Ook wegcode.be noem je hier geen betrouwbare bron. Niemand is onfeilbaar, maar mag ik je er toch even attent op maken dat de moderators van uw forum, die ook moderator zijn op het GRO forum, en regelmatige bezoekers van uw forum, die ook op het GRO-forum aan jongeren advies geven, voortdurend refereren naar wegcode.be.
Referen naar de overzetting van de wetteksten aldaar, maar niet naar de tegenwoordig geregeld dubieuze antwoorden / interpretaties van die wetgeving in de Vraagbaak ...
Interpretaties die men er dan pertinent weigert te staven
Maar eerlijk gezegd heb ik van derden nog nooit de raad gekregen om mijn vraag voor te leggen op dit forum en te wachten naar het resultaat dat uit de bus komt. Hoe dat komt weet ik ook niet.
Vaneigenst niet ...
Voor de overheid is de wegcode en de verkeersreglementering eigenlijk best wel in orde - dat blijkt ook zeer duidelijk uit de wijzigingen die Schouppe prioritair aan de verkeerswetgeving wou doorvoeren.
Wijzigingen in de marge die de wegcode grotendeels nog wat complexer maken, terwijl de problemen met de essentie niet aangepakt worden en de wegcode / verkeerswetgeving er allerminst eenvoudiger op wordt ...
De overheid heeft rond zich een wereldje geschapen van instanties, commissies, belangengroepen en in dit internettijdperk ook websites die het beleid vooral onderling indekken.
De FOD Mob verwijst naar wegcode.be en andersom, en bvb Team-W van wegcode.be is grotendeels overheidspersoneel of heeft er directe links mee.
GRO-Forum laat zich dan weer sponsoren door overheden die als wegbeheerder zelf de verkeerswetgeving overtreden.
Uiteindelijk is zo goed als niemand in dat besloten wereldje onafhankelijk ...
En als ze het geen van allen nog weten omdat de wetgeving inconsistent is, dan wordt het pleit uiteindelijk voor de rechtbank wel beslist op de kap van de weggebruiker ...
Of dat oordeel dan inderdaad ook klopt weet nog steeds geen mens voor zeker tot iemand naar Cassatie stapt.
Wat men daar dan beslist, is vaak
anyone's guess - maar we weten dan tenminste waarvoor we staan.
In dit wereldje mag men wat zachte kritiek hebben, maar niet teveel wil men in de
inner-circle mogen blijven en zo proberen mee te
wegen op het beleid ... waarbij men niet het totale beleid voor ogen heeft, maar vooral de eigen doelen.
Wie op de serieuze problemen wijst, is in dit schone-schijn-wereldje uiteraard geen graag geziene gast meer ... eerder een ongewenste.
En zo zitten we als voorbeeld van de waanzin al 6 jaar te klooien met de "voorrang op het fietspad" omdat niemand het lef heeft om dat gewoon weer op te doeken hoewel het al 6 jaar niet anders dan problemen oplevert ...