, treinchauffeur, we gaan je trein afbreken, hé, treinchauffeur, we gaan je trein afbreken, van je hopsa ...", werd ondertussen  luid gezongen, vreemd volkje.

Voor de slimme reiziger ! Momenteel neemt de NMBS een reeks nieuwe M6-rijtuigen in dienst (de nieuwe dubbeldekkers). Blijkbaar worden de eerste klasse rijtuigen eerst geleverd en die hebben een zee van beenruimte. Heel dikwijls zijn deze nu tijdelijk gedemoveerd tot 2de klasse, je kan daar dus rustig met je tweede klasse ticket gaan zitten.
Ik merk maar weinig verschil tussen 1ste en 2de klasse. Ik zou het liefst hebben dat ze de 1ste klasse zouden afschaffen; deze coupe's zijn altijd maar voor een zeer klein deel gevuld. Enerzijds leidt dat tot ridicule toestanden wanneer de rest van de trein overvol zit en reizigers terecht kwaad worden dat ze niet in de 1ste klas mogen zitten omwille van het plaatsgebrek, anderzijds levert dat een hoop nutteloze massa (= Diesel of stroom) en andere extra lasten op die de 2deklasse-reizigers mogen betalen.
Het is zoiezo niet meer van deze tijd.
Tegenwoordig bestaat er overigens ook een 3de klasse in de Nederlandse treinen die geen 3deklas mogen worden genoemd omdat ze dan evenveel kunnen vragen. Daar hebben ze alleen maar wat kuipstoeltjes geplaatst.  >:(
Dat doet mij denken aan een andere lachwekkende discussie van een paar jaar geleden waarin de NS met droge ogen beweerde dat een ticket enkel een vervoersbewijs is en geen plaatsbewijs.  ??? :o

Citaat
Gelukkig hoeven de rijtuigen in België nog niet 'hufterproof' te zijn. In Nederland blijkt het de gewoonte te zijn om het spoorwegmaterieel af te breken. Ik ben ooit getuige geweest van een kudde 'ollanders die net dat deden. "Hé, treinchauffeur, we gaan je trein afbreken, hé, treinchauffeur, we gaan je trein afbreken, van je hopsa ...", werd ondertussen  luid gezongen, vreemd volkje.
Het is natuurlijk maar een kleine minderheid. In Nederland is er veel agressie tov de spoorwegen omdat de Ollanders zich belazerd voelen door die NS. Korte situatieschets: beursgang wat tot prijsopdrijving heeft geleid, managers die ineens 10 keer zo veel geld krijgen als voor de privatisering terwijl die managers wanbeleid hadden gevoerd en ook nog eens een gouden handdruk meekregen, een stiptheidspercentage van zelfs onder de 80%, lijnen die geschrapt worden, een paar jaar lang moesten de mensen staan als sardines in een blik (de sardines hebben meer ruimte garandeer ik je) omdat ze door een zinloze beursgang het materiaal niet hadden onderhouden, veel uitval, geen loketten meer buiten de grote steden, in de grote steden enkel loketten open op korte delen van de dag, 3 euro toeslag op kaartjesverkoop op het loket en mijn persoonlijke favoriete klacht; geen verwarmde ruimte waar je de 40 minuten wachttijd kan doorbrengen als het buiten koud is. Er is wel een ruimte maar deze is niet verwarmd en vaak ook nog eens gesloten.
Kortom, de NS behandelt de klanten als shit en dat lokt reacties uit.
Deze ellende heeft nu al 10-15 jaar geduurd, ze zullen eerst eens een jaar of 5 goed moeten presteren voordat hun imago weer een beetje aanvaardbaar is.

 

Wel, ik heb dit meegemaakt in  1989, op de lijn Anseremme - Houyet, lang voor de hervormingen bij de Nederlandse spoorwegen. Ik moest even terug de auto gaan ophalen in Houyet na een afvaart van de Lesse. Blijkbaar hadden die kerels het lastig zich te gedragen in een vreemd land, respect voor het materieel en voor de mensen die achter hen zouden komen was er niet bij. Vooral dat respect blijkt nogal eens zoek bij 'hufters'.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: stiptheid treinen
« Reactie #22 Gepost op: dinsdag 06 februari 2007 - 12:55:52 »
Vandaag tweede dag van meting :

Traject Deinze-Diegem
Vertrektijd Deinze 10:59
Normale aankomsttijd Diegem : 12:11
Overstap in Brussel Noord omstreeks 11:59

Zonder vertraging of problemen verlopen, oef !  ;D
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: stiptheid treinen
« Reactie #23 Gepost op: dinsdag 06 februari 2007 - 14:18:55 »
Citaat van: os2lover
in de "90% stiptheid" waar NMBS graag mee goochelt, zitten alle weekends en feestdagen mee inbegrepen, waarbij ze normaal gezien altijd +/- 100% stipt kunnen rijden

Op die dagen zijn er toch ook mensen die over een gesloten overweg rijden of zich vóór een trein gooien, en kunnen er zich toch ook defekten voordoen.

Onlangs nog meegemaakt hier bij het station Hoboken-Polder. Er is slechts plaats voor 2 auto's tussen de overweg en het kruispunt met de weg die evenwijdig loopt met de spoorlijn. In plaats dat de volgende vóór de overweg zou wachten, gaat hij op de sporen staan. Ondertussen gaat de overweg dicht. De bestuurder van de auto doet wat in zo een geval aangewezen is: hij verlaat zijn voertuig. De trein die aankwam uit Hemiksem, heeft kunnen stoppen vóór de overweg, ondanks dat hij daar net uit een bocht komt. De treinbegeleider is uitgestapt en heeft de kentekenplaat van de auto genoteerd. Ik hoop dat er zware sancties zullen volgen voor die autobestuurder.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.247
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: stiptheid treinen
« Reactie #24 Gepost op: dinsdag 06 februari 2007 - 23:01:25 »
Citaat
Onlangs nog meegemaakt hier bij het station Hoboken-Polder. Er is slechts plaats voor 2 auto's tussen de overweg en het kruispunt met de weg die evenwijdig loopt met de spoorlijn. In plaats dat de volgende vóór de overweg zou wachten, gaat hij op de sporen staan. Ondertussen gaat de overweg dicht. De bestuurder van de auto doet wat in zo een geval aangewezen is: hij verlaat zijn voertuig. De trein die aankwam uit Hemiksem, heeft kunnen stoppen vóór de overweg, ondanks dat hij daar net uit een bocht komt. De treinbegeleider is uitgestapt en heeft de kentekenplaat van de auto genoteerd. Ik hoop dat er zware sancties zullen volgen voor die autobestuurder.
Dat is gewoon een zeer domme actie van iemand die hiermee aangeeft dat hij niet de verantwoordelijkheid van het rijden aan kan.

Een stiptheidspercentage van 100% is inderdaad niet haalbaar omwille van zelfmoordpogingen, ongelukken en technische pech die niet te voorkomen is. Een stiptheidspercentage van boven de 90% zonder gefoefel is wel haalbaar.
Toen de NS nog gewoon een overheidsbedrijf was haalde dit bedrijf zonder gefoefel dit percentage. Het is, net als in veel andere landen, misgegaan met de spoorwegbedrijven door die verdomde privatisering (opgedragen door Europa, Nederland is er altijd tegen geweest).


Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: stiptheid treinen
« Reactie #25 Gepost op: woensdag 07 februari 2007 - 00:54:47 »
Vandaag tweede dag van meting :

Traject Deinze-Diegem
Vertrektijd Deinze 10:59
Normale aankomsttijd Diegem : 12:11
Overstap in Brussel Noord omstreeks 11:59

Zonder vertraging of problemen verlopen, oef !  ;D

En ook vanavond zonder probleem op tijd thuis geraakt, ze gaan het nog leren bij de NMBS (natuurlijk heb ik deze week net de late shift, buiten de spitsuren maar bon :p)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: stiptheid treinen
« Reactie #26 Gepost op: donderdag 08 februari 2007 - 12:34:50 »
Nog een oorzaak van treinvertragingen:

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: stiptheid treinen
« Reactie #27 Gepost op: donderdag 08 februari 2007 - 12:49:12 »
Gisteren hoorde ik het vreemde bericht in Gent-Dampoort: "De trein naar Oostende heeft 17 min vertraging door een weerspannige reiziger !". Kan het echt 17 min. duren voor de security in een station een reiziger onder controle heeft ? Het voorval gebeurde blijkbaar in Antwerpen-Berchem waar er toch altijd voldoende security rondloopt.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: stiptheid treinen
« Reactie #28 Gepost op: donderdag 08 februari 2007 - 17:39:43 »
Vandaag tweede dag van meting :

Traject Deinze-Diegem
Vertrektijd Deinze 10:59
Normale aankomsttijd Diegem : 12:11
Overstap in Brussel Noord omstreeks 11:59

Zonder vertraging of problemen verlopen, oef !  ;D

En ook vanavond zonder probleem op tijd thuis geraakt, ze gaan het nog leren bij de NMBS (natuurlijk heb ik deze week net de late shift, buiten de spitsuren maar bon :p)

Gisteren de hele dag geen vertraging ondervonden, netjes.
Alleen vandaag had m'n trein Deinze-Brussel 10 minuten vertraging, waardoor ik m'n aansluiting in Brussel-Noord miste, en een half uur moest wachten op de volgende trein naar Diegem.

In totaal dus 35 minuten vertraging (maar misschien wel begrijpelijk gezien de winter-omstandigheden)
Vanaf vanavond heb ik een week een firmawagen ter beschikking, dus vanaf volgende week donderdag hou ik jullie verder op de hoogte.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: stiptheid treinen
« Reactie #29 Gepost op: donderdag 08 februari 2007 - 17:42:43 »
Nog een oorzaak van treinvertragingen:

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Een tijd geleden had een trein tussen Deinze en De Pinte een losgeslagen paard aangereden. De vertraging duurde overigens nog langer, doordat het dier bezadeld was, en men dus eerst zeker wou zijn, dat er geen ruiter op zat.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen