Der Tesla fuhr danach nach Angaben der Polizei zunächst weiter, kam von der Fahrbahn ab und traf einen Strommast.
Bron: http://www.bgland24.de/wirtschaft/erster-unfalltod-warum-tesla-autopilot-nicht-bremste-zr-6538536.html
Jawadde. Dat Tesla er zelfs nog niet aan gedacht heeft dat, wanneer een dermate sterke ongewilde vertraging van het voertuig geregistreerd wordt, het wellicht best is dat het voertuig dan niet meer verder rijdt!
Verder "rijden" na iets gedeeltelijk geraakt te hebben ? Meen je dat? Ik begrijp jouw punt niet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/TraagheidTiens "stoppen of remmen" andere auto´s dan wel automatisch ogenblikkelijk na een bepaalde vertraging wanneer ze
onder een hoge trailer aan pakweg 105 kmh "doorknallen"? Op basis van? Geldt die wet van Newton niet meer?
Je hoeft niet verder te lezen...
Hoe ? Mirakel ? dermate sterke vertraging ? Hoe sterk ? Waar staat die sterkte ? Hoeveel meter ver bolde die Tesla nog uit -zonder dak welswaar- nog verder 100 m 300 m 500 m meer ? Staat dat ergens? Hoe hoog was de snelheid van de Tesla ?
Liep de weg mss bergaf, Ja (downhill) Liep de berm ook nog extra bergaf ja zie googleview bron, waarom zou die Tesla zonder dak dan niet bergaf die berm afbollen én dit na een vermoedelijke - lichte+gedeeltelijke (enkel dak) - impact van +100 kmh? En waarom ging de airbag dan niet open ? (alles onderaan politieverslag)En wie gaat daarvoor zorgen als de bestuurder dat niet meer kan? Het systeem dat
niet werkte?
Het systeem werkte niet Jozef. Het onderzoek loopt trouwens nog. Software? Iets anders ?
Pas in 2018 is het systeem rijp voor kruispunten lees ik daar, zelfs in het vet gedrukt.
Warum keine automatische Bremsung ausgelöst wurde
Der Entwickler von Technik für selbstfahrende Autos Mobileye, der einer der Zulieferer von Tesla ist und am Freitag eine groß angelegte Kooperation mit BMW einging, stellte zuvor klar, dass seine aktuellen Systeme für Verkehrssituationen wie bei dem Crash nicht ausgelegt seien. Mobileye-Technologie solle querende Fahrzeuge erst ab 2018 erkennen, erklärte ein Sprecher.
BMW gaat ook met Mobileye samenwerken. Maar natuurlijk is Tesla aan alles schuldig, wie eerst zijn nek uitsteekt en al talrijke ongevallen vermeden heeft (
# zelfs van het slachtoffer # ) ja ook dankzij "autopiloot # " moet natuurlijk het zwart schaap worden lijkt het wel, het eerste ongeval moest er altijd komen met een systeem in test- en ontwikkelingsfaze en sowieso niet werkbaar bij kruispunten en flagrante voorrangsnegatie. Jawadde

Hier werkte de
# autopiloot wel, filmpje zou zelfs van het slachtoffer zijn:
via video van :
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2700853
Eerder aan botsing ontsnapt
Joshua Brown, de bestuurder van de auto, was een Tesla-fan die op zijn persoonlijke YouTube-kanaal filmpjes publiceerde waarin hij de Autopilot-functie van zijn auto demonstreerde.
Een maand voor zijn dood zette Brown nog een filmpje online waarin te zien is dat hij met zijn auto ternauwernood aan een botsing ontsnapt was toen een hoogwerker plots op zijn rijstrook kwam rijden. De automatische piloot greep in, stuurde de auto naar links (moet rechts zijn), waardoor een botsing nipt vermeden werd # : https://www.youtube.com/watch?v=9I5rraWJq6E #
05.04.2016
Tesla Model S autopilot saved the car autonomously from a side collision from a boom lift truck. I was driving down the interstate and you can see the boom lift truck in question on the left side of the screen on a joining interstate road. Once the roads merged, the truck tried to get to the exit ramp on the right and never saw my Tesla. I actually wasn't watching that direction and Tessy (the name of my car) was on duty with autopilot engaged. I became aware of the danger when Tessy alerted me with the "immediately take over" warning chime and the car swerving to the right to avoid the side collision.
...
Het gaat om het eerste dodelijke ongeval met een Tesla in zelfrijdende functie in ruim **200 miljoen kilometer.
** https://www.teslamotors.com/nl_BE/blog/tragic-loss?redirect=no Volgens de blogpost gebeurde het ongeval toen een vrachtwagen met oplegger onverwacht een snelweg 2+2 overstak links afdraaide, vlak voor de Tesla Model S. Door het felle licht merkten de bestuurder noch de sensoren de witte kant van de oplegger op, en waren ze niet in staat te remmen.
Volgens een lokaal medium reed de Tesla onder de grote trailer door, maar raakte het dak van de Tesla de onderkant van de oplegger en werd het dak daardoor van de auto gerukt. Vervolgens moet de auto zijn doorgereden, tot hij uiteindelijk tegen een paal tot stilstand kwam.
Nog een bewijs dat het systeem niet echt werkte:
de airbag zou niet opengegaan zijn volgens politieverslag,
of was de vertraging van het voertuig bij impact niet groot genoeg indien het dak afgerukt wordt toen die Tesla onder de oplegger doorging? Kan ik me moeilijk voorstellen, maar het kan... (ik heb geen idee hoe sterk de A-B-C-stijlen van een Tesla zijn en hoe de gemiddelde vertraging met de stalen onderkant van een trailer isScheelde er dan iets aan de airbags? Werken die dan niet onafhankelijk van de autopiloot? Zou toch moeten (autopiloot kan men altijd uitschakelen, of menige Tesla heeft ook geen), wie was van de airbags de leverancier? dus nog onderzoek is nodig... denk je niet?
bron:
http://documents.latimes.com/tesla-accident-report/ met ongevaltekening
page 2 van 4: Person record (person#2=Tesla)
Air Bag deployed : 2 not deployed V02 of Vehicle02 = Tesla (V01=trekker en oplegger)
Googlemaps: KP: links afslaande truck van US27 naar NE140Ct, US27=2+2 met zeer brede middenberm en afslagstrokenof de sterk aflopende schuine berm waar de Tesla afbolde, ook de brede 2+2 was downhill, de zware Tesla bolde daardoor nog door 2 zeer lichte omheiningen en kwam na geschatte 200-300 m tot volledige stilstand na tegen een stroompaal of -mast (power pole) gebotst te zijn.

snelheidslimiet volgens website Florida: wslk 65 mph of 105 kmh.
Florida Speed Limit - Divided Roads
The maximum speed limit on divided roads in Florida is 65 miles per hour. Divided roads must have a concrete median or buffer zone separating opposite lanes, and may have one or more lanes going in the same direction.
Because the median helps protect drivers from head-on collisions, Florida has a higher maximum speed limit for divided roads than undivided roads.
http://www.speed-limits.com/florida.htm
Dat gezoek kon ik me besparen want in deze link staat alles van het ongeval logisch uitgelegd, ook met de luchtfoto´s van de plaats:
http://electrek.co/2016/07/01/understanding-fatal-tesla-accident-autopilot-nhtsa-probe/