Auteur Topic: "Dood zeven jongeren had voorkomen kunnen worden"  (gelezen 11407 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: "Dood zeven jongeren had voorkomen kunnen worden"
« Reactie #45 Gepost op: zondag 11 mei 2014 - 22:38:46 »
Naar uw wagen luisteren, voelen, vele kunnen dat niet, als ik dan met een vlotte rijstijl toch een laag verbruik haal geloven ze dat niet, tja goed bezig met hun vaste schakeltijden.

Inderdaad, met een vlotte rijstijl haal ik met de meeste wagens zonder problemen het verbruik dat door de fabrikant wordt opgegeven, soms zelfs lager.

Het schakelen doe ik nu niet meer. Ik rijd liever automaat, zeker in ons fileverkeer. Met de moderne automaten is er ook geen reden meer om dit niet te doen. Zoals Jozef al zei, die 8-traps automaat van BMW is zalig. In de meeste gevallen bevalt de comfort stand mij prima. Op de snelweg durf ik wel eens naar 'eco pro' te gaan, dat scheelt een beetje in verbruik. Als ik alleen rijd gaat die wel eens in sport-modus, dan rijd je precies met een andere wagen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Stefto

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 263
Re: "Dood zeven jongeren had voorkomen kunnen worden"
« Reactie #46 Gepost op: maandag 12 mei 2014 - 08:23:39 »
Na enkele uurtjes rijschool hier in Mechelen kwam ze terug met 10na10, veel te veel verplaatsingen van de handen op het stuur en het laten glijden van het stuur. Goed fout dus!
Waarom is je vrouw eigenlijk naar een rijschool gegaan? Jij lijkt me toch bekwaam om haar zelf te leren rijden.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: "Dood zeven jongeren had voorkomen kunnen worden"
« Reactie #47 Gepost op: maandag 12 mei 2014 - 10:50:01 »
Na enkele uurtjes rijschool hier in Mechelen kwam ze terug met 10na10, veel te veel verplaatsingen van de handen op het stuur en het laten glijden van het stuur. Goed fout dus!

Hoeveel uurtjes precies ?  En wat verwacht je dat een lln kan op dat aantal uurtjes ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: "Dood zeven jongeren had voorkomen kunnen worden"
« Reactie #48 Gepost op: maandag 12 mei 2014 - 14:27:18 »
Zoals Jozef al zei, die 8-traps automaat van BMW is zalig. In de meeste gevallen bevalt de comfort stand mij prima. Op de snelweg durf ik wel eens naar 'eco pro' te gaan, dat scheelt een beetje in verbruik. Als ik alleen rijd gaat die wel eens in sport-modus, dan rijd je precies met een andere wagen!

Eco Pro heb ik opgegeven. Te weinig rijplezier als je eens vlot moet versnellen.  :)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: "Dood zeven jongeren had voorkomen kunnen worden"
« Reactie #49 Gepost op: maandag 12 mei 2014 - 14:52:21 »
Hmmmm, moet je 's met een Mercedes Actros automaat rijden. 
Niet echt populair bij de brandweer overigens  ... die zijn al vaak met ster het decor ingegaan.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: "Dood zeven jongeren had voorkomen kunnen worden"
« Reactie #50 Gepost op: maandag 12 mei 2014 - 18:48:53 »
Ben wel tevreden van de Daf CF maar bij het vertrekken durf ik hem al eens op manueel zetten, bij de vaste wagen vanaf 10é (die schakelt heel kort) , met de oplegger naargelang de lading vanaf 6é , gewoon om de vitess ff langer vast te houden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Verongelukte jongeren reden 142 km/u
« Reactie #51 Gepost op: dinsdag 13 mei 2014 - 15:08:37 »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Verongelukte jongeren reden 142 km/u
« Reactie #52 Gepost op: dinsdag 13 mei 2014 - 21:07:28 »
Citaat van: GVA
Verongelukte jongeren reden 142 km/u

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1583298/verongelukte-jongeren-reden-142-km-u.aspx

Helaas heeft het Parket vertikt een toxicologisch onderzoek te doen.
Misschien hadden ze beter dat zout in de wonde gewreven om duidelijk te maken wat de gevolgen ervan zijn.
Dan waren we zeker dat er een geïntoxiceerde bestuurder zonder rijbewijs maar mét enkelband aan het stuur zat - nu blijft de intoxicatie enkel een (gegrond) vermoeden.

Want 142-148 km/u 's nachts op een verlaten snelweg is een totaal non-issue en hoegenaamd niet de oorzaak van dit ongeval.
50km oostelijker is dat plots de normaalste zaak van de wereld .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Verongelukte jongeren reden 142 km/u
« Reactie #53 Gepost op: dinsdag 13 mei 2014 - 21:27:08 »
Want 142-148 km/u 's nachts op een verlaten snelweg is een totaal non-issue en hoegenaamd niet de oorzaak van dit ongeval.
50km oostelijker is dat plots de normaalste zaak van de wereld .

Inderdaad.

Men wil weer maar eens laten uitschijnen dat 142-148 km/h in alle omstandigheden een levensgevaarlijke snelheid zou zijn, en de ware oorzaken van het ongeval onder de mat keren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Stefto

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 263
Re: "Dood zeven jongeren had voorkomen kunnen worden"
« Reactie #54 Gepost op: dinsdag 13 mei 2014 - 22:32:23 »
Weer schiet de Belziekse rijopleiding hier te kort.
Citaat
Dan waren we zeker dat er een geïntoxiceerde bestuurder zonder rijbewijs maar mét enkelband aan het stuur zat
... wat niet bewijst dat de rijopleiding niet te kort zou schieten ...
Citaat
nu blijft de intoxicatie enkel een (gegrond) vermoeden.
... misschien een maatschappelijk probleem ... mogelijks opvoeding ... minimalisatie ... (ook van snelheid)
Citaat
Want 142-148 km/u 's nachts op een verlaten snelweg is een totaal non-issue en hoegenaamd niet de oorzaak van dit ongeval.
Net niet "verlaten" genoeg. (op dat bewuste moment)
Mixed feelings. Die verloren levens. De achtergeblevenen. Maar g*dverdomme, met een auto rijden is geen spelletje hé.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: "Dood zeven jongeren had voorkomen kunnen worden"
« Reactie #55 Gepost op: dinsdag 13 mei 2014 - 23:20:54 »
Wat mij hier vooral verbaast, is waarom de onderzoekspiste "snelheid" wel verder onderzocht werd en nu ook bekendgemaakt werd.

Maar de piste intoxicatie is doelbewust niet onderzocht ... omdat het zogezegd niet meer opportuun was, wegens iedereen dood.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: "Dood zeven jongeren had voorkomen kunnen worden"
« Reactie #56 Gepost op: dinsdag 13 mei 2014 - 23:25:21 »
Citaat
Want 142-148 km/u 's nachts op een verlaten snelweg is een totaal non-issue en hoegenaamd niet de oorzaak van dit ongeval.
Net niet "verlaten" genoeg. (op dat bewuste moment)
Plek zat om er naast te rijden hé.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Verongelukte jongeren reden 142 km/u
« Reactie #57 Gepost op: woensdag 14 mei 2014 - 16:48:35 »
Citaat van: GVA
Verongelukte jongeren reden 142 km/u

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1583298/verongelukte-jongeren-reden-142-km-u.aspx

Helaas heeft het Parket vertikt een toxicologisch onderzoek te doen.
Misschien hadden ze beter dat zout in de wonde gewreven om duidelijk te maken wat de gevolgen ervan zijn.
Dan waren we zeker dat er een geïntoxiceerde bestuurder zonder rijbewijs maar mét enkelband aan het stuur zat - nu blijft de intoxicatie enkel een (gegrond) vermoeden.

Want 142-148 km/u 's nachts op een verlaten snelweg is een totaal non-issue en hoegenaamd niet de oorzaak van dit ongeval.
50km oostelijker is dat plots de normaalste zaak van de wereld .

Dus ze hebben niets onderzocht.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Verongelukte jongeren reden 142 km/u
« Reactie #58 Gepost op: woensdag 14 mei 2014 - 18:28:29 »
Dus ze hebben niets onderzocht.
Daar komt het eigenlijk op neer.
We hebben één van de zwaarste single-car ongevallen in jàren, en het wordt maar half onderzocht ...

Ethias heeft echter wél al beloofd zonder morren uit te betalen.

Dit wringt bij mij aan alle kanten ...
Dat is hoegenaamd niet de gebruikelijke manier bij verzekeringsmaatschappijen, zeker niet als ze bedragen moeten gaan uitbetalen met veel cijfertjes.
De nabestaanden van een collega van me kunnen er van meespreken.
Maar hier .. geen probleem, dat betalen we wel even.
Wat zit hier meer achter ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Verongelukte jongeren reden 142 km/u
« Reactie #59 Gepost op: woensdag 14 mei 2014 - 20:44:15 »
Dus ze hebben niets onderzocht.
Daar komt het eigenlijk op neer.
We hebben één van de zwaarste single-car ongevallen in jàren, en het wordt maar half onderzocht ...

euh half ? Ik lees er enkel een impactsnelheid van 57-63 kmh uit, maar die had ik al zelf ongeveer geschat uit de beelden van het wrak.
Dus dat kan iedereen...

De crashtesten EuroNCAP gebeuren bij 64 kmh en die BMW 3-wrakken hebben gelijkaardige vervormingen
Citaat
http://forum.christophoros.be/index.php/topic,4188.msg47791.html#msg47791
Lijkt veel op een 3 BMW: EuroNCap  64 kmh crashtest op een (laag) vast obstakel:  YT ...]
...
**  kaarsrechte snelweg: http://goo.gl/maps/R3kbu

Wedden dat er nooit meer iets van het onderzoek naar buiten komt ?
Toestand bestuurder ? (bloedonderzoek). 0
Waren alle gordels aangeklikt ? 0

Blijkbaar waren nog enige personen bij bewustzijn... wslk diegene die aangegordeld waren.
De fictieve weddenschap heb ik gewonnen.  ;D

Citaat
...Daaruit blijkt dat de BMW waarin de jongeren zaten, tussen de 142 en 148 km/u reed, en dat de bestuurder de controle over het stuur verloor toen hij een vrachtwagen wilde passeren, schrijft Het Laatste Nieuws dinsdag.
De technische details van het ongeval zijn nu bekend. De oudste van het gezelschap zat volgens het onderzoek achter het stuur. Op de E314 wilde de chauffeur, die geen rijbewijs had, een truck voorbijsteken die 85 km/u reed.
Daarvoor bekijk je het wrak... een goede foto laat al een schatting toe, geen onderzoek nodig.
Technische details ?
Waar ? Welke van de technische vragen wordt beantwoord ?

Citaat
Tijdens dat manoeuvre ramde de BMW de vrachtwagen aan de linkerachterzijde. De auto werd meegesleurd en kwam tot stilstand tegen een vangrail. Daar vloog het voertuig in brand.
En ? Dat zie je ook op de foto´s. Hoe onstond de brand zo snel is al iets maar zelf dat staat er niet.

Citaat
Volgens minstens één getuige hadden de meeste inzittenden drugs gebruikt. Of dat klopt, zal wellicht nooit helemaal duidelijk worden. Het parket van Hasselt liet geen enkele autopsie uitvoeren.
Onderzoek : 0 of toch 0 wat in de media komt.

Dus 7 doden in een klap en we weten nog niet eens het minste over de (hoofd)oorzaak, geen flauwe schimmer.

Als de BIVV nog eens de zoveelste analysestudie maakt met de hoofdoorzaken van dodelijke ongevallen hoeven we enkel meewarig te grijnzen.
7 doden extra wslk achter oorzaak "controle over het stuur verloren" dan maar. Geeuw.

In D zijn er 80-tal mogelijke ongevaloorzaken (ook de technische, ook infrastructurele) , meerdere gelijktijdig zijn mogelijk:
ik citeer de eerste ... ook een paar technische ...
Citaat
https://recht.nrw.de/lmi/owa/br_vbl_show_pdf?p_id=12224
Nr. Ursachenbezeichnung

Verkehrstüchtigkeit
01 Alkoholeinfluss
02 Einfluss anderer berauschender Mittel (z. B. Drogen, Rauschgift)

03 Übermüdung
04 Sonstige körperliche oder geistige Mängel
....

Technische Mängel, Wartungsmängel
50 Beleuchtung
51 Bereifung
52 Bremsen
53 Lenkung
54 Zugvorrichtung
55 Andere Mängel
...

89 Sonstige Ursachen (mit kurzer Beschreibung aufführen)
Interesseert de "Belgische verkeerveiligheid" niet...

Wat zit hier meer achter ???
Onverschilligheid ?
« Laatst bewerkt op: woensdag 14 mei 2014 - 21:33:48 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I