1,8 kW over 55 meter afstand ! Dus dat hoeft helemaal niet vanuit het wegdek te gebeuren.
Ontstaan hierdoor geen gevaarlijke elektromagnetische stralen?
Ioniserende straling ? Men gaat niet open en bloot voor de "zendantenne" liggen hé ( zoals aan een krachtige volgradar, bvb HPIR/Hawk systeem daar kon men losse TL-lampen mee aansteken...)
Als men het
precies kan sturen en bundelen niet (tzz zonder
sidelobes), daarbij in een metalen auto is men afgeschermd (kooi van Faraday)
through the air with pinpoint accuracy
high output of nearly two kilowatts of electric power via microwaves to a small target, using a delicate directivity control device
Even luidop denken: een doorlaatbare strip (kunststof) onderaan de auto -randje lengteas wagenbodem- laat de stralen losjes door tot aan de ontvangstantenne die net erachter zit. Uitgestraald wordt vanuit de middenberm-zijberm, dat kan tussen of onder-achter de aangepaste vangrails gebeuren. De bestuurders en passagier zitten pakweg 10 cm hoger en vooral ze zitten steeds achter metaal. Het ontvangsgedeelte is door metaal gescheiden van de passagiersruimte. De opgenomen energie gaat via kabels naar het accupack en laad rijdend bij, en verlaagt het verbruik aanzienlijk hoe langzamer de E-auto rijdt, of bij file max oplading
(altijd met xx% verlies, maar een E-auto heeft ~ 86% rendement van bron tot motor daar mag nog wat vanaf... https://de.wikipedia.org/wiki/Brennstoffzellenfahrzeug#/media/File:Battery_EV_vs._Hydrogen_EV.png ) De langwerpige ontvangstantenne kan ook een beperkt beweegbaar systeem zijn eens dat er een verbinding bestaat (lock) zal de antenne mee bewegen en zo maximale ontvangst behouden.
Dit zijn gewoon toepassingen van een volg- of vuurleidingsradar die zijn vijandelijk doel blijft volgen ook al tracht die te ontkomen, de vuurleidingsradar stuurt ook de missile die het doel gaat neerhalen...
En het principe of wapen wat JC verteld bestaat ook.
Als het verkeerd gericht wordt of bij panne of storing (buiten tolerantie- continu monitoring) schakelt het zichzelf onmiddellijk uit, de E-bestuurder krijgt een aanduiding op zijn display: Error, no energy-lock !
De bestuurder kijkt dan op zijn predicted range of hij nog vlot aan zijn bestemming geraakt, en gelijktijdig wordt het kortste laadstation op zijn route weergegeven waar nog plaats is om vlug bij te laden. Of wordt eventueel een andere snelwegroute voorgeslagen waar rijdend opgeladen kan worden.
Moest zo´n systeem ooit komen zal men (veel) minder grote accupacks in de E-auto moeten inbouwen en daardoor gewicht, materiaal en vooral kostprijs sparen, aan de andere kant moet serieus extra geinvesteerd worden in laadinfra en dat zal moeten betaald worden door de E-klanten die onderweg opladen.
Deze electrische zelfrijdende busjes worden sinds 2011 ook draadloos opgeladen maar dan wel via inductie:
http://laughingsquid.com/heathrow-airport-unveils-driverless-electric-car-transport-system/video:
https://www.youtube.com/watch?t=1&v=Byk8LcPovOQEn dan bestaan er nog zulke systemen die even bijladen in 10 seconden (stadsbussen):
http://www.electric-vehiclenews.com/2015/08/worlds-fastest-charging-electric-bus.html
AUGUST 2, 2015
World's Fastest Charging Electric Bus Takes 10 seconds to Charge
...
Ningbo’s new electric bus makes use of supercapacitor technology that has already been trialled in nearby Shanghai for almost a decade.
The bus’s supercapacitors are manufactured from a cutting-edge carbon material that functions in all likely temperatures (from -40 degrees to 60 degrees Celsius).
The organic super capacitors are also extremely resilient, capable of charging and discharging on over a million occasions, conferring them with a service life of as long as 12 years.
Using only one tenth the energy of a standard diesel bus, this performance translates into fuel savings of as much as $200,000 over the full lifetime of the vehicle.
Ningbo now plans to add 1,200 more such buses to its public transportation fleet over the next 3 years.
Het vorige record (2013) was 15 seconden met video:
http://www.electric-vehiclenews.com/2013/05/abb-unveils-wireless-electric-bus-with.html