Eenvoudige opstelling: mijn versie
Begrepen bij een perfect haaks en dwars kp is dat heel eenvoudig.
Wat met mijn vorige post, waar jouw uitkomst X eerder hinderend gaat staan - 3 m korter bij b - als jouw X² eigenlijk alhoewel volgens de hoek van de verlenging a en uitmonding het bij X² veel minder nodig is ?
Vind je dat logisch ?
Ik kan je altijd de exacte plaats aanduiden waar je wel of niet mag parkeren.
Daar parkeer ik niet.

Logisch is inderdaad anders .
Aha.
Maar jou versie baseert zich op de (naastbijgelegen)verlengingen en niet op de naastbijgelegen randen van de dwarsrijbaan.
Mijn versie baseert op mijn interpretatie van de verlenging van de naastbijgelegen dwarsrijbaanrand in functie van de weggebruikers die het kruispunt oversteken of op-/afrijden (hinder, gevaarlijkheid, overzicht), het zijn tenslotte verkeersregels niet ?

Mijn versie baseert dus helemaal niet door de "nabijheid van een kruispunt" afhankelijk te laten maken door één onbenullige scheve randverlenging die de kruisplaats zou "moeten" bepalen.
In jou versie gaan verlengingen op het kruispunt ineens niet meer dezelfde richting uit als de oorsprongkelijke rand die je moet verlengen.
Klopt, maar nergens staat in hoe ik dat "moet", er bestaat zelfs nog geen bepaling in van "rand", zwijg stil van een bepaalde verlenging.
Hoe verlengt men een krommende uitmonding ?
Verleng maar eens de naastbijgelegen randen van de dwarsrijbanen A en B, voertuigen X en Y willen aan hun kant parkeren tov "het kp".
| A |
| |
| |
/ . \
/ / \ \
________________________/ /__\ \________________________________
voertuig Y
voertuig X
___________________ ______________________________________
) (
/ \
| \
\ \
\ B \
\ \
\ \
Kijk Mazda, het is zowat zoals de inhaalregels, die zeggen dat ik zo kort (snel) mogelijk moet inhalen, en toch moet ik me aan de snelheidsbeperking houden..., en op de snelweg moet die inhaalregel ook gelden...