Zo enorm schitterend staan deze spiegels nu ook weer niet afgesteld.
Waarom is het bvb. nodig om tot 3x toe de carosserie van je voertuig te zien?
Bij mij werkt 1x reeds op m'n zenuwen.
Ik probeer die altijd zo ver mogelijk te plaatsen zodanig dat ik het koetswerk zogoed als niet zie, toch zeker niet bijna de halve spiegel en dat je bij de minste bocht niks meer ziet als je een aanhanger mee hebt.
Verder nog die grote spiegel en die kleine erboven (vaak staat de kleine er ook onder).
Waar is dat goed voor dat je 2x hetzelfde ziet? Is het nog niet moeilijk genoeg wanneer je alles 1x ziet?
Die kleine spiegel zo ver mogelijk naar buiten, wat die dodehoekspiegel aan de binnenkant compleet overbodig maakt (en voor mij alleen maar een bron van ergernis is*), deed ik reeds voor dat er nog maar van een dodehoekspiegel sprake was.
Die spiegel bovenaan het raam.
Waarom is dat nodig om je dashbord te zien daardoor?
Dat zie je toch ook zonder spiegel.
Gebeurd ook vaak wanneer je de deur enkele keren open en dicht doet dat die vanzelf zo komt te staan, of soms nog erger.
* Op de foto staat die dodehoekspiegel nog netjes waar die je gezichtsveld niet belemmerd. Mijn ervaring is dat ik al bij allemaal een stuk van m'n gezichtsveld kwijt was erdoor. Bovendien staat die daar vaak uiteen te rammelen wat ook ferm op je systeem kan werken en wanneer de zon of een andere lichtbron zich eens goed plaatst ben je er nog door verblind ook.
Wat ik ook reeds meerdere malen heb moeten ervaren is dat ik de keuze had tussen een slecht afgestelde spiegel of geen spiegel.
Daarmee bedoel ik dat er 1 of meerdere spiegels ontbreken ofwel dat die door de jaren volledig vastgeroest zijn dat je ze niet meer kan verplaatsen. (of gewoon breekt wanneer je probeerd, wat ik ook reeds ben tegengekomen)