Je kan dit dus niet als voorbeeld nemen om mijn stelling te weerleggen want ik heb met die mensen niets te zien.
Jij hebt de link gelegd met wegcode.be, ik niet.
Ik leg de link naar wie er zo nogal jouw interpretatie volgt ; de link naar waar je n.a.v deze draad zelf een vraag gesteld hebt (in het Franstalige deel, alsof dat niet gelezen wordt ...)
Ik wil je er maar op wijzen dat je het niet-onderbouwde dogma van wegcode.be niet zomaar blind moet volgen, en dat er daar
ook wel eens geregeld in de fout gegaan wordt - vandaag alweer trouwens.
Antwoord: Zelfs de voorrang wordt aangepast aan het parcours van de lijnbus,
Er is doorgaans geen verband tussen het parcours van lijnbussen en de voorrangsregeling.
ook stopstrepen aan verkeerslichten worden verder achteruit geplaatst om lijnbussen gemakkelijker van richting te laten veranderen,en nog veel veel meer, naast de kwestie?
Dat geldt zeker niet louter voor de lijnbussen.
Bij de "conflictvrije" regeling voor links-afslaan, moet de stopstreep verplicht minstens 5m voor de lichten liggen - dat is vaak de reden om stopstrepen achteruit te leggen.
Maar in sommige zones mag je NIET gaan laden of lossen met een oplegger of ander voertuig van meer dan 7.5 ton.
Deze voertuigen horen daar niet thuis. De bevoorraading van de winkels gebeurt verplicht met kleinere vrachtwagens.
Dat zal dan vaak ook gaan om zones met smallere straten, waar parkeren in de nabijheid van een kruispunt en zeker tegenover een zijstraat ronduit hinderlijk is ...
Maar er zijn inderdaad ook behoorlijk egoïstische pest-gemeenten die helemaal geen dergelijke voertuigen willen zien, maar zo strikt genomen zelfs de brandweer buitensluiten ...
Het is toch normaal dat op een plaats waar veel mensen samenkomen dat er meer geparkeerd wordt.
Klopt, maar doet niet ter zake.
Het is niet omdat ergens veel of net weinig volk samenkomt dat de wegcode er plots anders is ...
de interpretatie is reeds overal verspreid. Het is altijd al zo geweest. Sinds jaar en dag wordt er op deze manier aan de doorlopende kant van de T geparkeerd.
Er wordt al jarenlang fout geparkeerd, te snel gereden, ...
Dat een overtreding vaak gebeurt, betekent niet dat er geen overtreding is.
Dat een interpretatie wijdverspreid is, is geen garantie dat ze juist is ...
Rechtbanken hebben vaak jarenlang foutief recht gesproken, wat dan pas aan het licht komt nadat het Hof van Cassatie zich uitspreekt over dergelijke situatie - daarvoor moet er dan wel eerst iemand het lef hebben om tegen al die eerdere vonnissen in, tegen de algemene interpretatie in, toch naar Cassatie te stappen ....
Jij kan mij niet overtuigen.
Het heeft geen zin om hier nog tijd aan te besteden.
Inderdaad.