De realiteit in het verkeer is toch driedimensioneel? Natuurlijk moet je rekening houden met hoogte.
Er dient met iets meer rekening gehouden te worden bij dit soort ongevallen.
Hoe is de juiste plaatssituatie?
Gescheiden of niet gescheiden fietspaden?
De aanwezigheid van al dan niet geparkeerde voertuigen?
Speelt de openbare verlichting geen belangrijke rol?
Heeft het contrast geen belangrijke rol in o.a. zulke ongevallen?
Wat is de kledij van het aangereden slachtoffer?
Donker, licht, reflecterend?
Heeft dit geen invloed op zicht en waarneembaarheid van het slachtoffer?
Hebben weersomstandigheden geen belangrijke invloed in een verkeersongeval?
Wat is de lichtgesteldheid op het moment van de aanrijding?
Voerde de fietser of bromfietsbestuurder verlichting?
Werd het slachtoffer voor het ongeval ingehaald door de betrokken vrachtwagenbestuurder of werd de vrachtwagenbestuurder ingehaald?
Kon de vrachtwagenbestuurder al dan niet op de hoogte zijn van zijn/haar aanwezigheid?
Dient er niet nagegaan te worden of er tegemoetkomend verkeer opdook met dimlichten of grootlichten op het moment van de aanrijding?
Zijn getuigenverklaringen hier niet van belang?
Heeft dit al dan niet een invloed gehad op de vrachtwagenbestuurder zijn zichtbaarheid nopens het slachtoffer?
Aan welke snelheid voerde de fietser of bromfietsbestuurder zijn voertuig?
Had dit geen invloed op de vermijdbaarheid nopens het ongeval?
Levert het kwetsurenbeeld bij het slachtoffer of plaatsligging geen aanwijzingen op de aangereden snelheid?
Wat is de juiste eindligging van het slachtoffer?
Is de eind positie van de aanrijdende vrachtwagen voorbij de eindpositie van het slachtoffer?
Onder, zijwaarts of voor de vrachtwagen?
Waren de richtingsaanwijzers in werking?
Kon het aangereden slachtoffer op de hoogte zijn van het manoeuvre?
Heeft de snelheid van de voetganger geen invloed gehad op de aanrijding?
Stilstaand, wandelen, lopend, rennend?
Wat was de looprichting in het dwarstraject?
Links naar rechts of omgekeerd?