evenals is ook de betekenis van alsook, staat er toch. Waarom moet ik ´en ook´ nemen ?
Waarop slaat dan die OOK in de context ? Kun je daar eens op antwoorden ?
Op het feit dat je de lichten OOK moet gebruiken in geval van hevige regen.
Neen hoef ik niet, enkel hevige regen
op die manier als(ook) het zicht minder als 100 m is, anders niet. Waarom zou ik ? Ik lees dat niet.
Dus niet enkel in geval van mist of sneeuwval die de zichtbaarheid < 100m beperken
Kijk bij ____mist en _____sneeuwval zet men er niet hevig bij -als bijvoeglijk naamwoord- maar wel < 100 m RAAR hé, nochtans connecteer ik mist en sneeuwval eerder met minder zicht als regen. Hevige regen zegt me heel weinig qua zichtbaarheid, toch niet genoeg voor de ganse dag met hevige regen (fel zegt de wegcode) met een ontstoken mistachterlicht te moeten rijden, te zot voor woorden eigenlijk (zie NL- en D-wegcode)
, maar OOK in geval van hevige regen. Lijkt me trouwens ook logisch dat je de eerste betekenis uit de Van Dale neemt (die volgorde zal vast niet random zijn), en niet verder zoekt met andere woorden er achter.
Dus je negeert gewoon evenals als evenwaardige betekenis van alsook ? Waarom ? Evenals is zeker niet minder als alsook.
Tja de definitie van hevige in die context zichtbaarheid-verkeersveiligheid-bedoeling-gebruik-achtermistlicht staat er net voor maar jij wilt het niet zo lezen, waarom eigenlijk ?
Kaats de vraag ofzo, moet ik op zoiets nog ingaan? Waarom lees jij het niet zoals de meerderheid?
Welke
de meerderheid ?
dit pril begin al niet:
Altijd bij felle regen, zo staat het er ongeveer... 2 (33.3%)
Dus je kunt op de vraag niet ingaan met tegenargumenten. OK
De meerderheid is ook geen referte, ooit dacht de ruime meerderheid dat de aarde plat was.
Ook een kaatsvraag: waarom zie jij hevige regen total loss van < 100 m zichtbaarheid ?
Soit, hier komen we toch niet uit, ik heb de vraag voorgelegd aan TaalAdvies, ik post hier wel als er reactie op zou komen.
Zeer goed idee, heb je erbij gezet dat de context om zichtbaarheid ging ?