Waaruit blijkt dat het bij "straatracen" tussen automobilisten om een afgesproken sport wedstrijd gaat 
Toch wordt het gegeven vrolijk gebruikt om te veroordelen ...
Euh. Die wielertoeristen rijden in groep, voor een gezamenlijk te maken tocht. Vertrekken en komen op quasi hetzelfde tijdstip ergens (meestal het café van hun sponsor) aan. Ik zie hier geen wedstrijdverband. (
Al kan ik ook iets over 't hoofd zien)
Daartegenover. Twee wagens, die onderling aan 't racen zijn, is wat dat betreft van een heel andere orde. 's Uittesten wat hun bakske allemaal kan, en wat de andere allemaal kan/durft. En niet zelden pas veel te laat ondervinden dat ze hun bakske niet meer onder controle hebben. (Lees: nooit gehad), en 't mis gaat, natuurlijk.
Wat begon als "om ter snelst optrekken", ontaardt dan in een (verboden!) competitie. Namelijk: sneller dan die andere op een bepaald punt aankomen. Meestal het volgende rode licht, waar het spelletje opnieuw begint. Tot ze onderschept worden, of tot het mis gaat.
Wat wedstrijdverband betreft, zie ik tussen beide zaken toch een duidelijk verschil. Vandaar dat ik die wielerterroristen eerder op basis van andere wetsartikelen zou bestraffen.
Dit reglement toont enkel aan dat de Dendermondse politie jarenlang zijn gat geveegd heeft aan overtredingen door (groepen) fietsers, waardoor de situatie nu uit de hand gelopen is.
Nu wordt er wél tegen opgetreden, en dan is het NOG niet goed