Auteur Topic: Welk merk is aan te raden?  (gelezen 22495 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline rozeke

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 278
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #30 Gepost op: maandag 16 september 2013 - 22:19:41 »
We zijn er nog niet uit. Nu kijken we vooral richting Mercedes, Audi, Volkswagen of Volvo. We hebben het idee dat dat de veiligste wagens zijn, maar er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. En met de recente koop en inrichting van ons huis, zijn we nu niet bepaald miljonair ;) . Ik heb het idee dat een deftige occasie in die merken lastig te vinden is - tenminste in de prijsklasse die we hebben. Vnl de kilometerstand is nogal eens een probleem. Ik ga nu ook geen wagen kopen met meer dan 100.000 km op de teller. Daarnaast blijf ik het moeilijk vinden om in te schatten of iets een redelijke prijs is. We vertrekken binnen een week met vakantie en tot die tijd hebben we een vervangwagen via de verzekering: het probleem is dus in die zin niet extreem dringend. Maar goed: nadien zou het wel relatief snel opgelost moeten geraken.

Offline rozeke

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 278
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #31 Gepost op: maandag 16 september 2013 - 22:28:17 »
Als je niks van een auto verwacht, behalve dat ie rijdt : Dacia.
Zit niks in, gaat bijgevolg ook zo goed als niks aan kapot.  ;D

Als je daar nog veiligheid aan toevoegt: ik verwacht inderdaad niet meer van een auto ... misschien behalve dat hij een beetje zuinig is in verbruik.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 16:44:20 »
Nu kijken we vooral richting Mercedes, Audi, Volkswagen of Volvo.

Volvo mist slechts één ding dat Audi, BMW en Mercedes wél hebben: een Volvo is niet sexy.

Citaat
Vnl de kilometerstand is nogal eens een probleem. Ik ga nu ook geen wagen kopen met meer dan 100.000 km op de teller.

Dat zou geen criterium mogen zijn, behalve dan om nog wat af te dingen op de prijs.

Er zijn wagens met 200.000 km op de teller die nog in veel betere staat zijn dan andere wagens met slechts 50.000 km op de teller. Het hangt af van de wagen, maar ook of hij niet teveel korte ritten gedaan heeft, degelijk onderhouden werd, en er op een fatsoenlijke manier mee gereden werd. Als deze omstandigheden gunstig zijn, rijdt een moderne wagen 300.000 km en meer voor de motor open moet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline rozeke

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 278
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #33 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 16:49:37 »
Ik hoef ook geen sexy auto  ;D enkel een veilige.

Ivm de kilometers: tja, voor zover ik er ervaring mee heb, merk ik toch dat je vanaf 100.000 km kosten begint te hebben, een en ander begint te kwakkelen ...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #34 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 17:12:46 »
Ivm de kilometers: tja, voor zover ik er ervaring mee heb, merk ik toch dat je vanaf 100.000 km kosten begint te hebben, een en ander begint te kwakkelen ...

Nieuwe Citroën 2CV: al bij 25.000 km een ongeval veroorzaakt door lekkage van remvloeistof op de remvoeringen.

Nieuwe Morris Marina: al bij 40.000 km verkocht van de miserie.

Tweedehands Jaguar XJ6 met 70.000 km op de teller: verkocht bij 105.000 km omdat ik toen, in een vrije werkplaats die veel goedkoper was dan een dealer, al voor meer dan 10.000 Euro kosten gehad had.

Tweedehands Mercedes 200D met 160.000 km op de teller: verkocht bij 343.000 km wegens niet tegen te houden roest. Defekten: uitlaat, dempertje van het gaspedaal. Had mechanisch nog heel lang probleemloos kunnen rijden.

Tweedehands Mercedes 250D met 130.000 km op de teller: nooit op onderhoud mee kunnen gaan zonder dat er ook wel één of ander moest hersteld worden (was een ex-leasingwagen).

Nieuwe VW Bora: verkocht na 11 jaar en 200.000 km wegens dubbel gebruik. 1 defekt gehad: luchtdebietmeter.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #35 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 18:05:25 »
Ik hoef ook geen sexy auto  ;D enkel een veilige.

Dan kun je hier eens je keuzes eens toetsen:
http://nl.euroncap.com/home_nl.aspx

De waarde van de sterren is met de jaren wel verstrengd voor en na 2009 bvb.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 17 september 2013 - 18:07:38 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #36 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 18:59:23 »
Hij zegt dat hij met die Dacia Duster veel weiniger problemen heeft dan met Renault.

Oei Jozef, oder Sepp; je verblijf in Duitsland begint jouw Nederlands te beïnvloeden.

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #37 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 19:05:05 »
Niets van aantrekken. Terwijl je hier bent, stoor je haar niet bij haar werk en hoor je ze niet zagen.  ;D ;)

Dan ken je mijn vrouw niet... :'( Trouwens, bij leven en welzijn..., ze wordt oma in januari.  :))

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #38 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 19:47:22 »
Hij zegt dat hij met die Dacia Duster veel weiniger problemen heeft dan met Renault.

Oei Jozef, oder Sepp; je verblijf in Duitsland begint jouw Nederlands te beïnvloeden.

Scheiße... het moest ervan komen, het heeft nog lang geduurd...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #39 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 19:48:36 »
Niets van aantrekken. Terwijl je hier bent, stoor je haar niet bij haar werk en hoor je ze niet zagen.  ;D ;)

Dan ken je mijn vrouw niet... :'( Trouwens, bij leven en welzijn..., ze wordt oma in januari.  :))

Aha... jullie zijn dus in blijde verwachting!  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #40 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 21:12:04 »
Als je daar nog veiligheid aan toevoegt: ik verwacht inderdaad niet meer van een auto ... misschien behalve dat hij een beetje zuinig is in verbruik.
De zuinigste / goedkoopst rijdende auto die je momenteel in België nieuw kan kopen is de VW up op aardgas.

Moet je wel ergens in de buurt van een aardgaspomp wonen / werken / voorbijkomen, anders zit je rond te rijden om te gaan tanken.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #41 Gepost op: dinsdag 17 september 2013 - 21:27:19 »
Aha... jullie zijn dus in blijde verwachting!  ;)

Zoon-schoondochter, made in Teneriffe, huwelijksreis. En voor je 't weet lig je eerst naast een schoonmoeder en later naast een oma in bed...

Offline rozeke

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 278
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #42 Gepost op: donderdag 19 september 2013 - 13:50:17 »
Als je daar nog veiligheid aan toevoegt: ik verwacht inderdaad niet meer van een auto ... misschien behalve dat hij een beetje zuinig is in verbruik.
De zuinigste / goedkoopst rijdende auto die je momenteel in België nieuw kan kopen is de VW up op aardgas.

Moet je wel ergens in de buurt van een aardgaspomp wonen / werken / voorbijkomen, anders zit je rond te rijden om te gaan tanken.

Dat weet ik niet meteen, maar de auto staat meestal in een ondergrondse parking waar LPG niet toegestaan is. Geen goede optie, dus ...

Ik blijf bij Volvo uitkomen als ik kijk naar veiligheid en ook wel naar de prijs. 't Is niet goedkoop, maar je hebt er wel iets voor, denk ik. Twijfel is alleen: S40 of S60? We zoeken toch iets de grootte van onze Xsara. (Ik zal nog wel wat overtuigingswerk hebben met meneer, tja ...)

NB: e49Memling: proficiat! ;)

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #43 Gepost op: donderdag 19 september 2013 - 13:56:35 »

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Welk merk is aan te raden?
« Reactie #44 Gepost op: donderdag 19 september 2013 - 14:11:55 »
NB: e49Memling: proficiat! ;)

Het is nog even wachten, en alles moet goed lopen. Zeker al bedankt.