Auteur Topic: Geen geldboete maar cursus voor kleine verkeersovertreding  (gelezen 14153 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Geen geldboete maar cursus voor kleine verkeersovertreding
« Reactie #60 Gepost op: maandag 23 november 2015 - 20:03:33 »
En verder: eender welke bestraffing is maar zo zinvol, als de mate waarmee de gestrafte nadien zijn gedrag verandert ....

Uiteraard. Maar als je prioriteit geeft aan boetes die niets met de veiligheid te maken hebben en enkel maar geldklopperij zijn, valt het moeilijk om een overtreder ervan te overtuigen dat een aantal andere overtredingen wel degelijk gevaar inhouden.

Vandaar dus het éérste wat ik schreef  ;)  :

Ach .... wat mij betreft: begin al met een logische indeling (+ controle) op de ongevals-veroorzakende inbreuken. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline de rijprof

• Meer dan expert
« Reactie #61 Gepost op: maandag 23 november 2015 - 23:02:23 »
Citaat van: Jo
En dan 's nachts kilometers gaan malen om aan nieuwe bonuspunten te komen? Of een stel rollen kopen en de auto heel de avond op de rollen laten draaien?
Nee dan lijkt me je voorstel van extra punten door bijscholing beter.
En daarna duizenden kilometers achteruitrijden om de teller terug te draaien als je 'em wilt verkopen.  ;D

Offline de rijprof

• Meer dan expert
« Reactie #62 Gepost op: maandag 23 november 2015 - 23:08:14 »
Citaat
Die technologie hoeft niet zo duur te zijn, het is natuurlijk altijd wel een meerprijs op een wagen.
Ik geef enkele mogelijkheden, technologie die off-the-shelf beschikbaar is.
Misschien interessant voor wie er baat bij heeft om het hoge aantal kilometers te kunnen bewijzen.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #63 Gepost op: woensdag 25 november 2015 - 16:07:55 »
Citaat van: Jo
En dan 's nachts kilometers gaan malen om aan nieuwe bonuspunten te komen? Of een stel rollen kopen en de auto heel de avond op de rollen laten draaien?
Nee dan lijkt me je voorstel van extra punten door bijscholing beter.
En daarna duizenden kilometers achteruitrijden om de teller terug te draaien als je 'em wilt verkopen.  ;D
Dat gaat enkel met een Volvo 340 ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien