Auteur Topic: Art 24.7 / Sniper  (gelezen 137304 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #390 Gepost op: donderdag 21 januari 2010 - 20:05:50 »
 
 Post toch maar gewist.

« Laatst bewerkt op: donderdag 21 januari 2010 - 20:16:12 door diane »
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #391 Gepost op: donderdag 21 januari 2010 - 20:28:46 »
Citaat Michel:
Alweer ?          ik heb die zelfs in de origineel vertaalde versie Duits geciteerd, en vertaald.
Antwoord: Ik zie geen afmetingen staan in de originele teksten.
Ah, dat bedoel je, dat staat er idd niet; enkel dat het elk land vrij staat een bepaalde afstand te nemen, en de meeste buurlanden hebben 5 meter genomen. Er staat wel in (Duitse versie, in Wenen spreekt men ook Duits  ;)) dat men niet op een kruispunt moogt parkeren; jij beweert nog altijd, in principe, van wel.

Citaat
Citaat:
Willen jullie aub antwoorden op mijn vraag gepost op nummer 372. Dank U
jouw Post 372 lijkt wel bijna identiek als jouw vraagpost nr. 201# , waar ik in post 204 # op geantwoord
Inderdaad, maar volgens jou eigen interpretatie waren de antwoorden toen volledig fout.
Naja, zo zeker ben ik niet, er staan te weinig gegevens bij, volgens mij waren ze redelijk juist, ik zie kruispunten in de mate dat werkelijke rijbanen met verkeer echt kunnen kruisen, en niet dat een brede middenberm - of iets waar geen verkeer over mag-  dat kruisen en dwarsen totaal belet.
Jouw uitzonderinkskes waren te verwachten.

Wat jij daar gewoon zo beweert, tjonge tjonge.
Arrogantie is ook geen vreemd woord voor jou zie ik (alweer). Stank U ipv dank U voor mijn antwoord zeg ik dan.

Citaat
Begrijp jij zelf wel wat je interpretatie is?
Yep, dat zie je toch duidelijk, als de anderen het zien (Rafael, Bibi dacht ik ) moet jij het ook zien, jij hebt het al meermaals bevestigd in de zin van : Mazda:  "Hey forummers, dieje Michel trekt die verlenging altijd dwars over de langsrijbaan, gaan jullie daarmee dan akkoord ? "
Tja Mazda, daar heb je nog geen ontkenning op hé. Dus zullen ook wel anderen het zo denken. Rafael ziet het ook zo, heb ik zo verstaan.

Inazuma blijft op de oppervlakte, en neemt geen duidelijk, ttz meer een -Belgisch- standpunt in, had ik mss beter ook zo gedaan.  :)

Citaat
Daarom stel ik de vraag opnieuw en hoop  antwoorden te krijgen van verschillende personen.  Post 372
Dat zijn dus kpn die werkelijk redelijk dikwijls voorkomen in de praktijk ?
Zo brede wegen en kruispunten waar geen rijstroken zijn, langsrijbaan die geen voorrangsweg is, dus waar enkel voorrang van rechts geldt zonder enig bord, zonder markeringen, stroken, aangelegde parkeerplaatsen, parkverboden of toelatingen enz... die de regel 24.7 toepasbaar maken in de praktijk?

Of gewoon een hypothetisch vb, ttz als uizondering die de regel bevestigt ?

Citaat
Er is volgens mij  een reden waarom er bewust niet geantwoord wordt.
Mss omdat die wegen -zie mijn uitleg- nooit of heel zelden bestaan, kun je me eens een vb googlen op google maps ?

Ik heb alleszins naar mijn eerste indruk eerlijk geantwoord, alhoewel er te weinig gegevens over op staan.
Ik zeg bij elke tekening dat het vvr is zonder enige beperking waardoor 24.7 wel van toepassing is.

Bij mij in het dorp waar bijna overal vvr is, zelfs op 70 en 90 kmh wegen (die wel met B17), is ca. 7 van de 10 kpn zo, zonder middenstroken of eender welke beperking zodat 24.7 wel van toepassing is.

Citaat
Ik probeer nog altijd iets duidelijk te maken, maar dat wordt mij  bewust op verschillende manieren moeilijk gemaakt.
Een aantal mensen waarvan ik antwoord verwacht antwoorden niet omdat zij weten waar ik naartoe wil, en jij stelt honderdduizend vragen die irrelevant zijn  in de discussie  waardoor het eigenlijke doel van mijn vragen in de doofpot terecht komt.
Ik wil gewoon iets duidelijk maken aan het einde van de rit maar ik word telkens opnieuw net na de start van de baan gereden door de bulldozer van Michel.
Dan neem eindelijk eens een duidelijk standpunt in en antwoord - niet uitwijkend - op mijn tekeningen, of je kan ook een nieuw topic openen wie weet.

Citaat
Misschien is het echt jou enige bedoeling om aan de 30 pagina's te geraken,want op deze manier waarin ik telkens opnieuw moet beginnen om gewoon maar iets uit te leggen kan het nog vele blz. duren.
Dat is dé hilarische mop, dat meen je toch niet    ::) ???

post 347:
Citaat
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1989.msg21420.html#msg21420
Citaat van: Michel
edit : dit was mijn allerlaatste poging.


post 370:
Citaat
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1989.msg21507.html#msg21507
Citaat van: Mazda
Het doet mij wel iets dat je blijft antwoorden.
Je laat mij in ieder geval niet vallen als een baksteen.

Hoe hypocriet kan men zijn....  :-\  
Tjonge jonge, gij moet een raar "Calimero-exemplaar" zijn, ik heb je toch verkeerd ingeschat, ik vreesde er al voor.
Ik sluit me dan maar aan bij die laatste opmerking van @Diane.

Dit was echt mijn laatste "post" aan jou, lezen zal ik wel nog.    :P

Gewoon paste/copy:

     X : auto minimum parkeerafstand op de langsrijbaan tegenover "volgens 24.7..."
         | dwarsrijbaanranden en "verlengingsrichtingen"  |  /  \ 

1)  klassieke T, haakse dwarsweg, vvr-kp, geen borden, geen stroken, geen dit-dat enz...
  _____________________________
                  X | 5m  |            | 5 m | X


_________________|            |________
                              |            |
                                 
2)  schuin van links komende dwarsweg, idem....
    _____________________________
                  X | 5m  |            | 5 m | X


_________________/            /________
                            /            /

3) schuin van rechts komende dwarsweg, idem...
  _____________________________
                  X | 5m  |            | 5 m | X


_________________\            \________
                               \            \

1) tot 3) komen dikwijls voor in woonwijken, 5 tot 6 m brede rijbanen.

4) is wat zeldener maar komt voor, kan ik googlen op google maps, zelfs in mijn dorp een drietal keer.


 _____________________________
                  X | 5m  |            | 5 m | X


_________________              ________
                             )            /             
                           ´            ´
                        ´             ´
                       ´             ´
                       ´             ´

Alle 4 kp-plaatsen zelf zijn copy paste de (eventueel afgeronde) hoekpunten ook, enkel het verdere verloop van de dwarsrijbaan is anders, waarom zou men enkel daarom aan de (identieke) overkant van de langsrijbaan zijn auto moeten verzetten ?

Het "kruispunt= plaats waar..." zelf blijft immers steeds op dezelfde plaats.
Voor mij is het "simpel", ik wil gewoon niet hinderend parkeren volgens 24.7 tov het kruispunt en sta altijd op de X plaatsen, ik ga toch niet achter de hoeken- struiken.. hagen... huizen... tegenover gaan kijken hoe die (afgeronde) hoekranden daar verder in de rand verlopen... en dan de landmeter roepen ofzo ?   
« Laatst bewerkt op: donderdag 21 januari 2010 - 20:41:38 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #392 Gepost op: donderdag 21 januari 2010 - 21:20:48 »
Inazuma, wil je eens doornemen wat ik heb geschreven over jou verlengingen om te zien of het wel klopt zo, en  de eventuele fouten verbeteren aub?

Conform de bepalingen inzake de afbakening van een KP, zoals vooropgesteld in een arrest van het Hof van Cassatie, maar dan toegepast op de rijbaanranden ipv op de randen van de gehele openbare weg.

Het doortrekken van de rand van de dwarsrijbaan dus, in de (wiskundige) richting dat die dwarsrand loopt.

Antwoord:
Het kan dus alleen loodrecht bij + kruispunten  op voorwaarde dat de rijbanen ook nog recht tov mekaar liggen en bij T kruispunten met rechte hoeken.
(rechte hoeken betekent niet dat er geen afronding mag zijn, het zijn de verlengden die de hoek vormen.)

Dus op T kruispunten met schuine zijstraat kan het niet loodrecht, omdat je geen verbinding kan maken met een punt aan de overkant, je verlengde blijft de richting van de dwarsrand gewoon volgen.(parallellogram waarvan ik in het begin sprak)(wiskundige richting)

Ook op + kruispunten waarvan de straten niet recht tov mekaar liggen maar met een lichte verschuiving zodat deze nog wel één kruispunt vormen kan het niet loodrecht omdat je de randen dan met mekaar zal verbinden.

Als twee rijbanen niet over elkaar uitkomen  en aldus niets overlappen, ook geen klein deeltje, dan kunnen we niet spreken van één kruispunt en zijn het bijgevolg tweeT kruispunten.
De randen kunnen bijgevolg niet verbonden worden, elke rand gaat bij wijze van spreken dan zijn eigen richting blijven volgen.


Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #393 Gepost op: donderdag 21 januari 2010 - 21:28:15 »
Citaat van: Michel
Hoe hypocriet kan men zijn....  :-\  
Tjonge jonge, gij moet een raar "Calimero-exemplaar" zijn, ik heb je toch verkeerd ingeschat, ik vreesde er al voor.

 ;D ;D ;D ;D

Citaat van: Michel
Ik sluit me dan maar aan bij die laatste opmerking van @Diane.

Wat ik schrijf meen ik ook, Michel.

Citaat van: Michel
Arrogantie is ook geen vreemd woord voor jou zie ik (alweer). Stank U ipv dank U voor mijn antwoord zeg ik dan.

Niet vreemd in de materie verkeer en verkeersveiligheid, Michel.

De post die ik gewist heb was de vraag:

Doet hij nu zo of is hij nu zo?

Verder kan hij het voorbeeld van Jari volgen. We staan ook voor hem ter beschikking.  :D :D ;D

Citaat van: Mazda
.../... aan het einde van de rit maar ik word telkens opnieuw net na de start van de baan gereden door de bulldozer van Michel.





Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #394 Gepost op: donderdag 21 januari 2010 - 21:42:53 »
Verder kan hij het voorbeeld van Jari volgen. We staan ook voor hem ter beschikking.  :D :D ;D

Citaat van: Mazda
.../... aan het einde van de rit maar ik word telkens opnieuw net na de start van de baan gereden door de bulldozer van Michel.

Dat komt ervan als men absoluut op een T-kruispunt wil parkeren, af en toe komen daar van die bredere voertuigen opgereden.  ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #395 Gepost op: donderdag 21 januari 2010 - 21:54:37 »
Citaat van: Diane
Verder kan hij het voorbeeld van Jari volgen. We staan ook voor hem ter beschikking. :D :D ;D

Dat Diane maar doet. Bij interceptietechniek kan zij meteen de schiettechniek erbij nemen. :-[ :-[ Ik vrees ervoor of een arts nog wel kan helpen.

Citaat van: Michel
Dat komt ervan als men absoluut op een T-kruispunt wil parkeren, af en toe komen daar van die bredere voertuigen opgereden.  ;D

 ;D

Je neemt het goed op, Michel. Je lacht nu ook met alles wat lachwekkend is. Beter zo, het ontspant. :D ::)

De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #396 Gepost op: donderdag 21 januari 2010 - 23:14:41 »
Effe helpen, nog 2,5 pagina's.  :D ;D ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #397 Gepost op: donderdag 21 januari 2010 - 23:38:39 »
Verder kan hij het voorbeeld van Jari volgen. We staan ook voor hem ter beschikking.  :D :D ;D

Om met hem de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan op een T-kruispunt te gaan verlengen? Veel geluk, tot over een maand!  :D

Dat komt ervan als men absoluut op een T-kruispunt wil parkeren, af en toe komen daar van die bredere voertuigen opgereden.  ;D

 ;D ;D ;D

Michel, je bent goddelijk!  ;D ;D ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #398 Gepost op: donderdag 21 januari 2010 - 23:47:18 »
Effe helpen, nog 2,5 pagina's.  :D ;D ;D
een paar grote kruispunten tekenen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #399 Gepost op: donderdag 21 januari 2010 - 23:59:44 »
Effe helpen, nog 2,5 pagina's.  :D ;D ;D
een paar grote kruispunten tekenen
Aja, die 30 meter brede -virtuele 5 + 5 zonder rijstroken - , waar toevallig die dwarsrijbaan van 5 meter breed voorrang van rechts geniet zonder enig verkeersbord of andere parkeerreglementering in de nabijheid...

Is hier nog niet getekend, daar wacht ik nog op.  ;D :D
« Laatst bewerkt op: vrijdag 22 januari 2010 - 00:03:30 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #400 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 00:21:14 »
Ik zal eens bekijken of ik iets schuin genoeg kan vinden, met genoeg verlengde randen en waar er ene geparkeerd staat.

Effe helpen, nog 2,5 pagina's.  :D ;D ;D

Jij hebt die taart met 30 kaarsjes al gebakken en de bloemekéé besteld? ;)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 22 januari 2010 - 00:28:42 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #401 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 00:45:28 »
                                                                      |                        |
                                                                      |                        |
________________________________________|                        |___________________________________________________




___________              _____________              _____________             ____________            _____________           ________


                 30ste Christophorosstraat             ------------------------------------- rijrichting Geel -------------------->


______________________________________________                                        ______________________________________
                                                                                /                                      /
                                                                               /                                      /
                                                                              /                                      /
                                                                             /                                      /
                                                                            /                                      /
                                                                           /                                      /
                                                                          /                                      /
                                                                         /                                      /                                       
                                                                             
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #402 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 01:08:37 »
Effe helpen, nog 2,5 pagina's.  :D ;D ;D

Jij hebt die taart met 30 kaarsjes al gebakken en de bloemekéé besteld? ;)

Op de taart enkel nog de kaarsjes opzetten en voor de bloemekéé zal ik effe moeten bellen. ;) :D

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #403 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 12:58:43 »
Beste Michel en anderen die nog willen lezen,
 
Als men in het duits duidelijk wil stellen dat je ergens niet OP mag staan dan gebruikt men AUF en niet AN om dit te benadrukken.
An heeft inderdaad de mogelijkheid om in 2e instantie gebruikt te worden als op.  Niet op/aan/bij zoals jij schrijft maar aan/op/bij
Je hebt te letterlijk vertaald, zoals ook een translatormachine  dat zou doen.
An wordt duidelijk gebruikt voor aan of bij, dat kan je zien in het artikel er net voor waar duidelijk AUF gebruikt wordt om het verschil te benadrukken.


a) Jedes Halten und Parken eines Fahrzeugs AUF der Fahrbahn ist verboten
i)
AUF Fussgängerüberwegen, auf Radfahrüberwegen und auf Bahnübergängen;
ii)
auf den Schienen von Strassenbahnen oder Eisenbahnen auf der Strasse oder so dicht an den Schienen, dass der Verkehr dieser Schienenbahnen oder Eisenbahnen behindert werden könnte, sowie, vorbehaltlich der Möglichkeit für die Vertragsparteien oder ihre Teilgebiete, gegenteilige Bestimmungen zu erlassen, auf Gehwegen und Radwegen.



Art. 23 Halten und Parken
3. c) Jedes Parken eines Fahrzeugs auf der Fahrbahn ist verboten:
i) an Bahnübergängen, Kreuzungen, Omnibus—, Oberleitungsomnibus— und Schienenfahrzeug—Haltestellen innerhalb der in den innerstaatlichen Rechtsvorschriften festgelegten Entfernungen;

In de andere talen is het verschil nog duidelijker.


 
Dit is het antwoord van Inazuma op mijn vraag over de verlengingen.

"Conform de bepalingen inzake de afbakening van een KP, zoals vooropgesteld in een arrest van het Hof van Cassatie, maar dan toegepast op de rijbaanranden ipv op de randen van de gehele openbare weg."
"Het doortrekken van de rand van de dwarsrijbaan dus, in de (wiskundige) richting dat die dwarsrand loopt."
 
Op mijn uitleg die ik hierop heb gegeven wil Inazuma blijkbaar niet reageren, ik ga er dus vanuit dat die juist is.
We kunnen aldus in het algemeen stellen dat Inazuma ook niet akkoord is om die dwarsranden zomaar loodrecht tov de rijbaan waar je wil parkeren door te trekken.
Bij T kruispunten zal je aldus de dwarsranden van de zijstraat moeten doortrekken in de richting dat die dwarsranden lopen.
 Bij andere kruispunten volstaat het om de uiteinden van de randen met mekaar denkbeeldig te verbinden.( omdat je hier duidelijk weet naar waar  het vervolg van de weg loopt.)
 
Dit is een tekening van Michel: aangevuld met Y,X,Q,Z   (hoeken of uiteinden van de werkelijke randen)
  .         A             .
              .                        .
                       .                    .
                              .                 .
                                  .                .
                                     .                 .
                                      .                      .
____________________. Y                            X. ___________
                                   
 
                                                                     

__________________________  Q                   Z _______________________________
                                              \                 (
                                               ` .               `  .
                                                     .                   `   .     
                                                        `        B            `   
                                                            `                    `
                                                              `                   `


In deze situatie verbind je y met q of  x met z om de verlenging te bekomen naargelang de kant waar je wil parkeren als je wil parkeren op de horizontale weg.
Als je wil parkeren op de verticale weg dan moet je Q en Z verbinden of Y en X.
 
Van de bekomen verlenging moet je 5 meter afstand houden van het punt in de verlenging dat het dichtst bij je voertuig komt. Dit is niet altijd punt Y,X,Q,Z
en zal bij een schuine verlenging verder liggen bij een breder voertuig.
   Voorbeeld:       / verlenging dwarsrand               
                        | achterzijde auto
                         ....5M 
 
          |...../     
               /
 

Een vraag van Michel: Michel heeft een tekening gemaakt waar hij duidelijk laat zien dat het niets uithaalt om de schuine randen ´ in dezelfde richting door te trekken. Omdat je dan aan de doorlopende kant van de T een parkeerverbod zou krijgen op een plaats waar dit niet relevant is.
citaat:
Die AUTO-links staat daar duidelijk hinderend, alhoewel ik de schuine randen ´ wiskundig verleng tot de overkant van de langsrijbaan.
De AUTO-rechts staat daar helemaal niet hinderend, kan zelfs een 7 m naar het kruispunt opschuiven.

Mond de dwarsrijbaan |# haaks op de langsrijbaan uit, zouden die AUTO´s helemaal anders mogen staan...

Ik verleng de randen altijd dwars = definitie kruispunt, bij mij staan de AUTO´s in beide gevallen nooit hinderend, en ook niet veel te ver als de 5 m van het "kruispunt". Bij mij staan de auto´s in beide gevallen op dezelfde plaats. Verbeter mij aub.   


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                             AUTO  |<   5m ? >´|                     ´|<    5 m    >|   AUTO   | ^
                                                                  ´                       ´                           2 m breed
                                                             ´                       ´                                            langsrijbaanbreedte 5,5 m
                                                        ´                       ´                                             
---------------------------------------)                          ------------------------------------------------^-
                                              ´ |#                    ´ |#
                                          ´     |                 ´      |
                                     ´          |#          ´           |#       
                                ´                       ´

Michel schrijft: "Ik verleng de randen altijd dwars"
Je mag de verlengingen niet naar eigen goeddunken van richting doen veranderen om je probleem op te lossen.
Je mag niet zomaar iets veranderen aan de richting die de verlengingen moeten uitgaan.


Ik heb een paar eenvoudige voorbeelden genomen, echt geen uitzonderingen in stedelijk gebied, plaatsen waar ik geregeld kom en heb jullie gevraagd om te antwoorden.
Niemand wenst te antwoorden.
Zijn de drie voorbeelden niet duidelijk genoeg?
Of vinden jullie dat hier wel een uitzondering op jullie interpretatie zou mogen gelden?
 


Voorbeeld A:

______________|        |______________

                  <       
_______________D1<________________
doorlopende middenberm met struiken
___________________________________
                         
>
___________(___________)____________


Openbare weg met twee rijbanen. Middenberm niet onderbroken op T kruispunt. Bord D1 met pijl verplichte richting.Geen wegmarkeringen.
Volgens jullie mag ik niet parkeren tussen(           ).

Voorbeeld B:

_______________|         |_____________

                           <
------------------------------------------------------------

Bijz. overrijdbare bedding bus en taxi
------------------------------------------------------------

>
_____________(___________)___________

Brede laan met in het midden een bedding.
Volgens jullie interpretatie mag ik niet parkeren tussen (          ).


Voorbeeld C:


_____________|           |______________

_  _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

___________________________________
                  (                       )   

Openbare weg buiten bbk met rijstroken en brede bermen.
Volgens jullie interpretatie mag ik niet parkeren tussen(           ).

We gaan ervanuit dat aan al de andere regels van stilstaan en parkeren is voldaan.
De ganse straat aan de doorlopende kant staat altijd vol geparkeerd, ook het gedeelte tussen(         ).
Nog nooit een boete gehad?

Ik sta dus geregeld geparkeerd op de plaatsen tussen de (         ).
 

Eerder in dit topic stelde ik drie gelijkaardige vragen:
Zie hieronder de vragen en de antwoorden van Michel.
 
Stel een openbare weg omvat drie rijbanen gescheiden door een middenberm in de bbk.
XXXXXXXXXXXX   groene middenbermen
< rijrichting
__________verhoogde rand, boordsteen.

                           dwars-
                           rijbaan
                          |      |
_______________|      |______________

<

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
<
>
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

>
___________________________________A

Mag ik parkeren aan de A zijde?  Er is geen enkel verkeersteken aangebracht.

Ja, als men 3 m kan laten tot aan de onderste middenberm.

 
2)Stel een rijbaan met denkbeeldige rand. ---------denkbeeldige rand van de rijbaan  ________________werkelijke rand van de rijbaan.

____________|         |____________
---------------------           ---------------------



--------------------------------------------------------
___________X_____________________

Mag X parkeren? is dit plaatselijke reglementering?  Geen enkel verkeersbord inzake parkeren werd aangebracht.
Ik begrijp je denkbeeldige rijbaanrand niet, en ik ken ook niet de werkelijke rijbaanbreedte, als X aan 24.7 voldoet (5 m van naastbijgelegen dwarsrand -- de linkse- mag hij zelfs daar recht tegenover staan. (geen verlenging nodig, het lijkt me een > 7 m brede rijbaan) 
 
3)
Stel voor: openbare weg totale breedte 15 m
Geen rijstrookverdeling.
Geen verkeersborden betreffende stilstaan en parkeren.
________boordsteen

______________|        |______________

rijbaan 5M breed
------------------------------------------------------------
bijzonder overrijdbare bedding Tram Bus Taxi
5M breed
-----------------------------------------------------------

rijbaan 5M breed
___________________y________________


Mag y daar parkeren?
Ja, als de 3 m ruimte aangehouden kan worden tov de bijzonder overrijdbare bedding.

Waarom dit alles ? Stelt Michel zich de vraag.
Om duidelijk aan te geven dat Michel geen probleem ziet en zijn voertuig zou parkeren OP het kruispunt.
 Volgens jullie interpretatie van "naastbijgelegen" moet hij rekening houden met de dwarsrand aan de overkant.
Ik parkeer daar, Michel blijkbaar ook.
Volgens de anderen staan we beiden in overtreding.
Geen 5 m van de verlenging van de "naastbijgelegen" rand van de dwarsrijbaan.
 
Sommigen onder jullie passen het woord "naastbijgelegen" aan in "dichtstbijzijnde".
Anderen verlengen altijd loodrecht,dwars.
Nog anderen doen beide, of nog erger zien de verlenging als dichtstbijgelegen.
 
Het is niet aan jullie om een tekst naar eigen goeddunken aan te passen.
 
Ik blijf erbij dat nabijgelegen bewust is aangepast naar naastbijgelegen om te benadrukken dat het enkel de dwarsrand is aan de kant waar je wil parkeren of stilstaan waar je rekening moet mee houden.
Het zou inderdaad vrij belachelijk zijn om op T kruispunten rekening te moeten houden met de schuine verlengingen van de dwarsrand aan de overkant zoals ook Michel met zijn tekening bewijst.
Bij de drie vragen waarop ik geen antwoord kreeg zou het evenzeer belachelijk zijn om rekening te houden met de verlengingen van de dwarsranden aan de overkant.
Zie maar naar de antwoorden van Michel op gelijkaardige vragen.
Verder zou het verbod aan de doorlopende kant van de T in Belgie ook op de bermen geldig zijn als je rekening zou houden met de verleningen van de dwarsranden aan de overkant. Zie Voorbeeld C van mijn vragen.
 
 
Voor mij is het dus eenvoudig
Ik hou voor het bepalen van mijn 5meter alleen rekening met de dwarsrand aan de kant waar ik wil parkeren.
De verlenging hiervan kan schuin lopen en daar zal ik rekening mee houden en 5m verwijderd blijven van het dichtste punt.
 
Aan de overkant van de T kan ik zowel op de berm als op de rijbaan stilstaan en parkeren, op voorwaarde dat dit geen gevaar of hinder oplevert voor de andere weggebruikers en dat ik niet in overtreding sta voor welke andere regel betreffende stilstaan en parkeren.
 
Ik ken jullie mening maar die is wel verschillend van de ene persoon tov de andere en niet toepasbaar zonder wijzigingen aan de tekst.
En, ik ken mijn mening, die ik met nog vele anderen deel.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Art 24.7 / Sniper
« Reactie #404 Gepost op: vrijdag 22 januari 2010 - 13:06:32 »
En, ik ken mijn mening, die ik met nog vele anderen deel.
wel jammer dat die velen hier niet komen helpen om  het ook aan ons duidelijk te maken

ik heb al een paar keer de volledige tekst gepost, zoals cassatie hem ziet
als jij die bewust negeert, dan doe je maar
jij mag van mij overal parkeren waar je wilt
better a bad day at sea
than a good day at the office