Auteur Topic: voorrang rotonde  (gelezen 75522 keer)

Offline Stefto

• Expert
Re: voorrang rotonde
« Reactie #210 Gepost op: dinsdag 23 december 2008 - 21:58:59 »

Wanneer je hoger zit heb je een beter overzicht en kan je mischien 10 mensenlevens redden op die manier.
[/quote]

Of je nu met je ogen op 2.20m of op 2.70m zit, dat gaat het verschil niet maken. In beide gevallen zit je hoger dan het gepeupel en heb je een beter overzicht.

[/quote]
Toch liever mijn eigen leven samen met die 10 anderen dan dat ene kieken die zichzelf in gevaar brengt, denk je niet?
[/quote]

Dat is een scheve conclusie als je het mij vraagt, maar dat doe je niet.

[/quote]
Bij een touringbus zit de motor achteraan en heeft het motorlawaai voor de bestuurder minder belang.
[/quote]

Die uitvlucht van dat extra motorlawaai is sterk overdreven en m.i. geen mensenleven waard.

Citaat van: Stefto
Is dat jouw manier om te zeggen dat je ook rekening moet houden met de hoogte van de cabine, de hoogte van het obstakel en dat je dus de dode hoek niet in m² maar in m³ zou moeten uitdrukken?
Het is leuk om te horen dat je me eens gelijk geeft?

Zeker niet.

Ik vind je grappig marc.

Offline Stefto

• Expert
« Reactie #211 Gepost op: dinsdag 23 december 2008 - 23:24:38 »
Het zal allemaal wat duidelijker worden naarmate het forum zal vorderen met uitbreidende informatie.Marc deed al een licht branden met enige argumentatie in huidige topic.Aan de hand van een reeks foto’s met melding van de nadelen.

Sta me toe onderstaand gegeven te bevestigen.

Citaat van: Marc Annemans
Om anderzijds regelrechte amputaties te aanschouwen van deze vrachtwagenbestuurders hun benen en/of onderbenen.

I.p.v. herinplantatie nog enigzins te kunnen uitvoeren,het slachtoffer nog wat in korten…Of de bij ongeval gekende decluvments.

Opgelet; volgende afbeeldingen zijn absoluut niet geschikt voor gevoelige kijkers!

Afbeelding 1

Afbeelding 2

Afbeelding 3

Afbeelding 4

Afbeelding 5

Afbeelding 6

Ik meen in de fotoreeks een foto te herkennen die je ook al gebruikte i.v.m. motorongevallen. Hoe relevant is jou bijdrage dan nog? Hebben ze enige betrekking bij de vraag over lagere cabines?
Alle 'platsnuiten' vielen bij hun opkomst in de sector onder de noemer: 'benenhappers'. Misschien moeten we dan terug naar de cabines met snuit? De 2 merken die deze nog maakten zijn er recent mee gestopt. (Scania en Volvo) (van Volvo ben ik niet 100% zeker)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #212 Gepost op: woensdag 24 december 2008 - 00:05:27 »
Of je nu met je ogen op 2.20m of op 2.70m zit, dat gaat het verschil niet maken. In beide gevallen zit je hoger dan het gepeupel en heb je een beter overzicht.

Hier heb je me blijkbaar wat verkeerd begrepen.
Ik doel hier niet op een verschil van een halve meter maar over een verschil van 2 meter zoals sommige touringcars, vuilniswagens en bepaalde concept wagens de chauffeur moet zitten om het voertuig te besturen.
Zoals ik aanhaalde is dit mischien te doen wanneer het voertuig nooit buiten stadscentra komt maar op alle andere wegen is dit alleen maar een nadeel.

Alle 'platsnuiten' vielen bij hun opkomst in de sector onder de noemer: 'benenhappers'. Misschien moeten we dan terug naar de cabines met snuit? De 2 merken die deze nog maakten zijn er recent mee gestopt. (Scania en Volvo) (van Volvo ben ik niet 100% zeker)

Bij gebrek aan oog voor veiligheid, ruimte (= bestuur vanuit de overheid), vraag en ook bekwame bestuurders moet men inderdaad noodgedwongen het gebruik van snuiten afbouwen en/of stopzetten.
Verlaat je Europa zie je echter een geheel ander beeld.
« Laatst bewerkt op: woensdag 24 december 2008 - 00:33:35 door bibi585 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #213 Gepost op: woensdag 24 december 2008 - 00:26:37 »

Daarvoor moet je tegenwoordig al wel ver rijden vanuit België.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #214 Gepost op: woensdag 24 december 2008 - 00:30:14 »

Daarvoor moet je tegenwoordig al wel ver rijden vanuit België.  :D

Meestal zelfs zwemmen. ;) ;D

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #215 Gepost op: woensdag 24 december 2008 - 00:49:32 »
Citaat van: Bibi
Bij gebrek aan oog voor veiligheid, ruimte (= bestuur vanuit de overheid), vraag en ook bekwame bestuurders moet men inderdaad noodgedwongen het gebruik van snuiten afbouwen en/of stopzetten.

Ook de hogere kostprijs, Bibi, en de maximum toegelate lengte van de trekker oplegger waarbij men aan laadvolume moet inboeten.

Citaat van: Stefto
Ik meen in de fotoreeks een foto te herkennen die je ook al gebruikte i.v.m. motorongevallen. Hoe relevant is jou bijdrage dan nog?

Diane heeft inderdaad een vergissing begaan met het plaatsen van één der foto's. Neemt niet weg dat deze aard van verwondingen zich ook voordoen bij de genoemde "pedaalverwondingen" waar nog verdere onderzoeken lopen ter verbetering van deze onveiligheid. Wat lagere cabines betreft, de nadelen ervan zullen in een later stadium verduidelijkt worden. Volledig doorzichte cabines is nog een optie. Maar moeilijk te realiseren.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #216 Gepost op: donderdag 25 december 2008 - 21:11:35 »
Citaat van: Bibi585

Als ik me niet vergis heeft Scania in 2004 of 2005 aangekondigd om de torpedo af te schaffen.

De torpedo of langsnuit werd dan vervangen door de Scania “Long Line” wat meer ruimte geeft aan de vrachtwagenbestuurder. Wat mij betreft, werd enerzijds een verhoogde veiligheid ontnomen voor de vrachtwagenbestuurder om anderzijds meer luxe te bieden aan “slaapruimte”.

http://www.senate.be/www/?MIval=/publications/viewPubDoc&TID=67109887&LANG=nl

www.mattys-music.be

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #217 Gepost op: vrijdag 26 december 2008 - 00:25:33 »

http://www.senate.be/www/?MIval=/publications/viewPubDoc&TID=67109887&LANG=nl
Dien heeft zijn eigen dan wel bewezen maar nu is hij van het Vlaams Belang, geen mens dat die serieus zal nemen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #218 Gepost op: zaterdag 27 december 2008 - 02:36:02 »
...geen mens dat die serieus zal nemen.

Nie overdrijven he, mensen wel, enkel racistische politiekers niet.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #219 Gepost op: zaterdag 27 december 2008 - 08:42:15 »

Ja zo lijkt het wel.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #220 Gepost op: woensdag 31 december 2008 - 15:48:40 »

Men hoeft zelfs geen politieker te zijn om niet au serieux te worden genomen, Bibi. ;D

www.mattys-music.be