Dus ze hebben niets onderzocht.
Daar komt het eigenlijk op neer.
We hebben één van de zwaarste single-car ongevallen in jàren, en het wordt maar half onderzocht ...
euh half ? Ik lees er enkel een impactsnelheid van 57-63 kmh uit, maar die had ik al zelf ongeveer geschat uit de beelden van het wrak.
Dus dat kan iedereen...
De crashtesten EuroNCAP gebeuren bij 64 kmh en die BMW 3-wrakken hebben gelijkaardige vervormingen
http://forum.christophoros.be/index.php/topic,4188.msg47791.html#msg47791
Lijkt veel op een 3 BMW: EuroNCap 64 kmh crashtest op een (laag) vast obstakel: YT ...]
...
** kaarsrechte snelweg: http://goo.gl/maps/R3kbu
Wedden dat er nooit meer iets van het onderzoek naar buiten komt ?
Toestand bestuurder ? (bloedonderzoek). 0
Waren alle gordels aangeklikt ? 0
Blijkbaar waren nog enige personen bij bewustzijn... wslk diegene die aangegordeld waren.
De fictieve weddenschap heb ik gewonnen.
...Daaruit blijkt dat de BMW waarin de jongeren zaten, tussen de 142 en 148 km/u reed, en dat de bestuurder de controle over het stuur verloor toen hij een vrachtwagen wilde passeren, schrijft Het Laatste Nieuws dinsdag.
De technische details van het ongeval zijn nu bekend. De oudste van het gezelschap zat volgens het onderzoek achter het stuur. Op de E314 wilde de chauffeur, die geen rijbewijs had, een truck voorbijsteken die 85 km/u reed.
Daarvoor bekijk je het wrak... een goede foto laat al een schatting toe, geen onderzoek nodig.
Technische detail
s ?
Waar ? Welke van de technische vragen wordt beantwoord ?
Tijdens dat manoeuvre ramde de BMW de vrachtwagen aan de linkerachterzijde. De auto werd meegesleurd en kwam tot stilstand tegen een vangrail. Daar vloog het voertuig in brand.
En ? Dat zie je ook op de foto´s. Hoe onstond de brand zo snel is al iets maar zelf dat staat er niet.
Volgens minstens één getuige hadden de meeste inzittenden drugs gebruikt. Of dat klopt, zal wellicht nooit helemaal duidelijk worden. Het parket van Hasselt liet geen enkele autopsie uitvoeren.
Onderzoek :
0 of toch
0 wat in de media komt.
Dus 7 doden in een klap en we weten nog niet eens het minste over de (hoofd)oorzaak, geen flauwe schimmer.
Als de BIVV nog eens de zoveelste analysestudie maakt met de hoofdoorzaken van dodelijke ongevallen hoeven we enkel meewarig te grijnzen.
7 doden extra wslk achter oorzaak "controle over het stuur verloren" dan maar. Geeuw.
In D zijn er 80-tal mogelijke ongevaloorzaken (ook de technische, ook infrastructurele) , meerdere gelijktijdig zijn mogelijk:
ik citeer de
eerste ... ook een paar technische ...
https://recht.nrw.de/lmi/owa/br_vbl_show_pdf?p_id=12224
Nr. Ursachenbezeichnung
Verkehrstüchtigkeit
01 Alkoholeinfluss
02 Einfluss anderer berauschender Mittel (z. B. Drogen, Rauschgift)
03 Übermüdung
04 Sonstige körperliche oder geistige Mängel
....
Technische Mängel, Wartungsmängel
50 Beleuchtung
51 Bereifung
52 Bremsen
53 Lenkung
54 Zugvorrichtung
55 Andere Mängel
...
89 Sonstige Ursachen (mit kurzer Beschreibung aufführen)
Interesseert de "Belgische verkeerveiligheid" niet...
Wat zit hier meer achter
Onverschilligheid ?