Inderdaad, zeer weinig. Misschien dat ik daardoor niet weet hoe je een motorfiets snel tussen twee wagens die op een halve meter achter elkaar staan, kunt zetten.
Je zit met twee elementen: ten eerste lijkt het voor de meeste automobilisten een halve meter, maar vaak houdt men bij een stilstaande file nog anderhalve tot twee meter ruimte tussen henzelf en de voorligger. En ten tweede neem je als motorrijder, zelfs ik met mijn touring-machien, qua breedtte even veel ruimte in als een voetganger gepakt en gezakt met een grote rugzak. Met wat paswerk kan je dus twee motoren tussen twee auto's in manoevreren.
En zoals gezegd, kan hier in Duitsland een prioritair voertuig ook uit de tegengestelde richting aankomen. Met je snelheid op de motorfiets ben je er dan zeer snel heel dicht bij.
Dan gaat het vermoedelijk over een scenario gaan waarbij het ongeval in de verte is gebeurd, de ambulance is aangereden, de patient heeft gestabiliseerd, wilt vervoeren maar niet door kan door het ongeval en daardoor in tegenrichting tot de volgende oprit gaat rijden, wat in dat geval enkel mogelijk is als de politie ook de snelweg heeft afgesloten. Dus moet je met je motorfiets net in die tijdsperiode de file tussen laatste oprit en ongeval inrijden nog voor de politie de snelweg heeft afgesloten maar nadat de ambulance al klaar is met haar werk en op terugweg is.
Maar aangezien je als motorrijder erg ver kan kijken tussen twee rijbanen door is het niet moeilijk om uit te wijken tussen het aanwezige stilstaande verkeer mocht dat toch het geval zijn.
In alle geval geen argumenten om het filefilteren te verbieden.