Auteur Topic: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL  (gelezen 69486 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #105 Gepost op: donderdag 03 december 2009 - 15:43:17 »
En na de A18 krijgt de A19 nu ook een aarden berm als beveiliging.
Oeps, A19: 6 doden op een half jaar, en dat op amper 20 km...
6 van de 480 voor dit jaar, op bijna de veiligste wegen van Europa ...
Nog erger 6 snelwegdoden/1/2 j -op 20 km- van de ca. 137 doden/jaar op 1763 km snelwegen.
berekening (enkel op zich): of 1 dode/jaar per 1,7 km tov het totale van 1 dode op 12,9 km snelweg.

Citaat
NL schat 30 doden extra door tekorten aan hun wegeninfrastructuur, hier hebben we er al 6 op een half jaar en dat op maar 1 weg !

Citaat
A18-E40: De voorbije maanden verloren op het stuk autosnelweg meer dan 10 personen het leven.
Oeps, A18: > 10 verkeersdoden op een half jaar, en dat op amper 27 km...
Pak 17 verkeersdoden op een half jaar = 34 op jaarbasis...   :o  
Gelukkig maar was het niet zo schaalbaar ... als ik me goed herinner waren het er 14 / jaar.
Idd als er nog 14 per jaar zijn...dat zijn ruim 10 % van alle snelwegdoden en dat op amper 2,6 % van het snelwegnet.

In 2007 hadden we nog *152 snelwegdoden, in 2008 was er een daling van ~ 10% (verkeersbarometer), maakt 137.
http://internationaltransportforum.org/irtad/pdf/roadclass.pdf  *


Citaat
Zo zie je maar welk overdreven groot belang men aan zo'n paal begint te geven, terwijl hun feitelijke nut dubiues is :
Cijfers voor de PZ Lier, 2008 :

Onbemande Camera’s
Aantal gecontroleerde voertuigen 7.939.220
Aantal opgestelde pv’s voor rood licht 795
Aantal opgestelde pv’s voor snelheid 1055

Bemande Camera
Aantal uren gerichte controles met interceptie 108
Aantal uren gerichte controles zonder interceptie 79
Aantal gecontroleerde voertuigen 79.448
Aantal opgesteld pv’s 2240


De onbemande toestellen controleerden dus 100x meer voertuigen (!) dan de bemande controles, maar leverden slechts 1850 PVs op, terwijl de bemande controles 2240 PVs opleverden.

Het is in PZ Lier dus 120 maal effectiever om bemande controles uit te voeren dan onbemande ...
Met onderschepping is er ook nog de mogelijkheid om andere overtredingen vast te stellen, bvb inzake rijbewijs, verzekering, ... dingen waar een onbemande controle helemaal niet voor deugt.
Inderdaad, een onbemande camera is snelheidskassa terwijl bij een onderschepping er tenminste veel meer mogelijkheden zijn de bestuurder te beleren of terecht te wijzen, ook op andere overtredingen.

Tja, remember het 7-jaar statistisch vergelijk tussen steeds-meer-flitspalen-Gent (+ zone 30) met uiteindelijk ruim 40 flitspalen, gepaard met een serieus stijgende tendens in ongevallen, en daar tegenover Charleroi waar de dalende tendens afgeremd werd toen er eerst 2 flitspalen bijkwamen de laatste 2 jaren, ze hadden die daar nooit mogen zetten. Er zijn bestuurders die daar "nerveus" van worden blijkbaar...  ;D

Citaat
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1767.msg17097.html#msg17097    ;D

De NIS-links van verkeersongevallen/-slachtoffers per gemeente zijn natuurlijk nergens meer terug te vinden...
Citaat
http://statbel.fgov.be/nl/errorpages/404.jsp
De FOD Economie vernieuwde zijn website onlangs volledig. Bladwijzers en hyperlinks die verwijzen naar pagina’s binnen de oude site werken niet meer. Wellicht is dat de reden waarom u op deze pagina bent terechtgekomen.
De informatie waar u naar op zoek bent bestaat waarschijnlijk nog steeds, maar dan wel op een nieuwe locatie.

Andere mogelijke oorzaken waarom u op deze foutpagina terechtkwam zijn:

U volgde een hyperlink op de site die niet meer werkt.
Misschien gebruikte u een foute bestandsnaam.
Misschien hebben wij de pagina op een andere locatie gezet.
Misschien tikte u het adres verkeerd in.
De pagina bestaat niet meer.
« Laatst bewerkt op: donderdag 03 december 2009 - 15:59:41 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #106 Gepost op: donderdag 03 december 2009 - 19:43:07 »

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #107 Gepost op: zondag 06 december 2009 - 17:48:28 »
Wat mij ten zeerste verheugd over de jaren heen.

Dat er nu heel wat mensen en forumgebruikers door hebben hoe de Belgische verkeersveiligheid werkt. Op welke wijze men gehaaid omspringt met bedrog in de zogenaamde verbetering van de verwaarloosde ziekte.

Een voorbeeld.

Op de E19 te Rumst in de rijrichting Antwerpen, ben ik het minst aanwezig geweest op ongevallen.

De meeste ongevallen deden zich o.a. voor op het grondgebied van Kontich ter hoogte de vroegere scheiding van de rijstroken door een ongepaste middenberm. Eindelijk verwijderd sinds het bestaan van de E19.

Toch plaatst men een onbemande camera op het grondgebied van Rumst. Vandaar mijn bericht dat aansluit op wat Rafaël schreef.

Maar de noodzaak tot doeltreffende signaliasatie ter voorkoming van dodelijke mistongevallen blijven helaas nog steeds uit. Om een voorbeeld te geven.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #108 Gepost op: dinsdag 22 december 2009 - 10:48:27 »
De beruchte/beroemde aarden berm met wat sneeuw op. Foto's gisteren genomen.





Lijkt mij bijzonder geschikt als springplank om het asfalt aan de overkant niet te raken voor men in de gracht beland. Zeker voor SUV's en vrachtwagens.
Na enige tijd neerslag en Belgisch onderhoud ook voor personenwagens.

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #109 Gepost op: dinsdag 22 december 2009 - 13:45:23 »
Indien men wat aandacht zou besteden, zonder rekening te houden met goedkope middelen, zou men bij voorbaat moeten weten dat zulke berm ook aanleiding geeft tot de welbekende roll over's. Na verloop van tijd wanneer de aarde vaster komt te liggen.

Net zoals in de beginjaren wanneer men de betonnen New Jersey's plaatste. We kwamen zeer snel tot de vaststelling dat ze aanleiding gaven tot roll over's. Nadien heeft men de voet onderaan aangepast.

Gans de Belgische infrastructuur is onder twee woorden samen te voegen.

Onbekwaam amateurisme.

De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #110 Gepost op: dinsdag 22 december 2009 - 13:54:41 »
De beruchte/beroemde aarden berm met wat sneeuw op. Foto's gisteren genomen.

Lijkt mij bijzonder geschikt als springplank om het asfalt aan de overkant niet te raken voor men in de gracht beland.
Sinds de aanleg van die berm is er voor zover ik weet geen enkel voertuig meer aan de andere kant op de rijbaan geraakt.
Dat was voordien wel wat anders ...

Als er iemand andere info heeft is die welkom.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #111 Gepost op: dinsdag 22 december 2009 - 14:02:49 »
De beruchte/beroemde aarden berm met wat sneeuw op. Foto's gisteren genomen.

Lijkt mij bijzonder geschikt als springplank om het asfalt aan de overkant niet te raken voor men in de gracht beland.
Sinds de aanleg van die berm is er voor zover ik weet geen enkel voertuig meer aan de andere kant op de rijbaan geraakt.
Dat was voordien wel wat anders ...

Als er iemand andere info heeft is die welkom.

Daarvan heb ik foto's, Inazuma.

Zal ze opzoeken en plaatsen van dit dodelijk ongeval. En die aardenberm was merkelijk hoger. Ik hoop de foto's snel terug te vinden.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #112 Gepost op: woensdag 23 december 2009 - 02:18:32 »
De beruchte/beroemde aarden berm met wat sneeuw op. Foto's gisteren genomen.

Lijkt mij bijzonder geschikt als springplank om het asfalt aan de overkant niet te raken voor men in de gracht beland.
Sinds de aanleg van die berm is er voor zover ik weet geen enkel voertuig meer aan de andere kant op de rijbaan geraakt.
Dat was voordien wel wat anders ...

Als er iemand andere info heeft is die welkom.

Voor die plaats (nog) niks gevonden.
Hopelijk blijft het zo.

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #113 Gepost op: vrijdag 25 december 2009 - 17:52:21 »
De beruchte/beroemde aarden berm met wat sneeuw op. Foto's gisteren genomen.

Lijkt mij bijzonder geschikt als springplank om het asfalt aan de overkant niet te raken voor men in de gracht beland.
Sinds de aanleg van die berm is er voor zover ik weet geen enkel voertuig meer aan de andere kant op de rijbaan geraakt.
Dat was voordien wel wat anders ...

Als er iemand andere info heeft is die welkom.

Daarvan heb ik foto's, Inazuma.

Zal ze opzoeken en plaatsen van dit dodelijk ongeval. En die aardenberm was merkelijk hoger. Ik hoop de foto's snel terug te vinden.

Het was even zoeken naar de foto's. Blijkt dat ik op twee nieuwjaardagen in 2005 en 2006 op twee dodelijke ongevallen ben afgestapt. Onderstaand ongeval met twee overleden slachtoffers. Moeder en kind.

De hoogte van de naastgelegen aardenberm opzichtens de toplaag van de autosnelweg bedroeg 1.73 m alwaar het voertuig overheen ging. Mogelijks in slaap gevallen. Maar uit de sporen blijkt dat de bestuurster, alvorens te pletter te slaan, alsnog is wakker geschoten en in volle remming is gegaan. Dit bleek in het gedeelte van de lange afstand der sporen alwaar het gras overgetrokken werd in de rechtlijnige sporen. De onevenwijdige sporen is een aanduiding dat het voertuig in een slip terecht kwam waarbij de achterzijde uitbrak. Aldaar krijgt men een versmalling van het spoor tussen voor en achterwielen. Tot het voertuig zich in een laterale positie bevindt. Op dat moment krijgt men een maximum breedte van de bandensporen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 december 2009 - 18:06:15 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #114 Gepost op: vrijdag 25 december 2009 - 17:53:42 »
Vervolg foto's:

De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #115 Gepost op: vrijdag 25 december 2009 - 18:27:42 »

Sinds de aanleg van die berm is er voor zover ik weet geen enkel voertuig meer aan de andere kant op de rijbaan geraakt.
Dat was voordien wel wat anders ...
Als er iemand andere info heeft is die welkom.

Het was even zoeken naar de foto's. Blijkt dat ik op twee nieuwjaardagen in 2005 en 2006 op twee dodelijke ongevallen ben afgestapt.

Hebben we het over hetzelfde Marc, want de aarden berm midden de E40 ligt er pas van najaar 2008 ...

Aanleg middenberm E40 start 2 september
De aanleg van een verhoogde middenberm van de E40 tussen Jabbeke en Oostduinkerke start op 2 september.

Deze berm moet vermijden dat wagens nog op de andere rijbaan terechtkomen. De voorbije maanden verloren op het stuk autosnelweg meer dan 10 personen het leven.
19/08/08 13u48

Bron : ©HLN.be

Maar er zijn er desondanks toch al wel aan de andere kant geraakt ...

04/12/2009 14:11
Wagen rijdt over verhoogde aarden middenberm E40


http://focus-wtv-kw.rnews.be/nl/regio/wvl-8460/wagen-rijdt-over-verhoogde-aarden-middenberm-e40/Article-1184683226347-1194585347549.html
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #116 Gepost op: vrijdag 25 december 2009 - 23:39:52 »

Sinds de aanleg van die berm is er voor zover ik weet geen enkel voertuig meer aan de andere kant op de rijbaan geraakt.
Dat was voordien wel wat anders ...
Als er iemand andere info heeft is die welkom.

Het was even zoeken naar de foto's. Blijkt dat ik op twee nieuwjaardagen in 2005 en 2006 op twee dodelijke ongevallen ben afgestapt.

Hebben we het over hetzelfde Marc, want de aarden berm midden de E40 ligt er pas van najaar 2008 ...

Aanleg middenberm E40 start 2 september
De aanleg van een verhoogde middenberm van de E40 tussen Jabbeke en Oostduinkerke start op 2 september.

Deze berm moet vermijden dat wagens nog op de andere rijbaan terechtkomen. De voorbije maanden verloren op het stuk autosnelweg meer dan 10 personen het leven.
19/08/08 13u48

Bron : ©HLN.be

Maar er zijn er desondanks toch al wel aan de andere kant geraakt ...

04/12/2009 14:11
Wagen rijdt over verhoogde aarden middenberm E40


http://focus-wtv-kw.rnews.be/nl/regio/wvl-8460/wagen-rijdt-over-verhoogde-aarden-middenberm-e40/Article-1184683226347-1194585347549.html

Dan heb ik mij grondig vergist van plaatsbepaling, Inazuma. Ik had het over een dvko op de E40 tussen Jabbeke en Gent rr Gent.

Maar het neemt niet weg dat aardenbermen niet altijd de oplossing bieden om aanrijdingen te voorkomen met tegenovergesteld richtingsverkeer. Afhankelijk van snelheid en onder welke hoek de het eerste contact plaatsvond.

Toch nog even toevoegen dat vangrails ook niet altijd de gewenste oplossing bieden. Door vrachtwgens worden ze meestal platgewalst, bij personenwagens dringen ze tot in het interieur. Verdere nadelen voor motorrijders wat de metalen bevestiging en steunpalen betreft. Indien men verhoogde aardenbermen zou aanleggen is er voor mij een bijkomende maatregel nodig. Een grondige gelijkgrondse aanleg van een afremmingszone door middel van grove steenslag. De dikte die ik hierbij voorstel betreft 50 cm minimum. De verhoogde aardenberm met een hoogte van 2 meter. Men voorkomt meteen ook kijkfiles indien er aan de overzijde iets zou plaats vinden.

Ik zal verder deze topic afsplitsen wat vangrails betreft. Aarde is inderdaad angewezen bij andere omstandigheden van ongevallen. Een voorbeeld van wat wij hebben voorgesteld en bekomen 6 maanden na een dodelijk verkeersongeval eveneens op 1 januari 2006. Voor het overige loopt de informatie binnen het MVW naar alle afdelingen bijzonder stroef. Mocht men rekening willen houden , werden onze voorstellen destijds ook overgemaakt naar de overige afdelingen om verkeersongevallen met gewonden te beperken. Of ze werden wel overgemaakt maar niet gelezen door de afdelingsverantwoordelijken.

Toch nog even verwijzen naar de twee mistongevallen met verschillende doden en gewonden. Onbeveiligde middenbermen zorgden voor een bijkomende chaos doordat voertuigen de middenbermen dwarsten. Dat is zeer duidelijk geworden uit het onderzoek. Waarbij alle voertuigen in beslag werden genomen en terug samengesteld volgens de gemaakte foto opnamen op de plaats van het ongeval. Ook pers en filploegen van de aanwezige nieuwsdiensten stelden hun opneamen vrijwillig ter beschikking nuttig voor het onderzoek.

Wat is er door de overheid met die informatie gebeurt dat uit het onderzoek naar voor kwam? Wat is er verder gebeurt met onze aanbevelingen ter voorkoming van zulke zwaarwichtige aanrijdingen?

Zelfs de noodzakelijke matrixborden die bestuurders dienen te waarschuwen voor een ongeval in de diepte zijn er niet gekomen. De noodzakelijke middenbermbeveiligingen zijn er niet gekomen. Wel Prins Philip om de slachtoffers te bezoeken in de ziekenhuizen. Het enige dat er is gekomen zijn de driehoeken van wegmarkeringen op de rechterrijstroken. Opdat vrachtwagens hun afstand zouden nemen. Bij mist zijn deze driehoeken al niet meer op afstand zichtbaar en onder voorbehoud dat het overige wegverkeer daar ook rekening zou willen mee houden.

Ik herinner me nog zeer goed de discussies daarover met Rikske, Sniper zijne maat. Ik kreeg een repliek alsof Rikske het eigen zak diende te betalen. Van toen af wist ik hoe wegcode de overheid ging verdedigen en paaien voor hun eigen werking. Maar Rikske is nog nooit op een dodelijk ongeval geweest.

Verder ga ik stoppen want krijg koorts als ik eraan terug denk...







« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 december 2009 - 23:44:17 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #117 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 00:26:32 »
Als ik het goed voorheb Marc zijn die foto's genomen langs de A17 in de richting van Brugge.
Ik heb dat altijd een vreemd ongeval gevonden en er eigenlijk wel eens het fijne van willen weten hoe die dame achter die struiken en achter die vangrails is geraakt en met dergelijke gevolgen nog op dat gebouw is kunnen knallen, gebouw die toch wel op een redelijke afstand van de autosnelweg staat.
Dat gebouw is klaarblijkelijk vervloekt want het is wel al meerdere malen in het nieuws gekomen, onder andere toen het bijna volledig beklad werd met graffiti.

Het is trouwens op ongeveer die plaats dat ik eens ene door de middenberm heb zien gaan toen hij de beide rijvakken volledig wilde benutten en mij (met de vrachtwagen) op het laatste nippertje nog wilde inhalen net voor de werken.
Dat hij de rijvakken en de pechstrook in de tegengestelde richting ook benutte was waarschijnlijk niet de bedoeling.
Toen hij zonder verpinken onmiddellijk de snelweg weer overstak en terug door de middenberm reed om zijn weg te vervolgen, dat deed hij misschien in een eerste schrikreactie, verwachte hij waarschijnlijk ook de toenmalige rijkswachtpatrouille niet die in de werken stond en er onmiddellijk op af reed.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #118 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 01:08:37 »
Ik herinner me nog zeer goed de discussies daarover met Rikske, Sniper zijne maat. Ik kreeg een repliek alsof Rikske het eigen zak diende te betalen. Van toen af wist ik hoe wegcode de overheid ging verdedigen en paaien voor hun eigen werking. Maar Rikske is nog nooit op een dodelijk ongeval geweest.

Verder ga ik stoppen want krijg koorts als ik eraan terug denk...

Beste Marc,

Laten we even de inventaris maken van wegcode.be, zoals ik hem ervaren heb:

Bestuur

- Dirk Deckx, voorzitter en stichter.

Een hoogvlieger inzake verkeersrecht en sociale vaardigheden.

Evenwel ook de man die, als beëdigd beamte, gezwicht is voor de door zijn eveneens beëdigde collega Ivan Bruggeman in een e-mail naar mij bevestigde chantage die hij op Dirk zou uitoefenen, onder dreiging van zijn terugtrekking van het publiek gedeelte van het forum, teneinde mijn verbanning ervan te bekomen, niettegenstaande Dirk mij nauwelijks enkele uren eerder schriftelijk zijn onvoorwaardelijke toezegging bevestigd had dat ik niet van het forum zou verbannen worden.

Ook de man die, niettegenstaande zijn functie als verantwoordelijke webmaster van wegcode.be, beweerde niet op de hoogte te zijn van de door ons vastgestelde wantoestanden op het gesloten politieforum.

Ook de man die mij, ongeveer anderhalf jaar geleden, mededeelde wat de consequenties konden zijn van het door mij in België besturen van een motorvoertuig met een Duits kenteken, doch sindsdien nog steeds niet zijn belofte inloste om mij te informeren over hoe ik in aanvaardbare omstandigheden het voertuig kon inschrijven in België.

Ook de man die zich distantieerde van de door Ivan Bruggeman ondernomen juridische acties jegens Joeri en mij, doch tegelijk verklaarde dat hij er niet kon voor instaan dat individuele bestuursleden van wegcode.be geen acties meer tegen ons zouden ondernemen.

Kortom: de perfecte scheinheiligaard.

- Rik D'Huyvetters

Naar mijn gevoel de minst slechte van de bende, aangezien hij mij, tijdens ons onderhoud met hem en Lars Akkermans, terwijl deze laatste naar het toilet ging, bevestigde dat hij mij nog wel een kans op het Wegcode forum zou willen geven.

Tevens echter de man die ik telkens weer ervaren heb als iemand die vertrekt van een bepaalde conclusie, en dan maar de meest onzinnige argumenten opbouwt om zijn conclusie te staven.

- Ivan Bruggeman

De man die we kennen als diegene die mijn verbanning bij wegcode.be bewerkstelligd heeft als beëdigd persoon via zelf erkende chantage (ik mag daar zelfs geen vraag meer stellen), maar zelden een zin zonder taalfouten kan schrijven, ook op een meeting het beschaafd Nederlands niet machtig bleek te zijn, en niet aarzelt om er geregeld behoorlijk met zijn klak naar te smiijten als het gaat over verkeersrecht (onder meer zijn stelling dat je nooit "onder" een doorlopende "lijn" mag rijden). Kortom, een zwaar gefrustreerde onbekwame flik, die zich van de wet niets aantrekt, en niets onverlet laat om van zijn ambt misbruiik te maken om de verkeersonveligheid te bevorderen, en wegcode.be belachelijk te maklen.

- Marianne Vileirs (penningmeester, ken ik niet, en kan ik derhalve ook niet beoordelen).

- Paul Van Hecke

Een gewezen cipier, die dan maar rijschoolinstructeur geworden is, en op wijlen het Wegcode forum blijk gegeven heeft van zijn totaal gebrek aan enige sociale vaardigeid. Sinds ik hem daarop gewezen heb, heeft hij zich uiteraard aangesloten bij de bende die mijn verbanning van het Wegcode forum eiste. Ik heb overrigens van hem e-mails ontvangen, die van een onvoorstelbaar gebrek aan de meest elementaire beleefdheid getuigen.

- Johan Cassier, een flik die er blijkbaar geen moeite mee heeft om zo nu en dan eens ferm met zijn klak te smijten naar het verkeersrecht.

- Lars Akkermans, een psycholoog, die Marc en ik tijdens een ontmoeting met hem leren kennen hebben als een individu dat duidelijk niiet over de minste communicatie-vaardigheden beschikt, doch enkel over enorm veel complexen, waarvan hij door een onvoorstelbare hoogheidswaanzin getuigt.

Eerder had ik trouwens van hem ook al e-mails ontvangen, waarbij ik hem er diende op te wijzen dat hij zich ten minste aan de meest elementaire regels van het fatsoen diende te houden, wat hem duidelijk zeer zwaar viel.

- Roland Pottoms

Blijklbaar een Franstalige flik. Sinds juni 2009 vraag ik hem hoe ik één van onze motorvoertuigen in België kan inschrijven zonder onaanvaardbare nadelen. Hij belooft me al sindsdien een volledig antwoord desomtrent, doch blijft het me nog steeds schuldig.

- Vikl Heyndrikcx

Ken ik niet, er kan ik derhalve ookl niets over zeggen.



"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Ruim 30 doden/jaar minder door veiligere wegrandinfra in NL
« Reactie #119 Gepost op: zaterdag 26 december 2009 - 01:50:32 »
Als ik het goed voorheb Marc zijn die foto's genomen langs de A17 in de richting van Brugge.
Ik heb dat altijd een vreemd ongeval gevonden en er eigenlijk wel eens het fijne van willen weten hoe die dame achter die struiken en achter die vangrails is geraakt en met dergelijke gevolgen nog op dat gebouw is kunnen knallen, gebouw die toch wel op een redelijke afstand van de autosnelweg staat.
Dat gebouw is klaarblijkelijk vervloekt want het is wel al meerdere malen in het nieuws gekomen, onder andere toen het bijna volledig beklad werd met graffiti.

Heb het dossier even gaan inkijken, Bbi.Marc haalt 4 ongevallen door elkaar.Vandaar zijn foutieve vermelding.Het ongeval deed zich voor op de E403 in de rr Brugge en grondgebied Roeselare/Izegem.Bestuurder een dame 23 jaar en ter plaatse overleden in het voertuig. Medenzittende, een kind van 2 jaar, vrouwelijk geslacht, eveneens ter plaatse overleden in het voertuig. Betreft moeder en dochter.Geen noemenswaardige lading in het voertuig.Banden in goede staat.Openbare verlichting in werking.Verlichting in werking van het voertuig voor en tijdens het ongeval.Remschijven en remblokken in goede staat.Onderhopudsboekje aanwezig in het voertuig.Oorzakelijk verband,oververmoeidheid, stuurverliescontrole door lichte en plaatselijke ijsvormingen op autosnelweg,onaangepaste en te zeer hoge snelheid.Afstand verlating autosnelweg en het gebouw,247.40 meter.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 26 december 2009 - 01:53:26 door diane »
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.